دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله تزریقی و ایده هایی برای تزیین آن

  • یلدا محمدی
  • ۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه ژله تزریقی را به همراه تصاویر هر مرحله ارائه میدهیم که امیدواریم با به کارگیری آن به راحتی در منزل ژله تزریقی تهیه نموده و نوش جان فرمایید.

ژله تزریقی یکی از زیباترین و خوشمزه ترین مدل های ژله و ذسر است که طرفدارهای زیادی دارد. بر همین اساس در این مطلب  شیوه ساخت ژله تزریقی را به صورت کامل به همراه تصاویر مرحله به مرحله گرداوری نموده ایم که می تواند آموزش کامل و جامعی برای شما باشد و با به کارگیری آن به راحتی و در منزل، ژله ایی خوش طعم با ظاهری زیبا و جالب تهیه نمایید. در ادامه با مراحل تهیه ژله تزریقی و نکات مهم و قابل توجه برای تهیه این دسر شیک و ایده آل همراه ما باشید.

طرز تهیه ژله تزریقی با تصویر و نکات مهم و کاربردی :

ساخت ژله تزریقی برخلاف تصور همه، کار بسیار راحت و دلنشینی است که می توانید با کمی دقت آن را به راحتی در منزل انجام دهید. این کار تنها به توجه و صبر نیاز دارد تا با صرف زمان بهترین و زیباترین ژله تزریقی را تهیه نموده و برای پذیرایی از مهمان ها از آن استفاده نمایید. برای تهیه این ژله مشابه با طرز تهیه ژله بستنی نیاز به حوصله و صبر دارید تا نتیجه ایی عالی و ایده آل داشته باشید.

ژله تزریقی جدید

مواد لازم برای تهیه ژله تزریقی :

ژله آلوئه ورا : یک بسته

رنگ خوراکی : به مقدار لازم

خامه : ۲۰۰ گرم

ابزار مخصوص تزریق شامل: سرنگ، چاقوی تیز، قاشق چای خوری یا قاشق یکبار مصرف

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طرز تهیه ژله تزریقی با روشی ساده :

برای تهیه زله تزریقی ابتدا یک بسته ژله را با یک لیوان آب جوش به روش بن ماری حل نموده و سپس دو سوم لیوان آب سرد به آن اضافه نمایید. و در ظرفی شفاف که با روغن مایع چرب نموده اید،  ریخته و به مدت چهار یا پنج ساعت داخل یخچال قرار دهید. مقدار ژله را با توجه به ظرف مورد نظر انتخاب نمایید و سعی کنید ظرف را با ژله پرکنید تا فضای خالی نداشته باشد و به راحتی جدا شود. حالا خامه ها را در طرف های جداگانه با چند قطره رنگ خوراکی مخلوط نمایید. انتخاب رنگ ها کاملا سلیقه ایی است و به کاری که میخواهید انجام دهید بستگی دارد.

ژله تزریقی

ژله را از یخچال خارج نموده و ابتدا طرح موردنظر را در ذهن مجسم نماییم و با توجه به آن  از پرچم گل شروع نمایید. برای اینکار همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید از رنگ زرد استفاده شده و تنها به وسیله سرنگ و با کج نمودن آن تزریق انجام شده تا پرچم گل ایجاد شود. فقط توجه داشته باشید که ژله شما پاره نشود و در صورتی که بعد از تزریق مقداری از خامه از ژله خارج شد، آن را با دستمال تمیز کنید تا سطح کار شما مرتب باشد.

طرز تهیه ژله تزریقی

برای تشکیل گل رز بهتر است از یک قاشق چای خوری و یا قاشق یکبار مصرف استفاده نمایید و آن را کنار پرچم هایی که از قبل ایجاد نموده اید فرو کنید و کار تزریق را کنار آن انجام دهید. به این صورت گلبرگ های گل رز به وجود آید. استفاده از قاشق باعث زیباتر شدن کار شما می شود.

ژله تزریقی گل رزآموزش ژله تزریقی

گل رز ما تکمیل شده. بعد از چند دقیقه می توانید ظرف را بالا گرفته و مدل اصلی گل را از آن طرف ببینید و در صورتی که فضایی خالی مانده بود آن را دوباره پر کنید.

ژله تزریقی جدید

در این مرحله، طرز تهیه ژله تزریقی با چاقو را ملاحظه می کنید که اغلب برای گلهایی با برگ های تیز به کار میرود. چاقو را در ژله فرو کرده و سرنگ را مماس با آن قرار دهید و خامه را تزریق کنید. چاقو را خارج نموده و دوباره در قسمتی دیگر با شیبی بیشتر وارد نموده و دوباره در ژله تزریق کنید. این کار را ادامه دهید تا گل شما به سایز دلخواه برسد.

تزیین ژله

برای تهیه گل سوزنی مشابه با روش پرچم ها که بیان نمودیم پیش بروید با این تفاوت که سرنگ عمق بیشتری دارد.

تزیین ژله تزریقی

بعد از اتمام کار و تمیز کردن خامه های اضافه، ژله را مجددا به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار داده تا خامه ها سفت شود و بعد از گذشت این زمان لبه های آن را کارد بزنید تا به راحتی جدا شود. و ظرف حاوی ژله را در آب گرم قرار دهید و بعد ژله تزریقی را خارج نمایید و برای جلوه بیشتر گلها آن را در ظرف سفیدی قرار دهید. خارج نمودن ژله تزریقی از قالب همانند انواع دسر با ژله است که نیاز به توجه و دقت دارد تا دسر ما در حین خارج شدن از قالب به مشکل نخورد و فرم کلی آن حفظ شود.

مدل تزیین ژله تزریقیتهیه ژله تزریقیطرز تهیه ژله

نکات مهم برای تهیه ژله تزریقی :

در صورت تمایل می توانید بعد از گذشت نیم ساعت که ژله تزریقی را از یخچال خارج نمودید، روی آن را با ژله رنگی و یا ژله آلوئه ورا که با خامه یا بستنی مخلوط شده بپوشانید و دوباره درون یخچال قرار دهید تا سفت شود و بعد از ظرف خارج نمایید.

روش ساخت ژله تزریقی که در این مقاله بیان نمودیم قانون های کلی کار بود و با یادگیری آن می توانید تزریق انواع مدل گل ها و برگ ها را انجام دهید.

به جای خامه های رنگ شده می توانید از انواع دنت های رنگی استفاده نمایید، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که طعم  و مزه دنت را دوست داشته باشید.

برای راحتی بیشتر کار می توانید از قاشق یکبار مصرف استفاده نموده و سر آن را به صورت دلخواه برش بزنید و طرح های مناسب را ایجاد نمایید و در تهیه ژله تزریقی به جای قاشق چای خوری از آنها استفاده نمایید.

آموزش تهیه ژله

تزیین ژله تزریقی با ایده های جدید :

ژله تزریقی به دلیل استفاده از رنگ ها و طرح های مختلف، زیبایی خاصی دارد اما به راحتی می توانید ظرف حاوی ژله و حتی روی ژله تزریقی را تزیین نمایید. در این بخش چند مدل زیبا و متنوع از انواع ژله های تزریقی را ملاحظه می فرمایید که می توانند الگوی مناسب و قابل توجهی برای تزیین ژله شما باشند.

تزیین ژله جدیدطرز تهیه ژلهآموزش ژله تزریقیمدل جدید ژله تزریقیطرز تهیه ژله تزریقیآموزش ساخت ژلهطرز تهیه ژله تزریقیمدل تزیین روی ژلهدسر با ژلهژله تزریقی با سرنگ

مدلهای جدید و متنوع تری از ژله تزریقی

ژله یکی از پرطرفدار ترین و شیک ترین دسر ها می باشد که امروزه با ایده ها و روش های مختلفی تهیه و آماده می شود و استفاده از آن در سفره آرایی مهمانی ها و مجالس مختلف نیز می تواند کاربرد زیادی داشته باشد، حال در صورتی که تمایل دارید مهمان هایتان را با انواع دسر و ژله در طرح های زیبا و شگفت انگیز سورپرایز نمایید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

تصاویری از مدل ژله تزریقی شیک

ژله های تزریقی را می توان با انواع گلهای زیبا و طرح های کارتونی جذاب دیزاین کرد، بنابراین در تهیه این روش دیگر نیازی به انواع تزیین ژله برای شب یلدا، تولد و مناسبتهای مختلف نمی باشد، در ادامه دعوت می نماییم از جذاب ترین و جدید ترین مدلهای ژله تزریقی گردآوری شده برای این مطلب که هر کدام از آنها مشابه یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد و زیبا هستند، دیدن کرده و ایده بگیرید.

روش تهیه ژله تزریقی در جام

ژله تزریقی در داخل انواع جام و یا لیوان به عنوان یک دسر خوشمزه و زیبا پیشنهاد جذابی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و استفاده از آن در مهمانی ها و جشن ها می تواند زینت بخش سفره ها باشد. حال ممکن است تهیه این نوع ژله ها در ابتدا کمی دشوار به نظر رسد، در حالی که آماده کردن آن کاملا مشابه تهیه ژله های معمولی بوده و تنها یک مرحله اضافه تر دارد، در ادامه با مدلهای جذاب و جدید دیگری از این نوع ژله ها آشنا خواهید شد.

آموزش تهیه ژله تزریقی با طرح زیبا

آموزش تهیه ژله تزریقی جذاب

اموزش تهیه ژله تزریقی زیبا

روش تهیه ژله تزریقی شیک

روش تهیه ژله تزریقی مجلسی

روش تهیه ژله تزریقی زیبا

روش ساده تهیه ژله تزریقی

اموزش ساده تهیه ژله تزریقی

طرز تهیه ژله تزریقی زیبا

آموزشی از تهیه ژله تزریقی

طرز اماده کردن ژله تزریقی

طرز تهیه ژله تزریقی مجلسی

دستور تهیه ژله تزریقی

مدل تهیه ژله تزریقی

اموزش تهیه ژله تزریقی

روش تهیه ژله تزریقی

آموزش طرز تهیه ژله تزریقی

با طرز تهیه ژله تزریقی با روشی ساده و کاربردی آشنا شدید که با استفاده از این آموزش می توانید به راحتی ژله تزریقی تهیه نموده و آن را به زیباترین شکل تزیین نمایید و در کنار اعضاء خانواده نوش جان فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *