دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فسنجان با مرغ بسیار خوشمزه و لذیذ

  • یلدا محمدی
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجان با مرغ را در این مقاله مشاهده خواهید نمود و با نحوه صحیح و اصولی پخت خورشت فسنجان با مرغ آشنا خواهید شد.

با طرز تهیه فسنجان با مرغ در این مطلب همراه شما هستیم و آموزش مرحله به مرحله پخت خورشت فسنجان را ارائه می دهیم. این نوع خورشت یک غذای ایرانی اصیل و فوق العاده است که طعم و مزه بی نظیری دارد و بر همین اساس طرفدارهای بیشماری را به خود جذب کرده و اغلب خانم ها ایرانی آن را در برنامه غذایی خود گنجانده اند. در این مقاله می توانید با آموزش کامل پخت فسنجان با مرغ آشنا شوید. تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه فسنجان با مرغ خوشمزه و آسان :

خورشت فسنجان با انواع گوشت قرمز و مرغ تهیه می شود که هر دو مدل آن طعم جالب و قابل توجهی دارند. در این مقاله ارائه دستور تهیه فسنجان با مرغ می پردازیم که این آموزش و دستور پخت می تواند الگوی مناسبی برای تهیه این خورشت مرغ خوشمزه توسط شما باشد.

طرز تهیه فسنجان با مرغ

مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجان با مرغ :

گوشت مرغ : نیم کیلو

پیاز : یک عدد

رب انار : ۴ قاشق غذاخوری

شکر : ۳ قاشق غذاخوری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گردو : ۳۰۰ گرم

نمک و فلفل : به میزان لازم

پخت فسنجان با مرغ

طرز تهیه قسنجان با مرغ با روشی ساده :

برای تهیه خورشت فسنجان ابتدا مرغ ها را با مقداری آب و کمی نمک بپزید و بعد از اینکه تقریبا پخت، گوشت مرغ ها را از آب جدا نمایید. توجه داشته باشید که آب مرغ شما باید حدود سه لیوان باشد.

خورشت فسنجان

آب مرغ را روی حرارت گذاشته و گردوهایی که از قبل چرخ نموده اید و رب انار و شکر را به آن اضافه فرمایید. در قابلمه را گذاشته و حرارت را کم کنید، تا حدود ۴ یا ۵ ساعت خورشت شما بپزد، فقط توجه داشته باشید که لازم است هر نیم ساعت آن را هم بزنید.

پخت خورشت فسنجان

در این مرحله از طرز تهیه خورشت فسنجان، مرغ ها را اضافه نموده و صبر می کنیم حدود یک یا دو ساعت دیگر بپزد تا خورشت کاملا جا بیفتد و خورشت فسنجان ما آماده سرو شود.

خورشت فسنجانخورشت فسنجان با مرغطرز تهیه فسنجان با مرغ

دستور تهیه خورش فسنجون به روش دوم

خورشت فسنجان از جمله خورشتهای ترش مزه و با اصالت ایرانی است که خاستگاه آن به استان گیلان بر می گردد، در ادامه آموزش طرز تهیه فسنجان با مرغ ، در این روش از دستور تهیه این نوع خورشت، طبخ آن با گوشت قرمز را آموزش می دهیم، بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

دستور تهیه فسنجان با مرغ

مواد لازم

  • گردو/ ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده/ ۳۰۰ گرم
  • پیاز/ یک عدد
  • رب انار/ ۵ قاشق غذا خوری
  • دارچین/ ۳ قاشق چای خوری
  • شکر/ ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل/ به مقدار لازم

روش تهیه خورش فسنجون با گوشت قرمز

پیاز ها را با رنده ریز خرد کنید و به همراه گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل و یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کند و سپس مخلوط مواد حاصل را به صورت کوفته قلقلی های کوچکی در آورید و در روغن سرخ کنید.

در مرحله بعدی، گردو ها را چرخ کنید و داخل قابلمه ای به همراه ۲ لیوان آب سرد بجوشانید، بعد از جوش آمدن آب، حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا به مدت ۳ دقیقه دیگر گردو ها در آب بجوشند و به روغن بیفتند.

بعد از اینکه گردو ها پخته شده و آماده شدند، می توانید رب انار و باقی دارچین را به آن بیفزایید (استفاده از گردو موجب تیره شدن رنگ خورشت می شود و ترش و ملس شدن آن نیز به خاطر افزودن رب انار می باشد)، سپس مقداری شکر و نمک بیفزایید و بعد از افزودن مقدار لازم آب به خورش، مقدار چاشنی های غذا را چک و تنظیم کنید.

در این مرحله از تهیه فسنجان، گوشت های قلقلی که از قبل آماده کرده و کنار گذاشته بودید را به خورشت اضافه کنید و یک ساعت دیگر اجازه دهید تا گوشت های قلقلی داخل خورشت با حرارت ملایم بپزند، سپس خورشت شما آماده شده و می توانید سرو نمایید.

روش تهیه فسنجان با مرغ

نکته : بهتر است گردو ها را با آب سرد مخلوط کنید تا به گردو ها شوک وارد شود و روغن آن آزاد شود. همچنین مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان به دلخواه شما می باشد و لازم نیست روغن خاصی به خورشت اضافه کنید زیرا همان مقدار روغن گردویی که در پایان پخت این نوع خورشت تولید می شود, کافی می باشد.

امیدواریم از مشاهده طرز تهیه فسنجان با مرغ لذت برده باشید و این غذای اصیل ایرانی را با این دستور پخت در منزل تهیه و نوش جان فرمایید. پیشنهاد میکنیم از دیگر آموزش ها و دستور پخت انواع خورشت ها نیز دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *