دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه میگو پلو مقوی و پر خاصیت!

  • یلدا محمدی
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش پخت و طرز تهیه میگو پلو به صورت مرحله به مرحله با تصاویر را در این مقاله ملاحظه می فرمایید و با نحوه صحیح پخت این غذای خوشمزه و خاصیت های آن آشنا خواهید شد.

دستور تهیه میگو پلو یکی از دستور آشپزی های پرکاربرد و ویژه است که به دلیل خاصیت های زیاد و طعم جالب و عالی این غذا، طرفدارهای زیادی به خود اختصاص داده است. بر همین اساس در این مقاله نحوه صحیح پخت میگو پلو را با روشی ساده و آسان مطرح می کنیم که می تواند آموزشی کامل برای آشپزی شما باشد. در ادامه با دستور پخت میگو پلو و تصاویر مراحل مختلف تهیه و طبخ این غذای عالی همراه ما باشید.

طرز تهیه میگو پلو با روشی آسان و خوشمزه :

در این مطلب می توانید ضمن مشاهده  نحوه ساخت میگو پلو به صورت مرحله به مرحله و تصویری با خاصیت های جالب و قابل توجه این غذای دریایی آشنا شوید و با مطالعه این دستور آشپزی فوق العاده این غذای مفید را تهیه نمایید و در کنار اعضای خانواده و یا در مهمانی ها نوش جان کنید.

طرز تهیه میگو پلو

مواد لازم برای تهیه میگو پلو :

  • برنج : سه پیمانه
  • سبزی گشنیز و شنبلیه : نیم کیلو
  • میگو : ۲۵۰ گرم
  • پیاز : دو عدد
  • سیر : یک بوته متوسط
  • ادویه : به مقدار لازم

برای این غذا بهتر است از فلفل سیاه ، نمک، زردچوبه و ادویه کاری استفاده نمایید.

نحوه تهیه میگو پلو

 دستور ساخت میگو پلو :

در طرز تهیه میگو پلو  ابتدا برنج را با آب و نمک بگذارید خیس بخورد. سپس برای طعم دار کردن میگو ها، در یک ظرف آب بریزید و یک پیاز داخل آن خرد نمایید و بعد مقداری زردچوبه، ادویه کاری و فلفل سیاه به آن اضافه نمایید و بعد از اینکه جوش آمد، میگو ها را به آن اضافه نمایید. و بعد از ۲ یا ۳ دقیقه میگو ها را خارج نموده و آبکش نمایید. در طرز تهیه میگو با این روش بهتر است میگو بیش از دو یا سه دقیقه در آب جوش نماند تا سفت نشود.

تهیه میگو پلومیگو پلو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بعد از طعم دار کردن میگوها، به سراغ سبزی ها را رفته و آنها را خرد میکنیم. توجه داشته باشید که بهتر است نسبت شنبلیه به گشنیز کمتر باشد. بعد از خرد کردن سبزی ها، آنها را با مقدار کمی روغن مایع تقت دهید و بعد از تفت خوردن آنها را کنار بگذارید.

میگو پلو

در این مرحله پیازها را خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید و زمانی که طلایی شد، سیر های خرد شده را به آن اضافه نمایید و کمی تفت دهید. فقط توجه داشته باشید که سیر نباید خیلی سرخ شود تا طعم تلخ به غذا ندهد.

پخت میگو پلو در منزلمیگو پلوی خوشمزه

در این مرحله از تهیه میگو پلو، میگوهای طعم دار را به مخلوط پیاز و سیر اضافه میکنیم تا چند دقیقه سرخ شود و ادویه ها را نیز به آن اضافه می نماییم. بهتر است از فلفل بیشتری استفاده نمایید تا طعم غذای شما عالی شود.

میگو پلوی خوش طعممیگو پلو شیرازی

در این مرحله از طرز تهیه میگو پلو حالا سبزی ها را که از قبل آماده نموده اید به مواد اضافه نمایید. با این روش بوی بد میگو از بین می رود و غذایی خوش طعم و عالی دارید.

میگو پلو با سبزی

مواد اصلی غذا را آماده نمودیم. بعد از آبکش کردن پلو، مواد را لابه لای برنج ها بریزید و مخلوط نمایید. این کار را مشابه سایر پلوهای مخلوط و همچنین با روشی که قبلا در طرز تهیه استانبولی پلو مطرح نمودیم انجام دهید. بهتر است برنج را کمی زنده تر آبکش نمایید تا نتیجه بهتری داشته باشید. میگو پلوی ما بعد از دم کشیدن آماده ست، نوش جان.

تزیین غذا

تا این مرحله با روش ساخت میگو پلو با روشی ساده آشنا شدید. در ادامه چند خاصیت قابل توجه برای این غذای خوشمزه مطرح می کنیم که با مطالعه آنها علاقه شما به پخت این غذا چند برابر خواهد شد.

تزیین پلو با میگو

خاصیت های میگو و فواید پخت میگو پلو :

میگو از آبزیان است و حاوی مقدار بالایی فسفر می باشد که برای تقویت حافظه خصوصا در کودکان بسیار مفید است.

علاوه بر میزان بالای فسفر، میگو مقادیر زیادی کلسیم دارد که تامین آن برای بدن ضروری است.

میگو دستگاه دفاعی بدن را تقویت می کند و مقاوت بالایی در مقابل اغلب بیماری ها ایجاد می نماید.

میگو پلو به دلیل داشتن مقادیر زیادی میگو تمامی خواص میگو را دارد و در صورتی که کودک شما تمایلی به خوردن میگو ندارد با پختن این غذای خوشمزه می توانید او را به خوردن ترغیب نمایید. این غذا به این دلیل که به صورت مخلوط تهیه شده است حتی در صورتی که خود میگو خورده نشود، باز هم دیگر مواد آن خاصیت لازم را دارند.

تزیین پلو

نکاتی به منظور از بین بردن موهای بوی بد میگو

۱. پیش از پخت میگو می توانید آن را داخل پیاز های حلقه شده به مدت یک ساعت بگذارید.

۲. در مرحله آخر پخت میگو، می توانید کمی آبلیموی تازه به آن بیافزایید.

۳. از دیگر راهکارهای مفید جهت از بین بردن بوی بد میگو بهتر است آن ها را پیش از سرخ کردن بر روی توری گذاشته و توری را بر روی قابلمه ای آب جوشی که دارای مقداری آبلیمو است  قرار دهید و اجازه دهید تا میگو ها بخار پز شوند سپس آن ها را سرخ نمایید.

۴. می توانید برای از بین بردن بوی بد میگو پیش از پخت آن را در حبه های سیر بخوابانید سپس بپزید.

از بین بردن بوی بد میگو با چند روش ساده

برای خوشمزه تر شدن میگو این نکات را رعایت کنید.

۱. سبزی های معطر در این پلو عبارتند از : جعفری، گشنیز، ریحان و شوید.

۲. به منظور خوشمزه تر شدن میگو ها می توانید کمی آب انار،آب لیمو و یا آبغوره به آن بیافزایید.

۳. از بهترین ادویه هایی که می توانید در تهیه میگو از آن استفاده کرده عبارتند از: زعفران، گرد لیمو، پودر کاری، فلفل قرمز و زردچوبه.

۴. بهتر است از میگو های ریز در این غذا استفاده کنید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن میگو پلو

نکات تکمیلی در مورد میگو پلو

  • زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا نیم ساعت است
  • زمان پخت و انتظار آن حدوداً یک ساعت می باشد.
  • این غذا را می توانید به عنوان ناهار یا شام میل کنید.
  • مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب می باشد.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از طرز تهیه میگو پلو لذت برده باشید و این غذای خوش طعم و عالی را در منزل تهیه نموده و نوش جان فرمایید. در بخش غذای ایرانی می توایند با آموزش های متنوع و عالی انواع غذاها آشنا شوید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *