دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای سیب خوش طعم و خوش رنگ

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

مربای سیب از انواع مربا های بسیار پرطرفدار است که در این مقاله طرز تهیه مربای سیب به صورت مرحله به مرحله به همراه نکاتی برای طبخ بهتر این مربا را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مربای سیب یکی از انواع مربا های خوشمزه و پرطرفدار است که شما به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. در این مقاله طرز تهیه مربای سیب را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش داده ایم.

خواص سیب، طعم آن و همچنین در دسترس بودن آن در سراسر شهرهای ایران باعث شده است تا در ایران دسرها و غذاهای زیادی با سیب تهیه شود در گذشته طرز تهیه کمپوت سیب را به شما آموزش دادیم در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه مربای سیب آشنا سازیم لطفا تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

طرز تهیه مربای سیب بسیار خوش طعم

  • هل : ۴ عدد
  • شکر : ۱ کیلو
  • آب لیمو : ۱.۵ قاشق غذا خوری
  • گلاب : ۵ قاشق غذا خوری
  • زعفران : نصف قاشق مربا خوری
  • سیب خرد سده : ۱ کیلو

طرز تهیه مربای سیب

در ابتدا سیب ها  را به خوبی بشویید و سپس سیب ها را از وسط نصف کنید و دانه های آن و مواد اضافی درون سیب را خارج کنید و به هر شکل دلخواهی که دوست دارید آن ها را خرد کنید.

سیب های خرد شده
در مرحله بعد در قابلمه مناسبی شکر و آب را به خوبی باهم مخلوط کنید و بر روی شعله گاز قرار دهید بعد از اینکه شکر و آب به خوبی به دمای جوش رسیدند سیب ها را که از قبل به خوبی خرد کرده اید به مخلوط آب و شکر اضافه کنید.

مخلوط آب و شکرسیب همراه با آب و شکر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سپس زعفران را که از قبل دم کرده اید همراه با گلاب و هل به قابلمه اضافه کنید و شعله گاز را در حالت متوسط قرار دهید.  بعد از اینکه مربا به خوبی غلیظ شد آب لیمو را به آن اضافه کنید و بگذارید تا مربا به همراه آب لیمو حدود ۵ دقیقه بجوشد و بعد زیر شعله گاز را خاموش کنید. زمان مناسب برای پختن مربای سیب در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.

مربای سیب خوش طعم
قابلمه مربا را در مکان مناسبی قرار دهید تا به خوبی سرد شود و بعد مربا را در درون شیشه های مناسبی بریزید و شیشه های مربا را در درون یخچال نگهداری کنید.

نکاتی برای تهیه مربای سیب

  1. می توانید مقدار گلاب و هل این مربا را افزایش داده و یا کم کنید که بستگی به ذائقه شما دارد.
  2. مخلوط آب و شکر را می توانید از صافی عبور دهید تا آشغال های آن ها از بین بروند.
  3. برای اینکه رنگ سیب های خرد شده تغییر نکنند و به رنگ تیره در نیایند می توانید در قابلمه ای مناسب مقداری سرکه و آب ریخته و سیب ها را در درون مخلوط آب و سرکه خرد کنید.
  4. بعد از اینکه مربا به خوبی سرد شد آن را در درون شیشه های مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
  5. برای اینکه از غلیظ شدن مربا مطمئن شوید مقداری از مربا را درون یک بشقاب کوچک قرار دهید و بعد از اینکه مربا به خوبی سرد شد اگر به خوبی غلیظ شده باشد مربا آماده است.

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه

آموزش تهیه مربای سیب رنده شده

مربا سیب از جمله مرباهای خوشمزه و پر طرفدار است که می توان با روش های مختلفی آن را تهیه کرد. در مطالب گذشته بخش آشپزی با تهیه مربای سیب درسته و مربا سیب و هویج آشنا شدید در ادامه این بخش قصد داریم دستور پخت مربای سیب رنده شده با طعم شکلی متفاوت را به شما علاقمندان عزیز آموزش دهیم که امیدواریم این نوع مربای سیب را در منزل تهیه نمایید و از مزه و طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم:

  • سیب زرد یا قرمز: ۱ کیلو
  • شکر: ۵۰۰ گرم
  • آبلیمو: ۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل: نصف قاشق مرباخوری
  • زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه مربای سیب رنده شده

دستور پخت:

در ابتدا باید سیب ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بگیرید. سپس سیب ها را رنده کنید.

تمام شکر را روی سیب های رنده شده بریزید و حدود ۲۴ ساعت به آن زمان دهید تا شکر به خورد سیب ها برود و آب بیندازد.

مخلوط سیب و شکر را بر روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید و تا به مدت یک ساعت بپزد و قوام لازم را بدست آورد.

در مرحله آخری باید زعفران دم کرده را به همراه وانیل و آبلیمو به آن اضافه نمایید و اجازه دهید مقدار دیگری بجوشد. سپس برای تست قوام مربای سیب می توانید یک قاشق از آن را درون کاسه ای بریزید و پس از سرد شدن آن را تست کنید. چنانچه مزه و غلظت آن مناسب بود مربا شما آماده شده است و از روی حرارت می توانید آن را بردارید.

تهیه مربای سیب خوشمزه

مربای سیب بسیار مقوی و خوش طعم است. در این مقاله طرز تهیه مربای سیب را مشاهده کردید می توانید این مربای بسیار خوشمزه  را به عنوان صبحانه در کنار نان و کره میل کنید. برای دیدن آموزش انواع مربا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *