دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کمپوت سیب خوشمزه + نکات مهم و کلیدی

  • یلدا محمدی
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۱

نحوه پخت و طرز تهیه کمپوت سیب در منزل را با روشی ساده و راحت در این مقاله مشاهده خواهید نمود و با استفاده از این دستور کامل و مرحله به مرحله می توانید کمپوت خوشمزه و خوش طعمی تهیه نمایید.

در این مقاله دستور ساخت کمپوت سیب با دو روش راحت و آسان و طعمی دلنشین و عالی را مشاهده می کنید که با به کارگیری این دستور پخت می توانید در منزل و بدون وسایل و ابزار خاص با سیب هایی که احنمال می رود در یخچال مانده و پژمرده و خراب شود، کمپوت خوشمزه و خوش طعمی تهیه نموده و نوش جان فرمایید. با این دستور پخت عالی و کامل تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی خوش طعم و عالی :

کمپوت سیب از آن دسته کمپوت های خوشمزه و خوش طعمی است که به راحتی در منزل تهیه می شود و طرفدارهای زیادی دارد. بر همین اساس در این مطلب به بیان آموزش و ساخت کمپوت سیب می پردازیم که می تواند آموزشی مفید و کاربردی برای شما باشد.

مواد لازم برای تهیه کمپوت سیب :

سیب : ۲۰ عدد کوچک

شکر : یک لیوان

آب : شش لیوان

هل : دو یا سه عدد

گلاب : به مقدار لازم

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زعفران : به مقدار لازم

آبلیمو : کمی

کمپوت سیب در منزل

دستور ساخت کمپوت سیب درسته :

برای تهیه این نوع کمپوت سیب ابتدا سیب را پوست گرفته و آنها را در مخلوط آب و کمی آبلیمو قرار دهید. استفاده از آبلیمو به این دلیل است که رنگ سیب ها تیره نشود.

طرز تهیه کمپوت سیب

آب و شکر را مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. نیازی به غلیظ شدن این مخلوط نیست و همین که شکر به طور کامل در آب حل شود و دو سه جوش بزند کافی است. در این لحظه سیب ها را آبکشی نموده و درون قابلمه حاوی آب و شکر قرار دهید.

آموزش پخت کمپوت سیب

به مرور رنگ سیب ها تغییر میکند، برای این کار از حرارت متوسط استفاده کنید و بگذارید حدود یکساعت بپزد. البته ملاک ما نرم شدن سیب ها است که بعد از اطمینان از آن و همچنین غلظت آب و شکر، هل زعفران و گلاب را اضافه نموده و میگذاریم حدود پنج دقیقه دیگر بپزد. بعد شعله را خاموش کنید.

پخت کمپوت سیب در منزلروش پخت کمپوت سیب

بعد از سرد شدن کمپوت ها آنها را در ظرف مورد نظر بکشید و نوش جان کنید و باقی مانده کمپوت ها را نیز در ظرف دربسته ریخته و در یخچال قرار دهید.

کمپوت سیبتههی کمپوت سیب درستهآموزش پخت کمپوت سیب درسته

طرز تهیه کمپوت سیب ریز شده :

در صورتی که تمایل دارید از سیب های ریز و خرد شده برای تهیه کمپوت سیب استفاده نمایید، بعد از پوست گرفتن و خرد کردن سیب ها آنها را داخل مخلوط آب و آبلیمو قرار دهید و طبق دستور پخت بالا دیگر مراحل را انجام دهید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای پخت این نوع کمپوت زمان کمتری نیاز است و باز هم ملاک را نرم شدن سیب ها در نظر بگیرید.

کمپوت سیب خانگیطرز تهیه آسان کمپوت سیب

نکات مهم برای تهیه کمپوت سیب در منزل :

  • برای تهیه کمپوت سعی کنید از میوه های تازه و صاف بدون لکه استفاده نمایید و آن ها را به گونه ایی پوست بگیرید که فرم اصلی میوه خراب نشود.
  • برای پخت کمپوت ها از شکر کمتری نسبت به مربا استفاده می شود به همین دلیل برای اغلب بیماران و کودکان و سالخوردگان مناسب می باشد.
  • به زمان پخت کمپوت توجه نمایید و اجازه ندهید میوه ها در حین پخت بیش از حد بپزند و له شوند.

کمپوت سیب خوشمزه

آموزش تهیه کمپوت سیب به روش ساده تر

کمپوت سیب را می توانید با روش های مختلفی تهیه و نوش جان کنید در ادامه مطلب روش دیگری از نحوه تهیه کمپوت سیب را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • سیب : یک کیلو
  • پوست لیمو ترش : ۲۵ گرم
  • شکر : هشت قاشق سوپ خوری
  • گلاب : به میزان دلخواه
  • آب : دو نیم لیوان

دستور تهیه کمپوت سیب

نحوه تهیه :

در روش تهیه کمپوت سیب ابتدا سیب ها را پوست کنده و به چند تکه تقسیم نمایید در همین حین آب بر روی حرارت گذاشته تا به جوش آید سپس به آن پوست لیمو ترش و شکر بیافزایید و اجازه دهید چند جوش بزند و پس از گذشت چند دقیقه سیب های پوست کنده را به آن اضافه کنید.

در زمان جوشیدن هر تکه از سیب که نرم می شود آن را از شهد خارج نمایید و داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و پس از برداشتن تمام سیب ها شربت حاصل را جوشانده تا شهد آن به اندازه دو لیوان باقی بماند.

در مرحله آخر از طرز تهیه کمپوت سیب شربت به دست آمده را بر روی سیب ها بریزید و به آن کمی گلاب نیز بیافزایید و اجازه دهید کمپوت کمی خنک شود سپس داخل ظرف دار و در یخچال بگذارید، نوش جان.

نحوه تهیه کمپوت سیب

نکات تکمیلی

  • کمپوت سیب جزو مربا و کمپوت است.
  • زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود نیم ساعت است.
  • این کمپوت را می توانید به عنوان میان وعده و دسر میل کنید.
  • مقدار مواد گفته شده برای شش نفر مناسب است.

با آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب به طور کامل آشنا شدید، امیدواریم با به کارگیری این آموزش کمپوت های خوشمزه و خوش طعمی بپزید و در کنار اعضای خانواده نوش جان فرمایید. در بخش مربا و ترشیجات می توانید از دیگر آموزش های مفید و جالب دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *