دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جدیدترین عکس های نیکی کریمی+ بیوگرافی

  • مرضیه شاکری
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

مجموعه دیدنی از عکس های نیکی کریمی، به همراه بیوگرافی این هنرمند را در این مقاله برای شما به نمایش گذاشته ایم تا با این بازیگر سینما بیشتر و بهتر آشنا شوید.

نیکی کریمی، از جمله هنرمندان محبوب سینما، مترجم و عکاس و کارگردان ایرانی است که در زمینه هنر به موفقیت های چشم گیری دست یافته است. در این مقاله به سراغ بیوگرافی نیکی کریمی می رویم تا با او بیشتر آشنا شویم.

عکس های نیکی کریمی و بیوگرافی او:

نیکی کریمی متولد نوزدهم آبان ماه سال 1350 در تهران است. در دوران کودکی در تئاتر های کوچک بازی میکرد. بازی در فیلم سینمایی «وسوسه» به عنوان اولین کار بازیگری اش محسوب میشود. با بازی در فیلم سینمایی «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی، کارش را در عرصه بازیگری به صورت جدی آغاز کرد. ابولفضل پور عرب و نیکی کریمی، اولین بازیگران و ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی شمرده می شوند. پس از بازی در «عروس»، در فیلم «سارا» بازی کرد. او توانست برای بازی در «سارا» جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره سن سباستین و نانت را از آن خود کند. پس از بازی در این فیلم، برای تحصیل به آمریکا رفت و در رشته طراحی لباس، تحصیلاتش را ادامه داد، این مهاجرت او به آمریکا تا زمانی که برای فیلم «پری» دعوت شود، ادامه داشت.

کودکی کریمی

بازی در فیلم «پری» جایزه سیمرغ بلورین را به نیکی کریمی اختصاص داد. وی همچنین برای بازی در فیلم«دو زن» ساخته تهمینه میلانی، انتخاب شد. بازی در این فیلم، جایزه سیمرغ بلورین و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تائورمینا ایتالیا را به نیکی کریمی اختصاص داد. پس از آنکه نیکی کریمی در این فیلم تهمینه میلانی، ایفای نقش کرد، به عنوان یکی از بازیگران ثابت در فیلم های تهمینه میلانی انتخاب شد و در چندین فیلم با کارگردانی او، نقش آفرینی کرد، که این همکاری آنها تا بازی در « واکنش پنجم» ادامه داشت.

عکس زیبا از کریمی

به عنوان اولین تجربه کارگردانی فیلم بلندش، فیلم «یک شب» را کارگردانی کرد که این فیلم در ایران به دلایل خاصی اکران نشد ولی در جشنواره های خارجی و جشنواره فیلم کن مورد تحسین و تمجید قرار گرفت. پس از آن « چند روز بعد» را کارگردانی و نقش آفرینی کرد که این فیلم هم، اکران نشد. فیلم سومش را با نام «سوت پایان» آماده اکران کرد.

  •  آرون گروپس

کریمی با عینک دودی

نیکی کریمی حرفه عکاسی را نیز به صورت حرفه ای دنبال می کند، که در این زمینه، چندین نمایشگاه از آثار خود نیز برگزار کرده است. مضمون بیشتر عکاسی های او، طبیعت است. اعضای خانواده او در انگلستان و لندن زندگی می کنند.

مجموعه فیلم های سینمایی با حضور نیکی کریمی:

  1. زندگی جای دیگر است
  2. خیابان‌های آرام
  3. خیابان بیست و چهارم
  4. آقای هفت رنگ
  5. من همسرش هستم
  6. بشارت به یک شهروند هزاره سوم
  7. تلفن همراه رئیس‌جمهور
  8. تمشک
  9. دموکراسی تو روز روشن
  10. سلام بر عشق
  11. شکلات داغ
  12. دو خواهر
  13. سوت پایان
  14. همبازی
  15. لاله
  16. جرم
  17. بیداری

نیکی کریمی با ژستی جالب

مجموعه سریال های تلوزیونی با بازی نیکی کریمی:

  1. سرزمین کهن
  2. خرده جنایت‌های زن و شوهری

مجموعه کارهایی که نیکی کریمی کارگردانی کرده است:

  1. چند روز بعد
  2. داشتن یا نداشتن
  3. یک شب
  4. سوت پایان

مجموعه کتاب ها به مترجمی نیکی کریمی:

  1. نور ماه بر درختان کاج
  2. مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی
  3. هایکوی ژاپنی
  4. آوازهایی که مادرم به من آموخت
  5. عشق زمان غم

کریمی در نمای نزدیک

مجموعه نمایشگاه هایی که نیکی کریمی برگزار کرده است:

  1. گالری توتال آرت، دبی
  2. اکسپوی موسسه صبا
  3. گالری گلستان

عکس هایی از نیکی کریمی:

در ادامه تصاویری در چهره ها و تیپ های مختلف و متفاوت نیکی کریمی را با هم ببینیم.

نیکی کریمی با شال سیاه نیکی کریمی با شال زرشکی نیکی کریمی در ژستی زیبا کریمی در ماشین کریمی در عکس های زیبا کریمی با شال سفید کریمی در جشنواره کریمی در تصویر سیاه و سفید کریمی در نیم رخ کریمی با گریمی زیبا کریمی با چهره ای جذاب تصویری شیک از کریمی حضور کریمی در جشنواره کریمی با یک حالت زیبا نیکی کریمی با شال سبز

با تشکر از اینکه در این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از مجموعه عکس های نیکی کریمی به همراه بیوگرافی او راضی بوده باشید. در صورت تمایل به مشاهده سایر عکس های بازیگران کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *