دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه موس شکلات, دسر خوشمزه و دوست داشتنی

  • یلدا محمدی
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه موس شکلات خوشمزه و ایده آل را در این مطلب مشاهده می فرمایید و با نحوه صحیح و اصولی تهیه این دسر خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد.

در این مطلب می توانید طرز تهیه موس شکلات را با روشی ساده و در عین حال خوشمزه و عالی مشاهده فرمایید و با به کارگیری این آموزش کامل و ساده دسر خوشمزه و ایده آلی برای مهمانی های عصرانه تهیه نمایید. موس شکلات به راحتی تهیه می شود و نیاز به ابزار و وسایل خاصی ندارد و با تهیه لوازم مورد نیاز می توانید این دسر خوش طعم و عالی را فراهم آورده و در کنار اعضاء خانواده نوش جان فرمایید.

طرز تهیه موس شکلات با خامه :

موس شکلات دسر شکلاتی خوشمزه ایی است که اغلب مورد توجه جوان ها و کودکان قرار می گیرد و به دلیل داشتن خامه و شکلات همه طعم آن را دوست دارند و اقدام به تهیه آن می کنند. بر این اساس به آموزش ساخت موس شکلاتی در این مقاله می پردازیم با این امید که مورد پسند شما دوستان واقع شود.

مواد لازم برای تهیه موس شکلات :

شکلات تخته ایی : دویست گرم

خامه : سیصد گرم

پودر قند یا شکر نرم شده : ۷۰ گرم

تخم مرغ : سه عدد

آموزش موس شکلات

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دستور ساخت موس شکلات :

برای تهیه موس شکلات این دسر شکلاتی خوشمزه ابتدا شکلات تخته ایی را به روش بن ماری ذوب می کنیم. (در این روش ظرف حاوی شکلات را بر روی بخار آب قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود. برای بخار آب نیز می توانید داخل ظرف بزرگتری آب بجوشانید و ظرف شکلات ها را روی آن قرار دهید تا به صورت غیر مستقیم حرارت ببیند و ذوب شود) سپس آن را حدود ده دقیقه کنار گذاشته تا خنک شود و بعد خامه ایی را که خوب هم زده ایم و سفت شده است را به شکلات آب شده اضافه می کنیم.

شکلات تخته اییطرز تهیه موس شکلاتی

در ظرفی جداگانه پودر قند و تخم مرغ ها را هم زده و به مخلوط شکلات و خامه اضافه می کنیم و مخلوط به دست آمده را داخل ظرف های گود کشیده و در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و آماده سرو کردن گردد.

طرز تهیه دسر شکلاتی

تزیین موس شکلات :

بعد از اینکه موس شکلات را از یخچال خارج نمودید می توانید روی آن را با انواع شکلات تخته ای، بیسکویت های مختلف و انواع خوراکی ها تزیین نمایید. تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین انواع موس شکلات می باشد که هر ک از این تصاویر می توانند ایده مناسب و جذابی برای تزیین دسر شما باشند.

طرز تهیه موس شکلاتتهیه موس شکلاتدسر شکلاتیموس شکلاتتزیین دسرموس شکلات خوشمزه

دستور تهیه موس شکلاتی به روشی دیگر

موس شکلاتی دسری فوق العاده خوشمزه و محبوب است که از مواد اولیه محدودی تهیه شده و پایه آن را خامه و شکلات تخته ای تشکیل می دهد، همچنین برای سرو کردن این دسر یا میان وعده خوشمزه می توانید از کاسه های کوچک، لیوان های آب میوه و فنجان های اسپرسو استفاده کنید، توجه داشته باشید که موس شکلاتی را بعد از درست کردن حداقل دو ساعت در یخچال بگذارید و سپس سرو کنید و برای تزیین آن نیز بسته به سلیقه تان می توانید از شکلات های مختلف با درجه شیرینی متفاوت استفاده نمایید، هر چقدر درصد کاکائو شکلات بیشتر باشد، میزان شیرینی آن کمتر خواهد بود.

مواد لازم

  • شکلات تلخ و شیرین/ یکی پیمانه
  • شیر/ نصف پیمانه
  • سفیده تخم مرغ/ ۳ عدد بزرگ
  • شکر/ ۳ قاشق غذا خوری
  • خامه زده شده شیرین/ به مقدار لازم

روش تهیه موس شکلات

روش تهیه موس شکلاتی آسان

شکلات از جمله خوراکی های خوشمزه و انرژی زا است که افراد در سنین مختلف و به خصوص کودکان علاقه زیادی به خوردن آن دارند، از این رو با تهیه موس شکلاتی در منزل می توانید آنها را سوپرایز کنید، حال در اینجا روش تهیه موش شکلاتی با دستور تهیه فوق العاده ساده را آموزش می دهیم.

برای طرز تهیه موس شکلات, در ابتدا شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شود، سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در هم حل شوند، اکنون شکلات های خرد شده را به مواد داخل قابلمه بیفزایید و اجازه دهید شکلات ها ذوب شوند.

قبل از اینکه شیر بجوشد، حرارت زیر آن را خاموش کرده و شیر را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید، سپس تخم مرغ ها را در کاسه ای جداگانه بشکنید و سفیده آن را جدا کنید، آن را داخل مخلوط کن ریخته و همراه مواد دیگر خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید.

اکنون می توانید دسر موس را داخل ظرف دلخواه یا لیوان های بلند ریخته و روی آن را خامه زده شده بریزید، برای تزیین روی دسر نیز می توانید از شکلات رنده شده، گردو، توت فرنگی و … استفاده کند. سپس آن را قبل از سرو در یخچال بگذارید.

دستور تهیه موس شکلات

امیدواریم از مشاهده آموزش طرز تهیه موس شکلات لذت برده باشید و حتما این دسر خوش طعم و زیبا را برای عصرانه تهیه نمایید و نوش جان فرمایید. برای مشاهده آموزش های مختلف برای تهیه دسرهای متنوع به بخش انواع دسر مراجعه فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *