دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با طعم ایده آل

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

شیرینی گل محمدی یا شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها به حساب می آید که به راحتی می توان آن را در خانه تهیه کرد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی دانمارکی به همراه خمیر شیرینی و کرم آن بیان می شود.

شیرنی دانمارکی یکی از شیرینی های شناخته شده به شمار می رود. این شیرینی خوشمزه به دلیل نداشتن خامه های چرب, یکی از شیرینی های محبوب همه ی افراد می باشد. ساخت شیرینی دانمارکی بسیار ساده و راحت می باشد و برای ایجاد طعم ایده آل در آن, باید هنگام طبخ این شیرینی به نکاتی توجه شود.

ساده ترین و ایده آل ترین طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مواد لازم شیرینی دانمارکی

  1. آرد مخصوص شیرینی : ۳ تا ۳.۵ پیمانه
  2. زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  3. روغن مایع : نصف پیمانه
  4. وانیل : نصف قاشق چای خوری
  5. شیر ولرم : نصف پیمانه
  6. تخم مرغ کامل : ۲ عدد
  7. پودر خمیر مایع : ۱.۵ قاشق غذاخوری
  8. شکر : نصف پیمانه یا ۱/۴ پیمانه
  9. نمک : ۱ قاشق چای خوری

دستور تهیه خمیر شیرینی دانمارکی

شیرینی گل محمدی

برای تهیه خمیر شیرینی ابتدا پودر خمیر مایع را به همراه ۲ قاشق شکر و نمک و کمی شیر مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این مواد به عمل آیند.

در طی آن ۱۰ دقیقه که قرار است خمیر مایه به عمل آید, آرد و وانیل را ۳ بار الک کنید تا خمیر پوک تری داشته باشید. سپس ظرف گودی برای تهیه خمیر شیرینی انتخاب کنید و باقی مانده شکر و شیر, روغن مایع و ۲ عدد تخم مرغ را درون آن ریخته و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از این مرحله, خمیر مایه ایی را که از قبل آماده کرده اید, به مواد اضافه کنید و مجددا مخلوط را هم زنید. پس از اطمینان از مخلوط شدن مواد با یکدیگر, کم کم آرد را به آن ها اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد با سایر مواد توصیه می شود با دست مواد را هم زنید و تا جایی آرد را اضافه کنید که مواد به دستتان نچسبد. فقط دقت داشته باشید که آرد باید کم کم به مواد اضافه شود تا خمیر سفت و خشک نشود.

پس از آماده سازی خمیر شیرینی دانمارکی, آن را با پارچه ایی پوشانده و به مدت ۱ ساعت و نیم در جایی گرم قرار دهید تا دو برابر حجم اولیه اش شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی ایده آل

مواد لازم:

  • شیر : نصف پیمانه
  • آرد : ۶ قاشق غذاخوری
  • گلاب : نصف پیمانه
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • شکر : ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه:

برای تهیه کرم این شیرینی تنها ده دقیقه زمان مورد نیاز است و برای تهیه این کرم, گلاب و شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. در لحظه جوش آمدن, شکر را به آن ها اضافه کنید و خوب هم زنید تا با شیر و گلاب مخلوط شه. حالا ظرف را از روی حرارت برداشته و به آن آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید که باید مخلوط را به خوبی هم زنید تا آرد درون آن گوله گوله نشود. سپس مخلوط را مجددا بر روی حرارت قرار دهید و دائما آن را هم زنید تا کمی سفت شود و بعد آن را از روی حرارت بردارید. کرم شیرینی دانمارکی آماده است.

دستور پخت شیرینی دانمارکی اصل

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

پس از گذشت ۱ ساعت و نیم از تهیه خمیر شیرینی, به سراغ طبخ شیرینی می رویم. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی دانمارکی, کف ظرف مناسبی, کمی آرد بپاشید و خمیر را بر روی آن با کمک وردنه و یا دست پهن کنید. سعی کنید قطر خمیر را نازک بگیرید. خمیر شیرینی دانمارکی را به شکل دلخواه برش بزنید و از کرم مقداری روی آن قرار داده و خمیر را به هر صورتی که مایلید بپیچید. برای بهتر شدن رنگ شیرینی, با قلم مو روی شیرینی ها زرده تخم مرغ بزنید. این کار را تا اتمام خمیر و کرم انجام دهید.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

برای طبخ شیرینی ها, دقت کنید که فر را باید از قبل روشن کنید تا گرم شود. شیرینی دانمارکی با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه آماده می شود. برای تزیین شیرینی ها می توانید از دانه های کنجد استفاده کنید. همچنین برای خوشمزه تر شدن کرم درون شیرینی ها می توان از پودر هل نیز استفاده کرد.

آموزش تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

در صورت در دسترس نبودن فر می توانید این شیرینی بسیار خوشمزه را بدون فر نیز تهیه کنید، در ادامه مطلب دستور آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • آرد : یک و دو سوم لیوان
  • تخم مرغ : یک عدد
  • شیر ولرم : یک سوم لیوان
  • خمیر مایه : یک قاشق غذا خوری
  • روغن مایع : یک سوم لیوان
  • شکر : یک سوم لیوان
  • بکینگ پودر : یک سوم قاشق چای خوری

مواد لازم برای کرم شیرینی :

  • آرد : چهار قاشق غذا خوری
  • شیر : دو سوم لیوان
  • وانیل : نوک قاشق چای خوری
  • شکر : یک دوم لیوان

مواد لازم برای شربت شیرینی :

  • آب : نصف لیوان
  • گلاب : یک قاشق غذا خوری
  • شکر : نصف لیوان

آموزش تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

روش تهیه :

در روش تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر ابتدا شیر ولرم را با یک قاشق غذا خوری شکر و خمیر مایه ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه استراحت کند حالا تخم مرغ، روغن، بکینگ پودر و باقی شکر را با هم مخلوط کرده سپس با مواد خمیر مایه آماده شده مخلوط کنید.

حالا به آن آرام آرام آرد بیافزایید تا حدی که خمیر به دست نچسبد سپس داخل ظرف چرب شده اجازه دهید به مدت یک ساعت استراحت کند.

به منظور تهیه مواد میانی شیر، شکر و آرد را با هم ترکیب کرده به گونه ای که آرد گوله گوله نشود سپس بر روی حرارت قرار داده تا مواد تان سفت و کرم رنگ شود.

حالا به سراغ تهیه شربت آن بروید و آب، گلاب و شکر را با هم مخلوط کرده سپس اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد تا شکر کاملا حل شود و از روی حرارت بردارید.

در این مرحله از نحوه تهیه شیرینی دانمارکی بعد از آماده شدن خمیر، آن را به دو قسمت تقسیم نمایید و قسمت اول را با وردنه به اندازه یک ساعت باز کرده و مواد میانی را داخل آن بریزید سپس رول کرده و بعد آن را برش بزنید قسمت دوم خمیر را نیز به همین صورت انجام دهید.

حالا روی شیرینی ها را یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری پودر قند یا عسل و یک قاشق غذا خوری زعفران بریزید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه استراحت کند.

در مرحله آخر شعله پخش کن را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید داغ شود سپس شیرینی ها را داخل تابه ریخته و آن را روی شعله پخش کن قرار دهید اگر تابه معمولی دارید دم کنی روی آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بپزد سپس پشت و رو کنید تا روی دیگر آن نیز سرخ شود حالا شربت را روی آن ها بریزید، نوش جان.

روش تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را بده باشید و این شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار را تهیه کنید و در مهمانی و دور همی آن را نوش جان کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع شیرینی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *