آرگا
  • کد خبر: 19808
    تعداد بازدید : 197 بازدید
    تاریخ انتشار : ۱۷ مهر, ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    ۱۰ راه کاربردی برای درمان اضطراب با روش های طبیعی

    اضطراب و استرس یکی از مسائلی است که اغلب افراد در طول زندگی خود و شرایط مختلف ان را تجربه کرده اند. خوشبختانه استراتژی های طبیعی بسیاری برای مدیریت اضطراب وجود دارد.

    زمانی که افراد دچار اضطراب می شوند، ممکن است دچار سردرگمی شوند و نمیدانند چطور می توانند احساس بهتری داشته باشند و حتی ممکن است به طور ناخواسته کارهایی انجام دهند که سوخت و ساز جهت اضطراب را تامین کنند. در این مطلب با راهکارهایی جهت درمان اضطراب به طور طبیعی آشنا خواهیم شد.

    راهکارهایی به منظور درمان اضطراب

    زمانی که افراد دچار اضطراب می شوند, ممکن است بیش از حد به آینده تمرکز کنند و با توجه به شرایطی که دارند افکار منفی سراغ آن ها می آید. خوشبختانه, ابزارها و تکنیک های بسیاری وجود دارند که در مدیریت اضطراب موثر است. در ادامه راهکارهای سالم و طبیعی توسط متخصصان برای مقابله با اضطراب ارائه شده است.

    ۱- نفسی عمیق بکشید.

    به گفته برخی متخصصان اولین کاری که در درمان اضطراب موثر است, نفس کشیدن عمیق است. در واقع تنفس عمیق یکی از تکنیک های کاهش دهنده ی اضطراب است که باعث فعال شدن واکنش های آرامش بخش بدن می شود. به علاوه برخی از افرادی که دچار اضطراب می شوند, قبول ندارند که مضطرب هستند و به همین دلیل درمان اضطراب برای آن ها موثر نیست. بنابراین به افراد مضطرب توصیه می شود در ابتدا قبول داشته باشند که مضطرب هستند.

    ۲- تصورات آرامش بخش

    درمان اضطراب

    برخی از متخصصان به افراد مضطرب توصیه می کنند به طور منظم تمرینات تصورسازی کنند. یکی از این تصویر سازی های موثر عبارت است از: ” تصویر کنید کنار رودخانه و یا پارک مورد علاقه و یا ساحل دریا قرار دارید و به برگ هایی را که روی آب رودخانه شناور هستند و یا ابرهایی که در آسمان حرکت می کنند و یا به امواج دریا تمرکز کنید و آن ها را تماشا کنید”. این کار یکی از متفاوت ترین راهکارها از آن چه  که معمولا افراد انجام می دهند, می باشد. افراد مضطرب غالبا فکرهای منفی می کنند که باعث تقویت اضطراب می شود.

    ۳- استفاده از صحبت های مثبت

    اضطراب باعث می شود که فرد تند تند حرف های منفی به خود بگوید. برخی از متخصصان به این افراد پیشنهاد می کنند از افراد مثبت استفاده کنند مثلا به خودشان بگویند: ” اضطراب باعث شده این احساسات بد را داشته باشم, اما من می توانم با استراتژی هایی این احساسات را مدیریت کنم”.

    ۴- تمرکز به حال

    اضطراب و استرس

    افرادی که دچار اضطراب می شوند, معمولا در مورد چیزی که ممکن است در آینده رخ دهد, نگران هستند. به این افراد توصیه می شود به جای تمرکز بر آینده, به آنچه که در حال اتفاق می افتد تمرکز کنند و از این طریق فکرهای خود را مدیریت کنند. این روش یکی از راهکارهای طبیعی درمان اضطراب می باشد.

    حتما بخوانید:  علایم و درمان فشار خون پایین برای افراد مختلف

    ۵- تمرکز بر فعالیت معنادار

    زمانی که افراد دچار اضطراب می شوند, تمرکز به فعالیت های هدف دار و معنا دار می تواند جهت کاهش اضطراب مفید باشد. در این روش پیشنهاد می شود از خودتان سوال کنید که اگر مضطرب نبودید, چه کاری انجام می دادید؟ ممکن است فرد با خود بگوید اگر اضطراب نداشتم, سینما می رفتم و یا اگر اضطراب نداشتم لباس هایم را اتو می کردم, در هر صورت کاری که آن موقع انجام می دهید را انجام دهید.

    ۶- خواب کافی داشته باشید.

    درمان اضطراب

    نامتعادل بودن خواب ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد. کمبود خواب نه تنها می تواند به سلامتی جسمی آسیب بزند بلکه به ایجاد استرس و اضطراب کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود به ویژه زمانی که احساس اضطراب به فرد دست می دهد, یک برنامه ۷ تا ۹ ساعته از خواب برای خود تنظیم کند.

    ۷- روابط اجتماعی

    شواهد نشان داده است افرادی که روابط اجتماعی بیشتر و مثبتی دارند, نسبت به سایر افراد تمایل کمتری به واکنش های منفی استرس نشان می دهند چرا که روابط صحیح اجتماعی باعث تحریک در تولید هورمون اکسی توسین می شود که این هورمون کاهش دهنده اضطراب است. بنابراین توصیه می شود با افرادی که فکرهای مثبتی دارند, بیشتر معاشرت شود.

    ۸-درمان اضطراب با خندیدن

    تحقیقات نشان داده است که خنده می تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. بنابراین به افرادی که دچار اضطراب می شوند پیشنهاد می شود خود را در موقعیت های خنده آور قرار دهند تا اضطراب آن ها کاهش یابد.

    ۹- تماشای موجودات لذت بخش

    بچه ها و شیطنت های آن ها به علاوه حیوانات و فعالیت های آن ها, یکی از لذت بخش ترین چیزهایی است که با تماشای آن ها, احساس خوبی به افراد دست می دهد. به افراد توصیه می شود در هنگامی که دچار اضطراب و استرس می شوند به بیرون و یا جایی که کودکان هستند رفته و از آن ها دیدن کنند.

    ۱۰- ابراز قدردانی

    تحقیقات نشان داده است که ابراز قدردانی به خصوص زمانی که افراد به خوبی استراحت کرده باشند, در کاهش اضطراب بسیار موثر است. یکی از روش های درمان اضطراب و کاهش آن تشکر و قدردانی از داشته های خود می باشد.

    با توجه به موارد بیان شده, با مدیریت افکار و انجام بسیاری از فعالیت ها به راحتی درمان اضطراب به صورت طبیعی صورت می گیرد. این اقدامات علاوه بر درمان در  مدیریت افکار نیز تاثیرات مفیدی می گذارد.

    منبع : آرگا