دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب کوبیده لذیذ به همراه نکات طبخ بهتر

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

کباب کوبیده غذای ایرانی سنتی و مناسب برای مجالس و مهمانی های شما می باشد. در این مطلب طرز تهیه کباب کوبیده را همراه با نکاتی برای طبخ بهتر مشاهده خواهید کرد. لطفا تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

یکی از انواع کباب های سنتی خوشمزه و پرطرفدار کباب کوبیده است. اگر قصد دارید که کباب کوبیده را در منزل تهیه کنید حتما باید نکاتی را در روش تهیه کباب کوبیده رعایت کنید  که در ادامه این نکات طلایی را در اختیارتان قرار داده ایم.

کباب کوبیده از انواع غذای ایرانی می باشد که شما می توانید آن را در منزل تهیه کنید. در پخت کباب کوبیده ایرانی می توانید از گوشت چرخ کرده گوسفند و یا مخلوطی یکسان از گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

مواد لازم کباب کوبیده برای ۵ نفر

پیاز : ۳۰۰ گرم

طرز تهیه کباب کوبیده بسیار خوشمزه

نمک و فلفل : به میزان لازم
گوشت چرخ کرده : یک کیلو

کباب کوبیده لذیذ

طرز تهیه کباب کوبیده در منزل

کباب کوبیده آماده شده

  •  آرون گروپس

در مرحله اول طرز تهیه کباب کوبیده ابتدا پیاز ها را پوست بکنید و آن ها را به خوبی بشویید و ظرف مناسبی را به همراه یک رنده آماده کنید و پیاز های شسته شده را در درون ظرف با طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید. بعد از اینکه پیاز ها را به خوبی رنده کردید آب پیاز ها  را به خوبی بگیرید. می توانید آب موجود در درون پیاز ها را به کمک یک صافی بگیرید و یا اینکه پیاز ها را در درون پارچه مناسبی ریخته و سپس آب آن ها را بگبرید.
در مرحله بعدی پخت کباب کوبیده، گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل و نمک به پیاز ها که به خوبی رنده شده اند اضافه کرده و سپس مواد مخلوط شده گوشت کوبیده را به طور کامل ورز بدهید و آنقدر باید این مخلوط ورز داده شود تا مایه کباب حالت چسبندگی به خود بگیرد. بعد از اینکه مخلوط را به خوبی ورز دادید آن را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بگذارید.

کباب کوبیدهگوشت ورز داده شده

بعد از مدت زمان ذکر شده مایه کباب کوبیده را از درون یخچال بیرون آورید و سیخ های کباب را آماده کنید قبل از اینکه کباب را به سیخ بزنید دست خود را با آب خیس کنید و مقداری مایه کباب را بردارید و مایه کباب را به شکل دوک مانندی در آورده و سیخ را بر روی مایه کباب قرار دهید و با مایه کباب سیخ را به خوبی بپوشانید.

مایه کباب کوبیده

بعد از اینکه به طور کامل مایه کباب را به سیخ زدید دوباره دست خود را با آب خیس کنید و بر روی همه سطح مایه کباب به خوبی فشار دهید تا اثر انگشت ها ی شما بر روی مایه کباب به سیخ کشیده بماند. در طرز تهیه کباب کوبیده حتما باید ابتدا کباب را به خوبی به سیخ بچسبانید و انتهای کباب را هم باید یه خوبی به سیخ بچسبانید. همه این مراحل را برای بقیه مایه کباب و سیخ ها به خوبی انجام دهید. بعد از اینکه تمام مایه کباب را به سیخ زدید سیخ های کباب کوبیده را به مدت یک ساعت در درون یخچال قرار دهید.

طرز مایه کباب به سیخ زده شده

پس از یک ساعت میتوانید سیخ ها را از یخچال خارج کنید و آن ها را بر روی منقل و یا کباب گردان و یا کباب پز قرار دهید.

سیخ های مایه کباب کوبیده
اگر تمایل دارید که سیخ های کباب را بر روی آتش قرار دهید ابتدا آتشی را روشن کرده و مدتی صبر کنید تا شعله آتش به خوبی فروکش کند و سپس سیخ ها را به ترتیب بر روی آتش قرار دهید دقت داشته باشید که هنگام پخت کباب کوبیده حتما باید سیخ های چیده شده بر روی آتش را به طور مرتب و به تعداد دفعات و به آرامی بچرخانید تا مایه کباب خودش را به خوبی بگیرد اگر سیخ های قرار گرفته شده بر روی آتش را نچرخانید یک طرف کباب بسیار زیاد سفت می شود و طرف دیگر کباب نیز به زودی متلاشی خواهد شد و از روی سیخ می ریزد. و همزمان با چرخاندن سیخ های کباب باید آتش را به طور مرتب باد بزنید بعد از اینکه گوشت مقداری برشته شد دیگر نیازی نیست که آتش را باد بزنید.

طرز تهیه کباب کوبیده خوشمزه

نکاتی برای طبخ بهتر کباب

  1. بهترین گوشت برای تهیه کباب کوبیده گوشت قلوه گاه گوسفند می باشد که منظور از گوشت قلوه گاه گوشت بین دنده های گوسفند است. اگر از گوشت چرخ کرده گوسفند و گوساله برای طبخ استفاده می کنید بهتر است راسته گوشت گوساله را که دارای چربی کمتری است استفاده کنید زیرا گوشت گوسفند چربی مورد نیاز برای کباب را به خوبی تامین می کند.
  2. در طبخ کباب کوبیده از گوشت گوساله به تنهایی استفاده نکنید زیرا طبخ کباب کوبیده به تنهایی با گوشت گوساله امکان پذیر نیست زیرا گوشت گوساله چربی مورد نیاز برای پخت کباب کوبیده را ندارد.
  3. گوشت را حتما ۴ بار چرخ کنید تا از ریختن مایه کباب از روی سیخ ها جلو گیری شود و هم چنین اگر گوشت به دفعات چرخ شود به خوبی می توانید آن را ورز دهید تاحالت چسبندگی مناسبی را پیدا کند.
  4. توجه داشته باشید که قسمت های پر چربی گوشت گوسفند نیز برای کباب کوبیده مناسب نمی باشد.
  5. حتما در طرز تهیه کباب کوبیده آب پیاز را به خوبی بگیرید و بعد به پیاز رنده شده فاقد آب گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.
  6. مقدار پیاز کباب کوبیده نباید بیشتر از حد معمول باشد زیرا گوشت را بسیار آبدار می کند و باعث می شود تا مایه کباب از روی سیخ ها بریزد و هم چنین طعم بسیار نامطبوعی را به کباب کوبیده می دهد و کباب را بسیار شیرین می کند.
  7. برای گرفتن آب پیاز می توانید آن را در پارچه سفید تمیزی قرار دهید و آب پیاز را به خوبی بگیرد و یا پیاز را هم چنین می توانید درون صافی ریخته و پیاز را به خوبی فشار دهید تا آب آن به طور کامل گرفته شود.
  8. در روش پخت کباب کوبیده برای جلوگیری از متلاشی شدن آن از آرد نخود چی و نان خشک و جوش شیرین به هیچ وجه استفاده نکنید. اگر نگران ریختن مایه کباب از روی سیخ ها هستید به مایه کباب دو عدد تخم مرغ اضافه کنید.
  9. هرگز از زرد چوبه در تهیه کباب کوبیده استفاده نکنید. ادویه های مناسب برای این کباب فلفل سیاه و نمک می باشد. از زعفران نیز می توانید برای تهیه این کباب استفاده کنید.
  10. حتما بعد از اینکه مایه کباب را به خوبی ورز داداید و حالت چسبنده پیدا کرد مایه کباب را در درون  یخچال به مدت ۳ تا ۴ ساعت قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد و این کار مانع از ریختن مایه کباب از روی سیخ ها می شود.
  11. سیخ های کباب را به صورت تند تند بر روی آتش نچرخانید زیرا کباب ها به خوبی مغز پخت نمی شوند و سیخ ها را به صورت بسیار آرام بر روی آتش بگردانید. فاصله سیخ های قرار داده شده بر روی آتش نباید بسیار کم باشد زیرا فاصله کم سیخ ها باعث می شود که کباب ها بسوزند. و فاصله سیخ ها نیز نباید خیلی زیاد باشد زیرا باعث می شود که کباب ها به خوبی پخته نشوند.
  12. در روش تهیه کباب کوبیده مقدار زیادی فلفل در مایه کباب استفاده نکنید زیرا ریختن فلفل در مایه کباب برای گرفتن بوی بد گوشت است و کباب کوبیده نباید بسیار تند باشد.

چلو کباب

کباب کوبیده یک غذای بسیار مقوی است بعد از اینکه طبخ کباب به پایان رسید می توانید آن را در کنار گوجه فرنگی به سیخ زده شده و سبزی های معطری مانند ریحون و جعفری و پیاز و همراه با نان و دوغ یا هر نوع نوشیدنی دلخواهی میل کنید. هم چنین میتوانید کباب کوبیده را همراه با پلو میل کنید که اصطلاحا به آن چلو کباب می گویند. با نکاتی که در طرز تهیه کباب کوبیده گفته شد شما می توانید آن را در منزل به راحتی طبخ کنید.  برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع کباب کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *