دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هفته ۳۴ بارداری, آنچه باید در هفته سی و چهارم بارداری بدانیم

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲ آذر ۱۳۹۴
  • ۰

از هفته ۳۴ بارداری تا انتهای بارداری, هر هفته ممکن است کودک بدنیا بیاید. بنابراین زنان باردار در طول این دوران باید آمادگی زایمان را داشته باشند. در این هفته از بارداری, جنین وزن بیشتری پیدا کرده و چربی بدن او بیشتر از قبل شده است.

کودک سی و چهارم هفته درون رحم مادر, اکنون می تواند خارج از رحم نیز زنده بماند. در هفته سی و چهارم بارداری, کودک به اندازه یک طالبی می باشد و حالا بزرگتر از هفته های قبل شده است. در این مطلب به آنچه که باید در مورد هفته سی و چهارم بارداری بدانیم, می پردازیم.

تغییرات جنین در هفته ۳۴ بارداری

بارداری هفته به هفته

در این هفته کودک درون رحم, بزرگتر از قبل شده است و حالا وزنی حدود ۲۷۰۰ گرم و طولی حدود ۴۴ سانتی متر دارد. در هفته سی و چهارم بارداری, کودک حالت گردتری پیدا می کند چرا که لایه های چربی بدن او در حال کامل تر شدن هستند. این لایه های چربی پس از تولد وظیفه ی تنظیم کردن دمای بدن کودک را دارند. این مسئله سبب می شود تا پوست کودک نیز صاف تر از قبل شود.

هفته 34 بارداری

سیستم اعصاب مرکزی و ریه های کودک در این هفته از تقویم بارداری, در حال رسیدن به بلوغ می باشند. ۹۹ درصد نوزادانی که بین هفته ۳۴ تا ۳۷ بارداری, متولد می شوند, هیچ گونه مشکل سلامتی ندارند. به همین دلیل در هفته سی و چهارم بارداری, زنان باردار نباید نگران زایمان زودرس باشد.

جنین در بارداری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در صورتی که نوزاد پسر باشد, در هفته سی و چهارم بارداری تخم های او در حال رشد می باشند. از دیگر تغییرات جنین در این هفته می توان به تغییرات پوست در نواحی زانو و مچ ها و گردن اشاره کرد. در واقع در این هفته, پوست این نواحی چروکیده می شود.

هفته 34 بارداری

تغییرات مادر در هفته سی و چهارم بارداری

هفته 34 بارداری

برخی زنان در این هفته از بارداری, احساس می کنند دچار ضعف بینایی شده اند. به علاوه مشکلاتی از قبیل درد معده, تنگی نفس, درد کشاله های ران, اختلال در هضم غذا ممکن است زنان را در این هفته از بارداری, اذیت کند که به دلیل بزرگ شدن نوزاد و شکم مادر باردار است. در هفته ۳۴ بارداری, سر جنین رو به پایین است و ممکن است سبب درد در ناحیه لگن شود که به زودی با متولد شدن کودک, این مشکلات رفع می شود.

انرژی زیادی از مادر صرف نوزاد درون رحمش می شود, به همین دلیل زنان باردار در طی هفته های آخر بارداری, باید انرژی بیشتری برای زایمان ذخیره کنند. به زنان باردار در این هفته توصیه می شود فعالیت کمتری انجام دهند و سعی کنند خود را برای زایمان آماده کنند. همچنین توصیه می شود هنگام برخواستن به آرامی از زمین بلند شوید تا دچار سرگیجه نشوند.

برخی از زنان هنگام زایمان طبیعی دچار پارگی پرینه می شوند. پرینه ناحیه ایی بین مقعد و واژن می باشد. به منظور کاهش خطر پارگی این ناحیه, به زنان باردار توصیه می شود این ناحیه را قبل از زایمان و در طول هفته های آخر بارداری, ماساژ دهند. نحوه ماساژ را می توان از مامای خود آموزش دید.

تقویم بارداری

یکی دیگر از مشکلات شایع در اواخر و هفته سی و چهارم بارداری, ایجاد جوش و کهیر و خارش بر روی پوست ناحیه شکم است. این تاول های پوستی کهیرهای دوران بارداری نامیده می شوند و عارضه ایی طبیعی می باشد. با این حال در صورتی که این جوش ها تمام پوست بدن را فرا گرفتند, توصیه می شود به پزشک خود اطلاع دهید.

یکی از مسائلی که زنان باردار باید در هفته سی و چهارم بارداری, بدانند این است که ممکن است نوزاد در طول این هفته یا هفته های آینده به دنیا بیاید, به همین دلیل باید آمادگی کامل جهت زایمان داشته باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *