آرگا
  • کد خبر: 18390
    تعداد بازدید : 186 بازدید
    تاریخ انتشار : ۱۲ مهر, ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    ۳ ورزش برای لاغری و ایجاد بهترین تناسب اندام

    ورزش یکی از روش های کاهش وزن به شمار می رود که علاوه بر کم کردن وزن باعث تناسب اندام نیز می شود. نحوه صحیح انجام حرکات ورزشی و داشتن برنامه منظم ورزشی از راهکارهای تناسب اندام می باشد.

    لاغری و تناسب اندام یکی از مسائلی است که امروزه بسیار به آن توجه می شود. ورزش یکی از روش های صحیح برای حفظ سلامتی و ایجاد تناسب اندام است. انجام حرکات صحیح ورزشی می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و موجب لاغری شود. در این مطلب با ۳ ورزش به منظور لاغری و تناسب اندام آشنا می شویم.

    موثرترین عملکرد ورزش برای لاغری

    تاثیرات پیاده روی در تناسب اندام

    یکی از مسائلی که در انجام حرکات ورزشی باید بدان توجه شود, آگاهی از نوع صحیح حرکات به علاوه تاثیر گذاری حرکات بر بدن است. افرادی که از اضافه وزن رنج می برند باید دقت کنند حرکات ورزشی برای آن ها مناسب است که کالری و چربی بیشتری از بدن را بسوزاند. این در حالی است که افراد لاغر برای رسیدن به تناسب اندام باید روی افزایش حجم ماهیچه های بدن تمرکز کنند. ورزش برای لاغری یکی از موثرترین روش ها برای تناسب اندام است. همچنین مهمترین مسئله در لاغری و رسیدن به تناسب اندام, داشتن برنامه منظم ورزشی به همراه رژیم غذایی مناسب با آن است.

    همه چیز درباره لاغری

    • ورزش های هوازی برای لاغری

    مطالعات و بررسی ها نشان داده است ورزش های هوازی از قبیل ایروبیک, شنا, پیاده روی طولانی مدت و منظم و دوچرخه سواری و … تاثیرات فوق العاده ایی در روند لاغری و تناسب اندام دارد.

    ورزش برای لاغری

    اگر جزء افرادی هستید که  روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می کنند, توصیه می کنیم در طی پیاده روی هر ۵ دقیقه, به مدت ۳۰ ثانیه آهسته بدوید و این مدت را هر روز اضافه کرده به طوری که روز بعد ۳۱ ثانیه به دویدن اختصاص دهید و هر ۴ دقیقه آن را تکرار کنید.

    حرکات ورشی به منظور لاغری

    • حرکات ورزشی با توپ برای لاغری

    حرکت اول

    این حرکت ورزشی را می توان توسط توپ و یا نیمکتی انجام داد. برای انجام دادن مشابه شکل, دستان را روی توپ یا نیمکتی قرار دهید و خود را طوری که تمام بدن صاف و روی پنجه های پا باشد, روی توپ بیندازید. سپس یک پای خود را از زمین برداشته و زانو را به سمت قفسه سینه به آرامی خم کنید و به حالت اولیه برگردانید این کار را برای پای سمت دیگر نیز انجام دهید. در طول انجام دادن ورزش, سعی کنید بر ماهیچه های شکمی تمرکز داشته باشید و آن ها را به سمت داخل بکشید. ۳۰ تا ۴۰ ثانیه این حرکت را متناوبا تکرار کنید.

    حتما بخوانید:  ورزش پیلاتس چیست؟ مهمترین تاثیرات ورزش پیلاتس بر روح و جسم

    حرکات ورزشی روی توپ

    حرکت دوم

    حرکت دوم با توپ, دراز کشیدن به پشت بر روی توپ می باشد که باعث می شود عضلات سفت شود. برای انجام دادن حرکت مشابه شکل, بر روی توپ دراز بکشید. دقت داشته باشید حرکت را باید به طور صحیح انجام دهید. در این حرکت, از زانو تا شانه ها به صورت خط مستقیم قرار می گیرد. توسط یک جفت دمبل, دست ها را از ارنج تا ساعد به بالای سر خود خم کنید به طوری که کف دستان روبروی هم قرار گیرد. دوباره بدون حرکت دادن بازو, آرنج را باز کرده و بالای سر ببرید و هر مرحله مکث کرده و کار را تکرار کنید.

    ورزش برای لاغری

    حرکت سوم

    در حرکت سوم با توپ, تمام عضلات پشت درگیر می شود و باعث شکل دادن به پشت شانه ها می شود. برای انجام دادن حرکت مشابه شکل, به شکم بر روی توپ دراز بکشید به طوری که پشت شما صاف و قفسه ی سینه روی توپ قرار گیرد. سپس آرنج ها را از هم باز کرده و بدون اینکه موقعیت بازوها را تغییر دهید, دستان را به سمت پایین و بعد بالا ببرید. دقت شود که بازوها باید کاملا عمود باشند.

    ورزش برای لاغری

    • لاغری با قوی کردن عضلات

    حرکت اول: پشت ساق

    کف دستان را بر روی دیوار قرار دهید. از دیوار به اندازه طول دست ها فاصله بگیرید و بالا تنه را تا باسن خم کنید به طوری که بالا تنه با سطح زمین موازی باشند. سپس پای خود را پشت پای دیگر قفل کنید و ۶۰ ثانیه به همین حالت صبر کنید, بر ماهیچه های خود تمرکز کنید و آن را سفت نگه دارید, سپس همین حرکت را با پای دیگر به مدت ۶۰ ثانیه تکرار کنید.

    حرکت دوم: انقباض عضلات شکم

    یکی دیگر از حرکات موثر ورزش برای لاغری, از بین بردن چربی شکمی است. به این منظور به پشت بخوابید, دستان را از آرنج خم کرده و دو کف دست را زیر کمر قرار دهید. یکی از پاها را از زانو خم کرده و بر روی زمین بگذارید. سپس بدون اینکه ستون فقرات را حرکت دهید, سر خود را به همراه شانه ها به آرامی از زمین جدا کرده و بالا آورید و به آرامی به حالت قبل بازگردید. همین حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید . این حرکات را برای هر پا ۴ تا ۵ مرتبه تکرار کنید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :