دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گراتن بادمجان پیش غذایی خوشمزه با طرز تهیه آسان

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

گراتن بادمجان یک پیش غذای بسیار خوشمزه و مقوی است. که در این مطلب طرز تهیه آن را به روشی بسیار آسان در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم لطفا تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

گراتن بادمجان یک پیش غذای بسیار خوشمزه و مقوی است که شما می توانید آن را به عنوان یک پیش غذای بسیار خوشمزه در مهمانی هایتان طبخ کنید. در این مقاله طرز تهیه این غذای خوشمزه  را با دستور پخت بسیار راحت در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

طرز تهیه گراتن بادمجان

گراتن بادمجون را می توان با گوشت مرغ و قارچ هم تهیه کرد که در این مطلب ما دستور ساخت آن را با گوشت چرخ کرده به شما عزیزان آموزش می دهیم.

دستور پخت گراتن بادمجان

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه سس سفید

آرد : ۲ قاشق غذاخوری
شیر : ۲ لیوان
کره : ۲۰ گرم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم

مواد لازم گراتن گوشت و بادمجون

سس سفید : به میزان لازم
گوشت جرخ کرده : ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا : ۸ ورق
بادمجان متوسط : ۳ عدد
آب لیمو : ۲ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط : ۱ عدد
رب گوجه فرنگی : ۱.۵ قاشق غذاخوری
قارچ بزرگ :۶ عدد
سیر : ۲ حبه
نمک : به میزان لازم
زرد چوبه : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم

دستور پخت گراتن بادمجون

طرز تهیه سس سفید

سس سفید

ابتدا قابلمه ای مناسب برداشته و بر روی گاز قرار می دهیم تا داغ شود سپس کره را برای طرز تهیه سس سفید به تابه اضافه می کنیم بعد از اینکه کره به خوبی باز شد آرد را به کره اضافه می کنیم و به صورت پشت سرهم آرد و کره را هم می زنیم تا آرد به خوبی تفت بخورد تابه را از روی حرارت بر میداریم و سپس شیر ولرم را آرام آرام به آرد اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا به خوبی شیر و آرد باهم مخلوط شوند سپس مخلوط شیر و آرد را بر روی شعله گاز می گذاریم و نمک و فلفل را به این مخلوط اضافه می کنیم بعد از اینکه مخلوط سس سفیذ به خوبی غلیظ شد آن را از روی حرارت گاز بر می داریم .

  •  آرون گروپس

دستور تهیه گراتن بادمجون

ابتدا ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود. سپس بادمجان ها را شسته و آن ها را بصورت حلقه ای خرد می کنیم بعد از این که بادمجان ها را بصورت حلقه ای خرد کردیم در ظرفی آن ها را ریخته و مقداری نمک روی آن ها می ریزیم تا تندی و تلخی بادمجان ها از بین برود سپس بادمجان ها را بعد از ۳۰ دقیقه شسته و در صافی قرار می دهیم تا آب آن ها گرفته شود وبعد بادمجان ها را در تابه ای مناسب سرخ می کنیم و در درون صافی گذاشته تا روغن از آن ها خارج شود.
تابه ای مناسب برداشته و بر روی گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه بریزید و پیاز را به روغن اضافه کنید بعد از اینکه پیاز کمی طلایی رنگ شد گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و گوشت را با پیاز مقداری تفت می دهیم  قارچ ها را که قبلا خرد کرده ایم یه پیاز اضافه می کنیم و شعله گاز را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد و قارچ ها را به خوبی با گوشت و پیاز تفت می دهیم.

در مرحله بعد بادمجان بعد از اینکه قارچ و گوشت را به خوبی تفت دادیم سیر را که از قبل رنده کرده ایم به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به مخلوط گوشت و قارچ اضافه می کنیم و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و می گذاریم تا مخلوط به خوبی با رب سرخ شود تا طعم خامی رب از بین برود. مخلوط سرخ شده را از روی شعله گاز برداشته و کنار می گذاریم.
ظرفی مناسبی را برای قرار دادن گراتن بادمجون در فر بر می داریم و آن را به خوبی چرب می کنیم و حلقه های بادمجان را به صورت ردیفی کنار هم قرار می دهیم.

گراتن بادمجان خوشمزه

و سس سفید را در چهار مرحله بر روی بادمجان ها ریخته سپس آن را به خوبی تقسیم می کنیم تا کم نیاید. سس سفید را بر روی بادمجان ها می ریزیم.

Gratn eggplant (3)

سپس پنیر پیتزا را برداشته و روی سس سفید را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

گراتن بادمجان در ظرف فر
در مرحله بعدی مخلوط گوشت چرخ کرده و قارچ را بر روی پنیر پیتزا ریخته و سطح مخلوط را با قاشق کاملا یکسان می کنیم و سس سفید را بر روی مخلوط گوشت می ریزیم و دوباره پنیر پیتزا را بر روی سس سفید می ریزیم.

گراتن بادمجان خوشمزه

دستور پخت پیش غذا گراتن بادمجان
دوباره لایه ای بادمجون را بر روی لایه های قبلی می چینیم و به ترتیبی که گفته شده روی آن را سس و پنیر و مخلوط گوشت را قرار می دهیم و این کار را آنقدر انجام می دهیم مواد گراتن بادمجون و مخلوط گوشت تمام شود.
بر روی لایه آخر گراتن پنیر پیترا را ریخته و ظرف را برداشته و در طبقه وسط فر که قبلا آن را داغ کرده ایم به مدت ۱۵ تا ۲۰ قرار می دهیم تا رنگ آن به صورت طلایی در آید.

گراتن بادمجان پوشیده شده با پنیر پیتزا

گراتن بادمجان بسیار خوش طعم

گراتن بادمجان آماده شده

آموزش تهیه گراتن بادمجان و مرغ

گراتن بادمجان؛ از انواع گراتن خوشمزه و لذیذ می باشد که با دستور پخت های متفاوتی می توان آن را تهیه کرد. از این رو در ادامه این بخش برای علاقمندان به این غذای عالی قصد داریم نحوه پخت گراتن بادمجان با مرغ را آموزش دهیم که طعم این نوع گراتن می تواند سازگار بیشتری با ذائقه شما عزیزان داشته باشد.

مواد لازم:

  • بادمجان قلمی: ۱۰ عدد
  • فیله مرغ: ۱ کیلو
  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • سس سفید: ۳ لیوان
  • پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر آویشن: ۱/۳ قاشق چایخوری
  • روغن: ۳ قاشق
  • پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا: ۱ بسته
  • فلفل و نمک: به مقدار نیاز

گراتن مرغ و بادمجون

دستور پخت:

فیله های مرغ را به صورت مکعبی شکل ببرید و درون ظرفی مناسب بریزید. پیاز را نیز خرد کنید و به آن اضافه نمایید، بعد آویشن را به همراه پودر سیر، فلفل و نمک به فیله های مرغ اضافه نمایید و مواد را مخلوط کنید، سپس درب ظرف را ببندید تا چند ساعتی به همان حالت باقی بماند و مزه مواد به خورد فیله مرغ برود.

تابه ای را روی حرارت نسبتا بالا بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید، بعد فیله های مزه دار شده را از ظرف خارج کنید و در داخل تابه تفت دهید تا مقداری سرخ گردند.

بادمجان ها را کاملا شستشو دهید و پوست آن ها را بگیرید و به شکل حلقه مانند برش بزنید تا درون ماهیتابه ای متوسط با مقداری روغن سرخ شوند و روغن اضافی بادمجان ها را با استفاده از حوله کاغذی بگیرید(در صورت تازه بودن بادمجان ها می توانید با پوست برش بزنید).

آنگاه فیله های مرغ را درون ظرف پیرکسی بریزید و با مقداری سس سفید و بعد پنیر پیتزا سطح آن ها را بپوشانید. روی پنیر، بادمجان های حلقه مانند را بچینید. مجددا روی آن ها را سس سفید و پنیر پیتزا بریزد.

در آخر ظرف را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ سانتی گراد بگذارید تا به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه گراتن بادمجان بپزد و سطح آن طلایی رنگ گردد.

نحوه تهیه گراتن بادمجون

بعد از اینکه این پیش غذا بسیار خوشمزه آماده شد آن را از درون فر خارج کرده و با کمک روش های مختلف تزیین غذا می توانید آن را تزیین کنید. این پیش غذای بسیار خوشمزه را می توانید برای سفره های مهمانی های رسمی خود تهیه کنید. طرز تهیه گراتن بادمجون بسیار راحت است که در این مقاله آموزش آن را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کردید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *