دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری نصب ویندوز هفت (ویندوز سون)

  • مرضیه شاکری
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

ویندوز هفت ویندوز بسیار محبوب برای کاربران به شمار می رود که در دهه های اخیر بسیار پرطرفدار بوده و بعد از شکست ماکروسافت از محبوبیت بی سابقه ای برخوردار شد. آموزش نصب ویندوز هفت ویژه علاقه مندان و طرفداران این ویندوز .

ویندوز هفت یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین ویندوز ها در زمینه دانش و فناوری است . محیط کاربری آسان و قابلیت های کنترلی پیشرفته و در عین حال کاربر پسند سبب شده که این ویندوز به ویندوزی پر فروش و پر طرفدار تبدیل شود. نصب ویندوز هفت متعاقبا به نیاز بیشتر کاربران تبدیل شده است. آموزش نصب ویندوز هفت را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار دادیم باشد که مورد پسند واقع شود.

آموزش نصب ویندوز هفت :

مراحل آموزش نصب ویندوز هفت را با هم مرور می کنیم ، کافیست مراحل را دنبال کنید.

مرحله اول نصب ویندوز هفت

گام اول :

ابتدا سیستم خود را روشن کنید یا اگر روشن است آن را ری استارت کنید تا دوباره راه اندازی شود. در محله اول باید به قسمت Bios  سیستم خود بروید. این مرحله در سیستم عامل ها و مادر بورد های سیستم های مختلف متفاوت است . در هر صورت با فشردن پی در پی یکی از کلید های  delete , F9 , F12 ,F2 یا F10 میتوانید این کار را انجام دهید( بسته به نوع مادر بورد سیستم ).

مرحله دوم نصب ویندوز هفت

گام دوم:

در این مرحله باید منوی Boot را پیدا کنید .

  •  آرون گروپس

مرحله سوم نصب ویندوز هفت

گام سوم :

باید گزینه اول برای راه اندازی سیستم خود را CD-Rom انتخاب کنید . این کار برای این است که سیستم شما از روی تنظیمات پیش فرض راه اندازی شود و یا از روی CD – Rom یا Flash .سیستم باید از روی سی دی رام راه اندازی شود تا بتواند نرم افزار داخل درایو سی دی رام را بخواند.

چهارمین مرحله نصب

گام چهارم:

به منوی Exit  بروید و گزینه Exit Saving Changes  را انتخاب کنید.اینکار باعث می شود تا تنظیماتی که تغییر داده اید ذخیره شود.

پنجمین مرحله نصب ویندوز

گام پنجم:

در پنجره ای که ظاهر میشود روی گزینه Yes  کلیک کنید. در واقع این پنجره از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید که می خواهید تنظیمات را ذخیره کنید؟

نصب ویندوز مرحله هفت

گام ششم:

بعد از همه اینها ، سیستم ری استارت می شود و به صورت اتوماتیک درایور را لود می کند . و نرم افزار ویندوز بارگذاری می شود.

مرحله هشت نصب

گام هفتم :

در پنجره نصب ویندوز زبان ، تاریخ و زبان صفحه کلید ویندوز را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید . اگر تمایل به نصب ویندوز با زبان فارسی را دارید از نوار کشویی گزینه Parsian و در قسمت تاریخ گزینه Tehran ودر قسمت بعد Iran را انتخاب کنید در غیر این صورت بدون تغییر تنظیمات پیش فرض گزینه Next را بزنید . نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که اگر زبان را تغییر ندهید بعدا مجبور خواهید شد که زبان ویندوز را به فارسی تغییر دهید که می توانید در بخش افزودن زبان فارسی به ویندوز هفت که آموزش دادیم ، ببینید.

نصب ویندوز به روش ساده

گام هشتم :

ما در بخش قبل تنظیمات را بدون تغییر نگه داشتیم، در این پنجره جدید بر روی گزینه Install Now کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود.

گزینه آخر نصب ویندوز هفت

گام نهم:

در این بخش می توانید نسخه ای از سیستم عامل هفت که قصد دارید نصب کنید را انتخاب کنید.

مرحله دهم ویندوز

گام دهم:

در این بخش شما می توانید قوانین استفاده از ویندوز هفت را ببینید . گزینه I accept the license terms را مبنی بر قبول داشتن قوانین فعال کرده و گزینه Next را بزنید.

مرحله 11 از نصب یندوز

گام یازدهم :

در این مرحله گزینه (custom (advanced را انتخاب کنید و گزینه Next  را بزنید.

مرحله 12 نصب

پارتیشن بندی در نصب ویندوز هفت

گام دوازدهم :

در این بخش باید پارتیشنی از هارد دیسک را که قصد دارید ویندوز در آن نصب شود را انتخاب کنید .اگر قبلا روی این پارتیشن ویندوزنصب بوده و میخواهید آن را پاک کنید و یا قصد فرمت آن را دارید می توانید گزینه Drive Option را انتخاب کرده و سپس Format  را بزنید.بعد از فرمت کردن درایو مورد نظر گزینه Next را کلیک کنید.

فرآیند نصب ویندوز هفت

گام سیزدهم:

با توجه به سیستم عامل های مختلف زمان لازم برای نصب ویندوز متفاوت است . پس تا کامل شدن مراحل نصب باید صبر کنید.

پس از تمام شدن فرآیند نصب سیستم به صورت خودکار ری استارت می شود . پیشنهاد می کنیم بعد از ری استارت شدن سیستم ، تنظیمات Bios را به حالت اول برگردانید .

انتخاب نام کاربری ویندوز

گام چهاردهم:

بعد از تکمیل شدن مراحل نصب و بالا آمدن سیستم بعد از ری استارت، پنجره ای مشابه پنجره بالا برایتان باز می شود که شما می توانید یک نام کاربری برای خودتان انتخاب کنید . گزینه Next را بزنید. در پنجره بعدی شما می توانید یک پسوورد برای ویندوز انتخاب کنید ، اگر میخواهید ویندوز بدون پس وورد باقی بماند کادر ها را خالی بگذارید . گزینه Next  را کلیک کنید.

مسائل امنیتی در نصب ویندوز هفت

گام پانزدهم:

در این پنجره گزینه اول را انتخاب نموده و Next  را بزنید.

تنظیم تاریخ و ساعت ویندوز

گام شانزدهم:

این پنجره برای تنظیم تاریخ و ساعت به وقت محلی خودتان است آن را انتخاب کنید و Next را بزنید.

مرحله آخر نصب ویندوز

گام هفدهم:

در آخر شما باید بسته به نوع کاربری خود یکی از گزینه های بالا را انتخاب کنید .

گزینه اول برای سیستم های خانگی است.

گزینه دوم برای زمانی است که سیستم شما به اینترنت و شبکه محل کارتان متصل است .

گزینه سوم برای زمانی است که سیستم شما به اینترنت شبکه های عمومی مثل فرودگاه ها و بیمارستان ها و به طور کلی مکان های عمومی است.

امیدوارم آموزش نصب ویندوز هفت برای شما مفید واقع شود. موفق و سربلند باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *