دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجموعه عکس کبوتر و تصاویر انواع کبوتر های مختلف

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

یکی از انواع حیوانات خانگی کبوتر ها می باشند کبوتر دارای دو نوع وحشی و اهلی می باشند که اغلب نوع اهلی آن در خانه ها نگه داری می شوند. در این مطلب نکاتی در مورد نحو پرورش و نگه داری کبوتر و عکس کبوتر در گونه های مختلف و حالات زیبا را با هم مشاهده می کنیم .

زمان پیدایش و اهلی شدن کبوتر و استفاده از آن در جنگ و صلح را می توان به سه هزار سال قبل میلاد مسیح نسبت داد . مصریان باستان از این حیوان به عنوان پیک اتفاده می کردند و آن را پرنده ای مقدس می دانستند . کشورهای پرورش دهنده این پرنده مصر ، ایران ، روم ، چین می باشند در این کشورها پرورش کبوتر به صورت متداول در برج هایی که امروزه کبوتر خانه نامیده می شوند انجام می گرفته است از زمان های قدیم کود این پرنده را جمع آوری می کردند و در کشاورزی مورد استفاده قرار می دادند کبوتر به دو صورت اهلی و وحشی با بیش از 350 گونه وجود دارند . در ادامه عکس کبوتر در حالت های مختلف و گونه های مختلف کبوتر را مشاهده می کنیم .

کسب اطلاعات در مورد گونه های مختلف کبوتر بدلیل فراوانی و تفاوت موجود در صفات ، رنگ و شکل کار بسیار دشواری می باشد . آمیزش گونه های مختلف کبوتر و تولید گونه های جدید کبوتر رایج می باشد . بیش از هزار گونه مختلف در سراسر دنیا وجود دارد .

 عکس های گونه های رایج کبوتر

home image

معرفی چند گونه رایج کبوتر

رایج ترین گونه های کبوتر عبارتند از : فاخته ، قمری معمولی ، قمری خانگی ، قمری خاوری ، کبوتر تاجدار ، کبوتر جنگلی ، کبوتر کوهپایه ، کبوتر چاهی ، کبوتر خاوری ، یاکریم ، یا کریم طوقی

جایگاه و محل نگه داری کبوتر ها

جایگاه نگهداری کبوتر های مختلف متفاوت می باشد. این جایگاه باید به یکی از صورت های زیر باشد : 1. در خانه ، باید دارای قفس چوبی ، فلزی ،حلبی ، سنگ ساختمانی باشند قفس های موجود در خانه کوچک می باشند و معمولا فقط فضای کافی برای 1 جت کبوتر در دسترس می باشد .

2. در پشت بام ها اغلب در قفس های چوبی و فلزی بزرگ با یک یا چند در کوچک یا بزرگ نگهداری می شوند که فضای کافی برای 50 کبوتر در این قفس ها وجود دارد . این قفس ها باید به گونه ای طراحی شوند که کبوتر های را از گزند حیواناتی همچون گربه ها حفظ نمایند.

  •  آرون گروپس

قفس روی پشت بام کبوتر

عکس کبوتر در گونه ها و حالات مختلف

دراین قسمت عکس کبوتر در گونه ها و حالات مختلف مشاهده می کنیم .

عکس کبوتر                                                    اندازه فاخته 32 سانتی متر و به رنگ آبی خاکستری می باشد .

عکس زیبا از کبوتر                        اندازه این کبوتر 73 تا75 سانتی متر و دارای کاکلی از پرها و نوک سفید رنگ و عنبیه قرمز می باشد .

کبوتر زیباعکس بسیار زیبا از کبوتر

تصاویر انواع کبوتر

عکسی بسیار زیبا از کبوترعکس از یک جفت کبوتر

عکس کبوتر های زیبا و دوست داشتنی

کبوتر زیباکبوتر مشکیهمانطور که در عکس کبوتر های مختلف مشاهده می کنید این گونه پرندگان دارای معصومیت خاصی هستند که همین امر نیز موجب محبوبیت آن ها در میان ایرانیان شده است.

کبوتران زیبا در حال پروازکبوتر در حال پروازکبوتر بسیار زیباکبوتر با رنگی بسیار زیباکبوتر سفید مشکیعکس زیبا جفت کبوتر

کبوتر دارای گونه های متعدد و فراوانی می باشد. عکس کبوترهای زیبا و متفاوت را می توان در سراسر اینترنت مشاهده کرد.

عکس کبوتر در حال تغذیهگونه های مختلف کبوترعکس سیاه و سفید از کبوترهمانطور که گفتیم کبوتر از جمله حیوانات خانگی می باشد غذای کبوتر دانه  و محل نگه دار آن نیز می تواند خانه یا پشت بام باشد . همینطور گفتیم که کبوتر دارای بیش از 1000 گونه متفاوت می باشد . امیدوارم از مشاهده مجموعه عکس کبوتر لذت کافی را برده باشید. برای مشاهده عکس های سایر حیوانات و آشنایی با آن ها به بخش عکس حیوانات مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *