دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه روش ساده برای تهیه ماسک مو طبیعی تقویت کننده و موثر

  • mr pm
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱

رفع آسیب دیدگی مو با استفاده از ماسک مو طبیعی می تواند ضمن برطرف کردن آسیب دیدگیهای موی شما به تقویت ریشه مو نیز کمک فراوانی کند در ادامه با نحوه ساخت چند ماسک مو خانگی آشنا خواهیم شد.

رفع آسیب دیدگی موها که بر اثر استفاده از مواد شیمیایی مختلف و همچنین شرایط فصلی به وجود می آید بسیار مهم است. شما می توانید برای رفع آسیب دیدگی موهای خود از انواع ماسک های شیمیایی و یا طبیعی استفاده کنید. پیشنهاد ما برای بهبود و تقویت ریشه موهای شما استفاده از ماسک موی طبیعی است.

در این مطلب آموزش ساخت و نحوه استفاده چند ماسک مو طبیعی را برای شما قرار داده ایم تا با استفاده از آن بدون صرف هزینه اضافی موهای شاداب و با طروات داشته باشید.

روش تهیه ماسک مو طبیعی

ماسک مو روغن نارگیل :

روغن نارگیل نه تنها خوشبو کننده مناسبی است بلکه مرطوب کننده عالی برای ریشه موهای خشک به حساب می آید.

مواد لازم:

  • ۴ قاشق روغن نارگیل
  • ۲ قاشق روغن زیتون

روش استفاده :

ابتدا روغن نارگیل و روغن زیتون را درون طرف کوچکی ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید سعی کنید که مرحله مخلوط کردن را به خوبی انجام دهید. مخلوط بدست آمده را به آرامی بر روی ریشه موهای خود بکشید و با استفاده از کلاه کاور پلاستیکی موهای خود را بپوشانید. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه (نسبت به میزان آسیب دیدگی موهای شما) موهای خود با شامپو مناسب در حمام بشویید.

ماسک مو آووکادو:

 همانطور که می دانید ماسک آووکادو یک مرطوب کننده بسیار خوب برای صورت است. اما آیا این را نیز میدانید که آووکادو میتواند ماسک موی طبیعی بسیار مناسبی برای حفظ زیبایی و تقویت موهای شما نیز باشد. آووکادو در کنار زرده تخم مرغ که دارای پروتئین و چربی مناسبی است می تواند موهای شما را به طور طبیعی زنده نگه دارد.

مواد لازم:

  • نصف میوه آووکادو
  • یک زرده تخم مرغ

روش استفاده :

نصف میوه آووکادو را به همراه زرده تخم مرغ درون مخلوط کن میریزیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس ماسک مو بدست آمده را از پایین به بالا بر روی موهای خود بکشید و با کلاه کاور پلاستیکی کاملا بپوشانید و بگذارید پانزده تا بیست دقیقه باقی بماند.(این مدت زمان خوبی است تا با استفاده از سفیده تخم مرغ منافع پوست صورت خود را ترمیم کنید) حالا موهای خود را در حمام با شامپوی مناسب سشتشو دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش تهیه ماسک مو طبیعی

ماسک موی موز :

این ماسک برای افرادی با موهای نازک مناسب است موز حاوی پتاسم است که باعث رفع آسیب دیدگی و تقویت موهای شما می شود.

مولا لازم:

  • یک عدد موز
  • یک قاشق غذاخوری عسل

روش استفاده:

موز و عسل را به وسیله مخلوط کن کاملا مخلوط کرده و اطمینان یابید که تکه های موز کاملا نرم شده است. مخلوط بدست آمده را به آرامی بر روی موهای خود بکشید و با استفاده از کلاه کاور آن را بپوشانید. پانزده تا بیست دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپو مناسب بشویید.

استفاده از ماسک موی طبیعی برتری های مثبت بسیاری نسبت به ماسک های شیمیایی دارد اما باید به خواص و ویزگی های ماسک های طبیعی نیز توجه کنید تا تاثیر بیشتری در حفظ سلامت مو را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *