دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فقیهه سلطانی, بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده او

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

بازیگری یکی از مشاغل بسیار سخت به شمار می رود . این حرفه در ایران علاقه مندان بسیاری دارد . ازجمله هنرمندان زن به نام و مشهور ایرانی فقیهه سلطانی می باشد . در ادامه با بیوگرافی و جدیدترین عکس های فقیهه سلطانی آشنا خواهیم شد.

بازیگری در ایران علاقه مندان خاص خود را دارد . از اساسی ترین ویژگی های بازیگری دارا بودن شناخت خوب از انسان ها و جامعه می باشد . برای بازی در نقش های مختلف باید  موضوعات مربوط به آن نقش به خوبی مورد بررسی قرار گیرد تا با تمام جنبه های وشرایط زندگی آن  آشنا شویم . یک بازیگر باید دارای هوش خوب ، سرعت یادگیری بالا ، استعداد لازم  باشد .  قدرت انتقاد پذیری داشته باشد بازیگری در سینمای ایران برجسته می گردد که بتواند نقش های مختلف را به خوبی بازی کند . اساسی ترین قدرتی که باید یک بازیگر داشته باشد این است که بتواند نقش را برای تماشاچی باورپذیر کند . در این مطلب به شرح بیوگرافی یکی از بازیگران مشهور زن سینمای ایران خانم فقیهه سلطانی می پردازیم .

بیوگرافی فقیهه سلطانی

فقیهه سلطانی و تصویر زیبایش

متولد سال 1353 در تهران می باشد .پدر او یک روحانی می باشد .  فقیهه سلطانی دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد . او دوره های بازیگری را در کلاس های گلاب آدینه گذرانده است . با بازی اش در فیلم معجزه خنده قدم به عرصه بازیگری گذاشت . اوج هنرنمایی او بازی  در فیلم (( صورتی )) بود . فقیهه عاشق بوی خاک نم خورده و کاهگل و عطر کوچه های قدیم می باشد . او می گوید بدترین اتفاقی که در طول زندگی اش افتاده است تصادف مادرش بوده که باعث شده یکی از چشمانش را در آن صانحه از دست بدهد . همسر فقیهه سلطانی جلال امیدیان بازیکن فوتبال تیم اصفهانی می باشد . تصمیم جدید این زوج موفق تاسیس آموزشگاه بازیگری در اصفهان می باشد .

ازدواج فقیهه سلطانی با جلال امیدیان

فقیهه سلطانی

فقیهه سلطانی در مورد ازدواجش  که بهترین دوستش ( مهسا مهجوم ) باعث آشنایی آنها شده  می گوید : “درست زمانی که احساس میکنی فرد بسیار سختی هستی وکسی نمی تواند جای خالی قلبت را پر کند … زمانیکه به تنهایی فکر نمی کنی و انتظارش و نداری فردی از راه می رسد که به هیچگونه نمی توانی از او ایراد بگیری کسی که با مهربانی هایش باعث خجالت شما می گردد وبا محبتش به شما درس بزرگی و عشق و احترام میده … زمانی به خودت می آیی که شده شریک زندگیت اونوقت با تنهایی واس همیشه خداحافظی میکنی …”

آثار وافتخارات فقیهه سلطانی

فیلم شناسی
فقیهه سلطانی

او در فیلم هایی همچون مهمانی از  بهشت (1379)، دوشیزه به کارگردانی محمد درمنش (1381)، نغمه به کارگزدانی ابولقاسم طالبی (1381)، صورتی فریدون جیرانی (1381)، معجزه خنده ((1375)، ای حریر عشق (1377)، سایه (1377)، عینک دودی محمد حسین لطیفی (1378)،زن ها فرشته اند شهرام شاه حسینی(1386)، حس پنهان مصطفی رزاق کریمی (1386) ایفای نقش کرده است .

افتخارات

فقیهه سلطانی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نامزد سیمرغ بلورین بهترین باز

یگر نقش اول زن جشنواره پانزدهم فیلم فجر برای بازی اش در فیلم ( معجزه خنده )

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن دوره اول جشن خانه سینما برای فیلم ( معجزه خنده ) 1376پ

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن دوره چهارم جشن خانه سینما در فیلم ( عینک دودی )

در جشنواره بیست ویکم فیلم فجر با 3 فیلم به عنوان پرکارترین بازیگر شناخته شد .

عکس های جدید فقیهه سلطانی

در این بخش عکس های جدید و زیبای فقیهه سلطانی را باهم مشاهده می کنیم .

فقیهه سلطانی و کلاه قرمز

عکس های فقیهه سلطانیعکس های فقیهه سلطانی                                                         فقیهه سلطانی در کنار دوست صمیمی اش مهسا مهجوم

فقیهه سلطانی و تصاویرش                                                                       فقیهه سلطانی پای سفره عقد

تصاویر جدید فقیهه سلطانی                                                                   فقیهه سلطانی به همراه همسر و فرزندش

تصاویر فقیه سلطانیتصاویر فقیهه سلطانیعکس زیبای فقیهه سلطانیفقیهه سلطانیعکس جدید فقیهه سلطانیفقیهه سلطانی و تصاویرشعکس های فقیهه سلطانیفقیهه سلطانیفقیهه سلطانیفقیهه سلطانیفقیهه سلطانی

دراین مطلب با بیوگرافی بازیگر توانا و مشهور زن ایرانی فقیهه سلطانی آشنا شدیم . و جدیدترین عکس های او را مشاهده نمودیم .امیدوارم از مشاهده تصاویر جدید فقیهه سلطانی و عکس های او به همراه فرزند و همسر فوتبالیستش لذت کافی را برده باشید . برای مشاهده تصاویر بیشتر از سایر بازیگران زن و مرد ایرانی به بخش عکس بازیگران مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *