دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

10 روش موثر برای تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات

  • یلدا محمدی
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

نکات کاربردی و مفید برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات مختلف و روش های صحیح نگهداری از انواع میوه و سبزی در منزل به همراه ایده های موثر و مفید در این زمینه

تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است که در این بحث سعی داریم به موارد اساسی و موثر برای نگهداری میوه ها و سبزیجات بپردازیم که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. در ادامه با این ده روش کاربردی و موثر و نکات مهم جهت نگهداری میوه و سبزی همراهمان باشید.

روش های تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات:

تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات با رعایت چند نکته و توصیه کارشناسی امکان پذیر میباشد که به بررسی آنها برای نگهداری بهتر از انواع میوه و سبزی میپردازیم.

تازه نگه داشتن میوه

سعی کنید از مغازه ها و فروشگاه هایی خرید کنید که از به صورت روزانه میوه و تره بار مغازه را تامین می کنند زیرا هر چه مواد غذایی تازه تری خریداری کنید ماندگاری بیشتری داشته و مصرف آنها بهتر است.

جای مناسبی برای میوه ها و سبزیجات انتخاب کنید، این انتخاب را بر اساس نوع میوه و سبزی خریداری شده انجام دهید و فضای مناسب را در داخل یخچال و یا بیرون از آن در محیط آشپزخانه و به دور از نور خورشید انتخاب کنید.

به طور مداوم میوه ها و سبزیجات را بررسی کرده و در صورتی که بین آنها میوه خراب یا له شده ایی وجود دارد آنرا جدا کرده تا آسیبی به بقیه نرساند.

برای جلوگیری از له شدن میوه ها بهتر است داخل کیسه ایی که میخواهید میوه داخل آن بگذارید را پر از هوا کرده و در آنرا گره بزنید تا هوا مثل محافظ عمل کرده و از له شدن میوه ها در حین جابجایی جلوگیری کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای تازه نگه داشتن سبزی های شسته شده بهتر است آنها را داخل کیسه های پارچه ایی قرار دهید تا مدت ماندگاری انها بیشتر شود.

سعی کنید موقع خرید میوه و سبزیجات به اندازه یک هفته خرید کنید، زیرا نگهداری بیشتر از این زمان باعث خرابی و فساد شده و علاوه بر این خاصیت میوه و سبزیجات از بین میرود.

بعضی از مواد غذایی مثل سیر، پیاز و سیب زمینی را به هیچ وجه داخل یخچال قرار ندهید و سعی کنید آنها را در محیطی تاریک و یا با نور کم، سرد و خشک قرار دهید تا ماندگاری بیشتر داشته باشند.

یکی از روش های موثر در تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات برای مدت طولانی تر استفاده از پاکت های کاغذی و یا روزنامه است که نسبت به کیسه پلاستیکی تاثیری بیشتری دارد.

سیب های رسیده را از بقیه میوه ها جدا کنید زیرا با آزاد کردن گاز اتیلن باعث فساد و خرابی بقیه میوه ها میشنود. بهتر است این سیب ها را هر چه سریعتر مصرف کرده و تا زمان استفاده جدا از بقیه میوه ها نگه داری کنید.

و نکته آخر اینکه سعی کنید سبزیجات و میوه های بسته بنده شده و اماده را با توجه به تاریخ انقضاء روی بسته خریداری کرده و میوه ها و سبزیجات برش خورده را حتما در همان روز مصرف کنید.

نگهداری از میوه و سبزیجات

توصیه های مهم و کاربردی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی ها را مشاهده کردید. امیدوارم این نکات مفید واقع شود. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *