دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پنیر پیتزا با بهترین روش در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱ آذر ۱۳۹۴
  • ۲

پنیر پیتزا نوعی پنیر است که دارای بافت بسیار نرمی می باشد که در تهیه پیتزا کاربرد بسیار زیادی دارد و شما می توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید در این مطلب طرز تهیه پنیر پیتزا را مشاهده خواهید کرد.

پیتزا یکی از انواع فست فود بسیار پرطرفدار و بسیار خوشمزه است و در دستور ساخت پیتزا از پنیر پیتزا و خمیر پیتزا استفاده می شود و اگر شما ترجبح می دهید که پیتزا را در منزل تهیه کنید بهتر است که پنیر پیتزا را نیز خودتان آماده کنید؛ در ادامه این مطلب  دستور ساخت پنیر پیتزا را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

اگر تمایل دارید که پیتزا را در منزل خودتان تهیه کنید بهتر است که از پنیر پیتزا خانگی برای تهیه پیتزا استفاده کنید. پنیر پیتزا در فرم های مختلفی نظیر رشته ای و ورقه ای در تهیه پیتزا به کار می رود.

طرز تهیه پنیر پیتزا در منزلمواد لازم

سرکه : ۲ قاشق غذا خوری
شیر پاستوریزه : ۲ لیتر
پارچه ای توری و یا بسیار نازک
نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه پنیر پیتزا

در روش تهیه پنیر پیتزا باید از شیر کامل پاستوریزه استفاده کنید؛ در ابتدا شیر را در قابلمه ای مناسبی ریخته و بعد از اینکه شیر به دمای جوش رسید آرام آرام سرکه را به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه شیر به صورت سفت در آمد دیگر سرکه را به آن اضافه نمی کنیم و به مدت ۴ دقیقه زیر گاز را روشن می گذاریم تا شیر سفت کمی بجوشد بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش می کنیم و قابلمه شیر را از روی گاز بر میداریم.

طرز تهیه پنیر پیتزا با روشی آسان

در روی صافی مناسبی پارچه نازکی را قرار می دهیم و آب اضافه درون مخلوط پنیر پیتزا را به خوبی می گیریم.

پنیر پیتزا

  •  آرون گروپس

مقداری نمک را در ظرف مناسبی ریخته و با آب به خوبی حل می کنیم و مخلوط پنیر پیتزا قرار گرفته در پارچه نازک را در درون آب نمک قرار می دهیم. بعد از ۵ دقیقه پارچه نازک را از درون آب نمک برداشته و پنیر را از داخل پارچه آب نمک بیرون می آوریم و در قابلمه مناسبی قرار می دهیم و قابلمه را بر روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر به خوبی پخته شود توجه داشته باشید هر چه بیشتر پنیر پیتزا پخته شود کش آمدن پنیر هم بیشتر می شود.
در مرحله آخر روش تهیه پنیر پیتزا بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر را از درون قابلمه بیرون آورده و در حدود ۱۵ دقیقه در ظرف مناسبی قرار می دهیم تا به خوبی پنیر پیتزا سرد شود و بعد پنیر پیتزا را رنده می کنیم و از آن برای طرز تهیه پیتزا خانگی استفاده می کنیم.

رنده کردن پنیر پیتزا

برای نگهداری طولانی مدت آن می توانیم پنیر را در درون فریزر قرار دهیم.

بهترین روش برای طرز تهیه پنیر پیتزا

همانطور که مشاهده کردید  ساخت پنیر پیتزا در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید بدون نیاز به صرف مدت زمان طولانی پنیر پیتزا خانگی در منزل تهیه کنید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع پنیر و انواع پیتزا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۲ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *