آرگا
  • کد خبر: 190
    تعداد بازدید : 454 بازدید
    تاریخ انتشار : ۱۲ تیر, ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    هشت عادت موثر روزانه برای حفظ سلامت جسمی و ذهنی

    چه راه هایی برای حفظ سلامت جسمی و ذهنی سراغ دارید؟ در این مطلب چند راه ساده و موثر برای حفظ سلامتی به شما معرفی خواهیم کرد.

    حفظ سلامت جسمی و ذهنی از جمله نکات ضروری در دنیای امروز است که باید به آن اهمیت دهیم. در این مطلب به مرور هشت عادت روزانه مفید و ساده برای حفظ سلامت ذهن و جسم می پردازیم.

    نکاتی برای حفظ سلامت :

    حفظ سلامت

    ۱- نوشیدن آب :

    نوشیدن آب باعث می شود تا شما در طول روز با انرژی باشید. آب همچنین باعث می شود تا ظاهر پوست شما شفاف باقی بماند. بنابراین نوشیدن روزانه هشت لیوان آب به صورت پراکنده عملی بسیار موثر در حفظ سلامت شماست.

    ۲-  پیگیری هرم غذایی :

    تغذیه مناسب بر اساس هرم غذایی تاثیر فراوانی در حفظ سلامتی شما دارد. در هرم غذایی روزانه شما باید ۶ واحد و یا بیشتر از نان و غلات استفاده کنید. دو تا پنج واحد میوه و سبزیجات، دو واحد لبنیات و گوشت، و مقداری چربی، روغن و شیرینی که ترکیب تمام این ها رژِم غذایی مناسبی برای حفظ سلامت جسمی و ذهنی شما در مدت زمان طولانیست.

    ۳- مراقبت از مو:

    حفظ سلامت جسمی و ذهنی

    شستن روزانه موها با توجه به نوع موها تاثیر بسیاری در حفظ سلامت موهای شما دارد. همچنین بهتر است دو بار در طی روز موهای خود را شانه کنید.

    ۴- لباس های تمیز بپوشید:

    مهم است که شما در طول روز لباس های تمیز بپوشید تا از بوی تعرق بدن دور باشید.

    ۵- حمام کردن :

    یکبار در طول روز دوش بگیرید و دو بار صورت خود را با صابون بشویید تا سلامت پوست خود را حفظ کنید.

    ۶- به اندازه کافی بخوابید :

    حفظ سلامت جسمی و ذهنی

    اطمینان حاصل کنید که در طول روز هشت ساعت می خوابید. هشت ساعت خواب در طول روز شما را برای انجام فعالیت های جسمی و ذهنی آماده نگه می دارد.

    ۷- بهداشت دندان:

    حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و با استفاده از نخ دندان جرم گیری نمایید. استفاده از دهان شویه نیز توصیه می شود.

     ۸- مطالعه کنید:

    حداقال یکبار در طول روز مطالعه کنید. مخصوصا در ایام آخر هفته و تعطیلات تابستانی، شما لازم نیست یک رمان ۵۰۰ صفحه ای را بخوانید بلکه خواندن مجله مورد علاقه شما و یا یک مقاله در مجله اینترنتی باعث حفظ سلامت و آمادگی ذهنی شما خواهد شد.

    منبع : آرگا