دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقد و بررسی تخصصی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

  • مرضیه شاکری
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

مقاله ای که در این مطلب برای شما آماده کرده ایم، مجموعه ای از ویژگی های ظاهری و نقد و بررسی تخصصی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است که می تواند شما را در انتخاب این مدل گوشی یاری دهد تا بتوانید انتخابی درست در قبال پرداخت هزینه هنگفت داشته باشید.

نقد و بررسی تخصصی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس که در این مطلب برای شما قرار داده ایم می تواند به شما کمک کند تا اگر قصد خرید این گوشی را دارید بتوانید تمامی نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کرده و بشناسید و بعد در جهت یک تصمیم گیری مطمئن و درست پیش بروید.

مطالبی در خصوص نقد و بررسی تخصصی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس:

امروزه شرکت اپل در تولید تلفن های همراه و قدرتمند، با ویژگی های منحصر به فرد حرفا اول را در بازار گوشی های موبایل می زند. این شرکت هر ساله مدلی جدید از محصولات خود را وارد بازار می کند که هر یک با اندک تغییری نسبت به مدل پیشین خود به بازار عرضه می گردند. در این مطلب قصد داریم تا یکی از جدیدترین محصولات این شرکت را بررسی کنیم تا بتوانیم با ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم. با ما در بخش بررسی تخصصی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس همراه باشید.

نقد و بررسی آیفون 6 :

صفحه نمایش:

از جمله تغییراتی که شرکت اپل در محصولات جدید خود نظیر آیفون 6 ایجاد کرده است، صفحه نمایش آن می باشد که بر خلاف محصولات قبلی، مجهز به لمس 3 بعدی کرده است و این قابلیت را دارد که میزان فشار وارد شده به صفحه نمایش را تشخیص داده و بر اساس آن، عملکردی متفاوت انجام دهد. این فن آوری همچنین توسط سخت افزاری به نام « موتور لمس و ضربه» می تواند کاربر را از میزان فشار وارد آمده به صفحه مطلع کند. با این فن آوری جدید، نه تنها صفحه نمایش به لمس حساس می شود بلکه به میزان فشار وارد آمده بر روی آن نیز حساسیت نشان می دهد. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد تا بر حسب نیازی که دارد عملکرد های بیشتری را در صفحه نمایش انجام دهد. این قابلیت از روی تنظیمات گوشی قابل خاموش و روشن شدن است که اگر قرار باشد که این قابلیت را روی حالت خاموش قرار دهید دیگر این محصول با محصولات قبلی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

بررسی تخصصی آیفون 6 در صفحه نمایش

طراحی:

در طراحی محصولات جدید شرکت اپل، از آلومینیوم آلیاژی استفاده شده است. این جنس از آلومینیوم علاوه بر مقاوت بالا در برابر خش و خط، در برابر آلومینیوم معمولی نیز مقاومت بالاتری در حدود 60 درصد دارد. اما از نظر وزن تفاوتی با نسل قبلی ندارد. در حقیقت وزنی که در این محصول دیده می شود و ممکن است که تعجب بسیاری از شما را در طراحی جدید این شرکت برانگیخته باشد به دلیل وجود همان قابلیت لمس 3 بعدی و موتور ضربه و لمسی است که در این مدل به کار گرفته شده است. در این طراحی جدید لبه های گوشی به صورت گرد طراحی شده اند که این گرد بودن لبه، در دست گرفتن آن را بسیار راحت تر کرده است.

بررسی تخصصی آیفون 6 درطراحی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دوربین:

بررسی تخصصی آیفون 6 در دوربین

شرکت اپل به مدت 4 نسل دوربین هایی را که روی گوشی های موبایل خود تعبیه می کرد از دوربین هایی با سنسور 8 مگاپیکسل استفاده می کرد که بعد از 4 نسل بالاخره در این نسل و محصول جدید، دوربینی با سنسور 12 مگاپیکسل ساخته است. دریچه دیافراگم این دوربین در مقایسه با قبلی هیچ تغییری نداشته است. اما وجود فن اوری جدید « جدا سازی عمیق پیکسلی» در این دوربین باعث شده تا تصاویری با کیفیت بالتر ثبت کند. در حقیقت این فن آوری در جداسازی پیکسل ها از یکدیگر عمل میکند و باعث می گردد تا تصاویر حالت رنگ پریدگی نداشته باشند. با تمام اینها انتظار می رفت که شرکت اپل از دریچه دیافراگم گشاده تری نسبت به نسل قبلی استفاده کند تا تصاویر بهتری به ثبت برسد. البته فن آوری جدیدی نیز در این مدل از گوشی ها دیده می شود که به نام «تصاویر زنده» می باشد و این قابلیت را ایجاد می کند تا تلفن همراه در هنگام عکس برداری، چند ثانیه قبل و بعد از ثبت تصویر را نیز در حافظه خود ذخیره کند. این تصاویر در یک فایل Gif ذخیره می شود که شرکت اپل آن را با نام تصاویر زنده نامگذاری کرده است. در نهایت این تصاویر در گالری تصاویر به صورت متحرک قابل نمایش است. دیگر قابلیت این گوشی، قابلیت فیلمبرداری با سرعت 120 فریم بر ثانیه است که با استفاده از آن می توانید تصاویر پانارومایی ثبت کنید.

سرعت:

در این مدل از گوشی های جدید محصول شرکت اپل، از تراشته های قدرتمندی با قدرت پردازش 1.8 گیگاهرتزی استفاده شده است که فوق العاده کم مصرف هستند. همچنین پردازنده گرافیکی هم در این نوع از گوشی های اپل استفاده شده که به راحتی می توان فهمید که هدف از استفاده چنین پردازنده هایی، پردازش داده های 3 بعدی بازی ها می باشد. همچنین میزان حافظه رم در نظر گرفته شده برای این مدل، 2 گیگابایت از نوع LPDDR4 است که نسبت به نسل قبلی دو برابر شده است. به علاوه از پردازنده های حرکتی M9 نیز استفاده شده تا بتوان تکان های حرکتی آیفون 6 را در رمزگذاری و رمز گشایی جدید پردازش کرد.

سرعت اتصال به اینترنت نیز در این مدل از گوشی های اپل در مقایسه با نسل قبلی دو برابر شده است. امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi و اتصال به دستگاه های سازگار از طریق بلوتوث فراهم شده است. قفل های امنیتی نیز در این گوشی به کار گرفته شده اند که با سرعت و دقت بیشتری، قفل گوشی شما را باز خواهد کرد. اما نکته ای که در این مدل از گوشی ها دیده می شود، کاهش ظرفیت باتری در مقایسه با نسل قبلی است. ظرفیت این باتری در حدود 1715  میلی آمپر است که البته با ادعای خود شرکت اپل، این باتری همان بازده قبلی را در میزان کارکرد دارد در حالی که ظرفیت آن کاسته شده است. این باتری می تواند در صورت استفاده مداوم تا 8 ساعت باتری داشته باشد.

نگرانی که در مورد این مدل از گوشی های اپل می تواند وجود داشته باشد، گرم شدن بیش از حدش هنگام شارژ شدن است. هنگامی که این گوشی در حال شارژ شدن است، قسمت زیرین دوربین بسیار گرم می شود و این گرم شدن بیش از حد می تواند مربوط به باتری ان باشد که هیچ ربطی به تراشه اصلی آن ندارد.
بررسی تخصصی آیفون 6 در سرعت

جمع بندی نهایی:

مزایای آیفون 6:
  1. استفاده از تراشه قدرتمند A9
  2. استفاده از دوربین 12 مگاپیکسلی
  3. استفاده از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  4. 2 گیگابایت حافظه رم
  5. استفاده از فن آوری جدید 3D Touch
معایب آیفون 6:
  1. در مقایسه با نسل قبل دارای ضخامت بیشتری است.
  2. در مقایسه با نسخه قبلی دارای وزن بیشتری است.
یکی از نکاتی که هر خریداری ممکن است به آن توجه نشان دهد، این است که قیمتی که برای این مدل از گوشی های آیفون پرداخت می کند، آیا ارزش دارد و یا خیر. با توجه به تمامی نکات و ویژگی هایی که گفته شد، دیگر این به عهده خود خریدار است که تصمیم بگیرد که آیا مایل به پرداخت این هزینه در قبال چنین ویژگی هایی است و یا خیر؟
**************************************************

نقد و بررسی آیفون 6 پلاس:

این مدل از گوشی های ساخت شرکت اپل، تفاوت چندانی با نسل آیفون 6 ندارد و تنها در 5 مورد تفاوت دارند که برایتان بازگو می کنیم.

اندازه گوشی:

ابعاد آیفون 6، 138.2 در 67.1 است در حالی که آیفون 6 پلاس، در ابعاد 77.7 در 7.1 میلی متر ساخته شده است.

وضوح تصویر:

خوب این بسیار مشخص است که هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد تعداد پیکسل های بیشتری در صفحه جا می گیرد و در وضوح تصویر تاثیر می گذارد. آیفون 6 با وضوح تصویر 326 پیکسل بر اینچ، وضوح کمتری نسبت به آیفون 6 پلاس با وضوح تصویر 401 پیکسل بر اینچ دارد.

عمر باتری:

بدنه بزرگ آیفون 6 پلاس این امکان را قرار داده تا باتری بزرگتری را در آن تعبیه کنند و این بزرگی در طول عمر شارژ باتری تاثیر مستقیم دارد. اپل در این باره ادعا کرده است که این باتری می تواند، 80 ساعت موسیقی و 24 ساعت مکالمه و 14 ساعت ویدئو و 12 ساعت وبگردی و 16 روز به صورت استند بای دوام بیاورد.

لرزش گیر:

لرزش گیر در دوربین های تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارند. این ویژگی در آیفون 6 پلاس وجود دارد در حالی که در آیفون 6 وجود ندارد.

حالت افقی:

آیفون 6 پلاس به دلیل برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر می تواند به صورت افقی نیز کار کند. اپلیکیشن های این تلفن همراه به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در حالت افقی نیز کار کنند و از وضوح بیشتری در صفحه نمایش بهره مند شود.

**************************************************
امیدواریم که این مطلب در خصوص بررسی تخصصی آیفون 6 توانسته باشد شما را در انتخابتان یاری دهد. برای مشاهده بررسی انواع گوش های موبایل کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *