دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عکس گل یاس (یاسمین) و نکاتی برای پرورش گل یاس

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

گل یاس همان گلی است که بسیاری از شاعران از آن نام می برند این گل مورد علاقه بسیاری از شعرای بزرگ ایران زمین می باشد . در این مطلب با نحوه نگه داری و پروش گل یاس و همچنین عکس گل یاس در انواع مختلف آشنا می شویم.

زندگی مدرن امروزه بدلیل پیشرفت فناوری و تکنولوژی دارای استرس های فراوان می باشد . روش های مختلفی برای کاهش استرس ، زیبایی محیط و بهبود سلامت وجود دارد . به نظر شما راز کاهش استرس در چه چیزی می تواند باشد . پژوهشگران بر این باورند گل علاوه بر زیبایی دارای هورمون های گیاهی است به همین دلیل در سراسر دنیا از انواع گل برای درمان بیماری ها استفاده می شود . گل ها همچنین تاثیراتی مثبت و طولانی مدت روی رفتار وخلق و خو دارند . در این مطلب به معرفی گل یاس ، انواع آن و روش پرورش آن می پردازیم و مجموعه عکس گل یاس را با هم مشاهده می کنیم .

گل یاس

گل یاس گلی معطر به رنگ سفید ، زرد یا کبود می باشد . این گل را گاهی گل یاسمین یا گل یاسمن نیز می نامند که مخفف آن ها یاس می باشد . یاس جزء درختچه های زینتی است. این گل اکثر در باغ ها کاشته می شود ارتفاع آن حدودا 2 تا 3 متر می باشد. برگ های این گل خوشبو به صورت قلب می باشند گل های آن گاهی به صورت منفرد و یا آرایش گرزن در انتهای شاخه قرار می گیرند. اصالت این گیاه در ایران و  رنگ گل یاس دارای تنوع بسیاری می باشد . در ادامه مطلب عکس گل یاس را نیز مشاهده خواهیم کرد .

موارد کاربرد گل یاس

از گل یاس در صنعت عطر سازی استفاده می شود . شاخه های جوان آن دارای مغز چوبی نرم می باشند می توان آن ها را تو خالی نمود و از آن فلوت یا پیپ ساخت. و از شاخه های پیر آن بدلیل دارا بودن مغز سخت در منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرند .

پژوهش ها نشان داده است که بوی شیرین گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش می باشد و بدون هیچگونه عوارض جانبی تسکین دهنده اعصاب می باشد . وجود عطر گل یاس در قفس موش های آزمایشگاهی باعث می گردد که موش ها فعالیت خود را کاهش داده و در کنج قفس بنشینند.

معرفی و عکس های انواع گل یاس

عکس گل یاس رازقی

گل یاس رازقی یا یاس عربی در جنوب وجنوب غربی آسیا می روید. عکس گل یاس رازقی را در ادامه مشاهده می کنید.

انواع گل یاس

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عکس گل یاس چمیا

گل یاس بومی هندوستان دارای برگهای به رنگ سبز تیره براق با 5 تا 7 برگچه می باشد .

انواع گل یاس

عکس گل یاس ررد

درختچه گل یاس زرد (گل یاسمین زرد) دارای پوستی زیر و قهوه ای مایل به خاکستری با برگ های متقابل و ساده می باشد . عکس درختچه گل یاس زرد را مشاهده می کنید.

عکس گل یاس

عکس گل یاس سفید

گل یاس سفید گیاهی رونده و طبی با برگ های دارای بریدگی و خوشه هایی از گل های معطر و کوچک سفید می باشد غنچه ها و شکوفه های آن صورتی رنگ می باشند. عکس گل یاس سفید جذابیت های آن را به رخ می کشد.

انواع گل یاس

عکس گل یاس بنفش

درختچه گل یاس بنفش بدون کرک دارای برگ های سر نیزه ای یا تخم مرغی باقاعده ای قلبی شکل نوک دار می باشد این نوع گل یاس بسیار پر گل می باشد . دارای گل های بنفش یا مایل به سفید و معطر می باشد .

انواع گل یاس

عکس گل یاس کبود

عکس گل یاس کبود که دارای زیبایی و جذابیت زیادیست را مشاهده می نمایید.

انواع گل یاس

روش پرورش گل یاس

گل یاس به آفتاب  زیاد و کود متعادل نیاز مند می باشد .کود متعادل که برای این گل مفید است باید حاوی مقدار 12 نیتروژن 12 فسفر و12 پتاسیم باشداین کود در آب حل می گردد و آبی رنگ است . نصف قاشق چایخوری از این کود را با 4 لیتر آب حل کرده و با آبپاش روی گل  برگ ها بپاشید باقی مانده محلول را در گلدان بریزید . لازم به ذکر است فراوانی گل های یاس موجود در گلدان با کوددهی آن به صورت منظم ارتباط خاصی دارد . کود دهی این گیاه در فصول گلدهی که تا اوایل زمستان می باشد بای هر 15 روز 1 بار انجام گیرد . استفاده از پیمانه مناسب در کوددهی بسیار ضروری می باشد زیرا اندازه کود نبایستی تغییر کند . در فصول زمستان و در دمای زیر 10 درجه این گیاه را باید در مکان های دارای سقف نگاه داری کنید . برای شادابی این گیاه لازم است هر چند وقت آن را بیارایید و برگ های گل کرده آن را کمی بچینید . در هوای خشک باید هر روز آن را غبارپاشی نمود .

روش تکثیر گل یاس

تکثیر گل یاس یا همان گل یاسمین با استفاد از ریشه دار نمودن قلمه در اواخر تابستان ، خواباندن شاخه ها و جداکردن پا جوش ها امکان پذیر می باشد .

عکس گل یاس

عصاره گیاه گل یاس در طب سنتی کاربرد دارد. از این گیاه برای درمان هپاتیت در جنوب چین، استفاده می‌شود. همچنین دارای قابلیت ضدّ ویروسی است. عصاره جوانه‌های تازه گل سبب کاهش قابل توجه پروژسترون می‌شود. عطر گل یاس آرام‌بخش، تسکین‌دهنده و خواب‌آور ذکر شده است و برای کاهش افسردگی و استرس مفید است.

نکاتی که باید در پرورش گل یاس رعایت نمود

برای رفع رشد کند گیاه گل یاس به تعویض گلدان ها نیاز خواهید داشت با مشاهده حشرات سبز رنگ روی برگ ها  برای از بین بردن آن ها از  حشره کش نفوذی استفاده کنید دلایل کمرنگ شدن برگ ها و ریزش آن آبیاری بیش از اندازه گل یاس ، قهوه ای شدن برگ ها وغنچه ها قبل از باز شدن هوای گرم و خشک ،مشاهده برگ های چروک خورده و قهوه ای خاک خیلی خشک یا در معرض اشعه مستقیم خورشید قرار گرفتن گیاه ، باز نشدن گل ها عدم دریافت نور کافی ، مشاهده برگ های سیاه هوای سرد می باشند . لازم به ذکر است به هیچ وجه از مواد براق کننده شیمیایی استفاده نکنید .

گل یاس زیبا سفید

عکس گل یاس

در این مطلب با روش های پرورش ، تکثیر و نکاتی که در پرورش آن باید در نظر گرفته شوند و انواع گل یاس آشنا شدیم . گل یاسمین بسیار زیبا و معطر می باشد . در ادامه مجموعه عکس گل یاس در انواع مختلف را مشاهده می کنیم .

عکس گل یاس

عکس گل یاسگل یاسعکس گل یاسانواع گل یاسانواع گل یاسعکس گل یاس

گل یاس سفید که در بین گونه های گل یاس معروف ترین گونه می باشد چنان بوی خوشایندی دارد که  در تولید عطر و ادکلن مورد استفاده بسیاری از تولیدکنندگان قرارگرفته است .

انواع گل یاسگل یاس زیباعطر گل یاسگل یاسعکس انواع گل یاس سفیدگل های زیبای یاس علاوه بر زیبایی تاثیر قابل توجهی بر روحیه و خلق وخوی افراد دارد . در اینجا به معرفی انواع گل یاس و نکاتی که برای پرورش آن باید در نظر گرفته شود آوردیم . جالب است بدانید گل یاس خواص دارویی نیز دارد . این گیاه باعث ایجاد آرامش در فرد می شود . عکس گل یاس های زیبا را در این مطلب مشاهده کردیم . امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید .

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *