دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هفته ۲۷ بارداری, آنچه از هفته بیست و هفتم بارداری باید بدانیم

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

از هفته بیست و هفتم بارداری, کودک درون رحم در حال آماده شدن برای تولد می باشد. زنان باردار در هفته ۲۷ بارداری, دچار گرفتگی عضلات می شوند که با راهکارهایی می توان این مسئله را حل کرد.

در هفته بیست و هفتم بارداری تغییرات نوزاد درون رحم, بسیار زیاد است و در این هفته رشد او پیشرفت قابل توجه ایی دارد. اغلب زنان باردار در این هفته شاهد افزایش سایز پای خود می شود. در این مطلب با تمامی تغییرات مادر باردار و جنین درون رحم آن در هفته بیست و هفتم بارداری آشنا می شویم.

تغییرات کودک در هفته ۲۷ بارداری

نوزاد و رشد او در رحم

اکنون کودک بزرگتر از هفته ۲۶ بارداری شده است و وزن او به حدود ۹۰۰ گرم و طول بدنش نیز به ۳۶.۵ سانتی متر می رسد. نسبت اندازه سر کودک به اندازه بدن تقریبأ به نسبت مناسب خود رسیده است و در هفته بیست و هفتم بارداری کودک دارای حافظه است به طوری که حالا او علاوه بر شنیدن صداها می تواند آن ها را به حافظه اش بسپارد. به همین دلیل اکثر نوزادان در این هفته از بارداری با شنیدن آهنگ, آرام می شوند. همچنین گوش کردن به آوای روحانی قرآن می تواند برای آن ها لذت بخش باشد. در صورتی که زنان باردار از ابتدای بارداری یک آهنگ آرام و ملایم را انتخاب کرده و همیشه آن را گوش دهند, جنین به شنیدن آن عادت می کند و هر بار از بار پیش آرام تر می شود.

بارداری هفته به هفته

در هفته ۲۷ بارداری, کودک درون رحم می تواند در فواصل منظمی بخوابد و بیدار شود. حالا او قادر است چشمان خود را باز و بسته کند و حتی ممکن است انگشت خود را بمکد. یکی از شایع ترین اتفاق هایی که از این هفته بارداری ممکن است اتفاق بیفتد, سکسکه کردن جنین درون رحم است. معمولا هر بار سکسکه کودک تنها چند لحظه طول خواهد کشید و در نتیجه برای او آزاردهنده نخواهد بود و مادر باردار این حالت را ممکن است با حرکت های ریتمیک و منظم کودک متوجه شود.

هفته 27 بارداری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بافت مغزی نوزاد در هفته بیست و هفتم بارداری, در حال رشد است و این در حالی است که مغز او در این هفته بسیار فعال می باشد. برخی متخصصان بر این باور هستند که جنین در این هفته از بارداری شروع به خواب دیدن می کند.

اگرچه ریه های جنین در هفته بیست و هفتم بارداری, هنوز به بلوغ کامل نرسیده است, اما در صورتی که نوزاد در این هفته از بارداری متولد شود, آن ها قادر به انجام وظیفه ی خود با کمک های پزشکی صورت گرفته, هستند. به علاوه سیستم دفاعی جنین در حال تدارکات لازم است تا خودش را برای زندگی خارج از رحم آماده کند.

تغییرات مادر در هفته بیست و هفتم بارداری

هفته 27 بارداری

در این هفته از تقویم بارداری, رحم زنان با کودک درون آن کاملا پر می شود و طول آن به ۲۶ سانتی متر می رسد.. اکنون مادر باردار شاهد تغییرات بیشتری در خود است. یکی از مسائل شایع که از این هفته ممکن است بروز کند, گرفتگی عضلات پا است که این مسئله همراه با احساس درد در پشت و کمر ایجاد می شود و ناشی از آماده شدن جنین برای مرحله نهایی بارداری می باشد. گرفتگی عضلات معمولا در شب رخ می دهد، اما ممکن است در طول روز هم بروز کند. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می شود به منظور کاهش درد, پاهای خود را دراز کنند و انگشت های پا را مستقیم به سمت جلو بکشند، سپس آن ها را به سمت عقب بکشند. این کار موجب کشیده شدن ماهیچه ساق پا می شود و ممکن است درد را تسکین دهد.

در حال حاضر بدن زنان باردار به استراحت بیشتری نسبت به معمول نیاز دارد. مسائلی از قبیل حرکات کودک درون رحم, بازی و شیطنت های او, اضافه وزن مادر باردار و اختلالات مربوط به خواب و … همه مسائلی هستند که ممکن است مادر باردار را خسته کنند از این رو به آن ها توصیه می شود زمان بیشتری را برای استراحت خود اختصاص دهند.

از دیگر مسائلی که برای زنان باردار در هفته ۲۷ بارداری رخ می دهد, احساس انقباضات رحمی خفیف, پراکنده و بدون درد با فواصل زمانی نامنظم است که با مرور زمان منظم می‌شود. این مسئله ممکن است در هنگام قدم زدن بیشتر حس شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *