دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تغییر رمز جیمیل (gmail) به صورت تصویری

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

جیمیل اولین سرویس ایمیلی در دنیا است که کاربران زیادی دارد. یکی از مسائل پیش آمده برای کاربران این سرویس, تغییر رمز آن می باشد. تغییر رمز جیمیل به سادگی صورت می گیرد.

گاهی مواقع کاربران اینترنتی, تصمیم می گیرند رمز حساب کاربری خود را به منظور افزایش امنیت, تغییر دهند.  تغییر رمز جیمیل به سادگی صورت می گیرد. در این مطلب قصد داریم روش تغییر رمز حساب کاربری در Gmail را به صورت تصویری آموزش دهیم.

مراحل تغییر رمز جیمیل

پسورد جیمیل خود را می توان به سادگی تغییر داد. در ادامه ۹ مرحله برای تغییر پسورد جیمیل را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مرحله اول تغییر پسورد

برای تغییر رمز Gmail, باید ابتدا وارد صفحه اکانت Gmail خود شوید. پس از وارد نمودن آدرس Gmail و پسورد فعلی خود, وارد حساب کاربری می شوید.

تغییر رمز جیمیل

مرحله دوم تغییر رمز Gmail

از سمت راست و در قسمت بالای حساب کاربری خود, بر روی گزینه ی settings کلیک کنید تا لیست تنظیمات حساب کاربری باز شود.

جیمیل و تغییر پسورد در آن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مرحله سوم تغییر پسورد حساب کاربری

در لیست تنظیمات, مجددا بر روی گزینه ی settings کلیک کنید تا صفحه تنظیمات حساب کاربری باز شود.

تغییر رمز جیمیل

مرحله چهارم تغییر پسورد جیمیل

در صفحه ی تنظیمات حساب کاربری, از قسمت بالا, بر روی گزینه ی Account and Import کلیک کنید تا پروفایل شما نمایش داده شود.

حساب کاربری جیمیل

مرحله پنجم تغییر رمز

در صفحه پروفایل مطابق تصویر زیر , گزینه ی Change your password را مشاهده می کنید. بر روی آن کلیک کنید.

تغییر رمز جیمیل

مرحله ششم تغییر پسورد جیمیل

در صفحه ی تغییر رمز, سه گزینه پیش رو دارید. اولین گزینه در این صفحه Current password می باشد که در آن باید رمز فعلی Gmail خود را وارد کنید.

آموزش تصویری تغییر پسورد

مرحله هفتم تغییر رمز حساب کاربری Gmail

دومین گزینه در صفحه ی تغییرات پسورد, , New password می باشد که در آن باید رمز جدید جیمیل خود را به دلخواه وارد کنید. برای امنیت بیشتر بهتر است رمز های غیر قابل حدس و طولانی و منتخبی از حروف و اعداد انتخاب نمایید. حداقل تعداد کاراکترهای رمز شما باید هشت حرف و عدد باشد.

تغییر رمز جیمیل

مرحله هشتم

سومین گزینه در صفحه ی تغییرات پسورد, Confirm new password می باشد که در آن باید رمز جدید خود را مجددا تکرار نمایید.

ایجاد امنیت در جیمیل

مرحله نهم تغییر پسورد جیمیل

آخرین مرحله از تغییر رمز Gmail, ذخیره کردن اطلاعات وارد شده می باشد. با کلیک بر روی گزینه ی Change Password اطلاعات جدید را ذخیره کنید.

تغییر رمز جیمیل

تغییر پسورد جیمیل در اندروید

شما همچنین می توانید به منظور عوض کردن رمز عبور gmail خود د ربرنامه اندروید به روشی که در ادامه توضیح می دهیم، اقدام نمایید، انجام این روش نیز بسیار ساده بوده و برای انجام در گوشی های هوشمند امکان پذیر است، بنابراین برای یادگیری مراحل تغییر پسورد در گوشی هوشمند در ادامه همراه ما شوید :

در ابتدا لازم است تا برنامه Gmail را در گوشی تان باز کنید، سپس حسابی که قصد تغییر رمز آن را دارید، باز کرده و وارد شوید.

در مرحله بعدی، روی منوی قسمت بالا درسمت چپ را با انگشت لمس کرده یا ضربه بزنید، سپس به منوی پایین بروید و بر روی گزینه Setting ضربه بزنید.

تعویض رمز جیمیل

اکنون بر روی حسابی که می خواهید پسورد آن را تغییر دهید، ضربه بزنید و وارد صفحه حساب کاربری من شوید، سپس قسمت پایین سمت راست بر روی Menu را لمس کنید.

عوض کردن رمز جیمیل

حال در منوی باز شده، گزینه Security را انتخاب کرده و بعد مطابق عکس نشان داده شده، در مرحله بعدی روی گزینه Password را لمس کرده یا ضربه بزنید.

تغییر رمز جیمیل در اندروید

در صورتی که تایید دو مرحله ای را فعال کرده باشید، می توانید کد تایید که توسط گوگل برایتان ارسال می شود را دریافت نموده و سپس وارد شوید، اما اگر تایید درستی دو مرحله ای غیر فعال شود، این مراحل را نادیده بگیرید.

پسورد فعلی خود را وارد کنید و سپس ادامه دهید، در مرحله بعدی رمز جدید خود را وارد کرده و تایید آن را نیز تکرار کنید و بعد  گزینه Change Password را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.

بعد از اینکه رمز عبورتان را تغییر دادید، از حساب کاربری تان خارج شوید، سپس رمز جدید خود را وارد کرده تا دوباره به Gmail خود وارد شوید.

توجه داشته باشید که تغییر پسورد جیمیل در صورتی که به صورت دستی انجام گیرد کمی نیاز به زمان و صبر دارد، حال اگر که زمان کافی برای این کار نداشته و نیز مهارت استفاده از کامپیوتر را ندارید، بهتر است به شکل خودکار این کار را انجام دهید.

تغییر رمز جیمیل اگر به صورت دستی انجام شود نیاز به زمان و صبر دارد. اگر زمان کافی را ندارید و مهارت استفاده از کامپیوتر را بلد نیستید، می توانید به صورت خودکار این کار را انجام دهید.

همان طور که مشاهده نمودید, تغییر رمز جیمیل به سادگی صورت می گیرد و با تغییر پسورد در بازه های زنمانی کوتاه می توانید سطح امنیت ایمیل خود را افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *