دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روانشناسی رنگ ها ،خصوصیات اخلاقی شما بر اساس رنگ مورد علاقه تان

  • سمانه عقیقی
  • ۱ مهر ۱۳۹۴
  • ۱

روانشناسی رنگ ها بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده در طی سالیان و بر روی افراد مختلف با شرایط متفاوت می باشد. روانشناسی رنگ ها، خصوصیات و ویژگی های هر فرد را با توجه به رنگ مورد علاقه اش آشکار می کند.

روان شناسی رنگ ها و انتخاب رنگ مورد علاقه توسط هر فرد، به عقیده روانشناسان گویای ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی آن فرد می باشد. در این مقاله که حاصل نتایج سال ها پژوهش و تحقیق در این زمینه است، خصوصیات اخلاقی افراد بر اساس رنگ مورد علاقه شان، برای شما فراهم شده است. امیدواریم نهایت استفاده و لذت را از این مطلب ببرید.

روانشناسی رنگ ها و خصوصیات اخلاقی افراد

هر شخصی در زندگی با توجه به شرایط زیستی و ویژگی های اقلیمی و آب و هوایی منطقه زندگی خود دارای خصوصیات و ویژگی های نهانی و پنهانی می باشد که آن را در نوع رنگی که به آن علاقه دارد می توان آشکار کرد. از میان رنگ ها، رنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید و ویژگی های اخلاقی مرتبط با هر رنگ را مطالعه نمایید.

روانشناسی رنگ افراد

♥ پرتقالـــــــــــی : با صداقت و درستکار

در روانشناسی رنگ ها, رنگ پرتقالی رنگ ترکیبی است. افرادی که این رنگ را می پسندند، افرادی اجتماعی هستند و با خلق و خوی خوش با مردم رفتار می کنند، اما اعتماد به نفس ندارند. افرادی سرسخت هستند که نفوذ در آن ها مشکل می باشد.

کسی که او را صادقانه دوست بدارد می تواند به راحتی با او ازدواج کند. این افراد به هیچ وجه هوس باز نیستند، و ازدواج با کسانی که خصوصیات اخلاقی خودشان را دارند به سعادت و خوشبختی می رسند. با دوستان خود با صداقت و فداکار هستند.

♥ قرمــــــــــــــــز : خوش قلب و خودپرست

قرمز رنگ عشق و نفرت، ایثار،فداکاری و خیانت، خون و آتش است. قرمز رنگ افراط و زیاده روی و شدت می باشد که گاهی پیش می آید در خلاف جهت آن باشد. علاقه مندان به این رنگ دارای خصوصیات متضاد هستند، و هیچ وقت به زندگی بی تفاوت نمی شوند.

این اشخاص در رفتارشان تند و سرکش و عجول ولی در عین حال فعال و شجاع هستند. این افراد دوستی هایشان به خاطر قضاوت های ناگهانی و عجولانه از بین می رود و به همین خاطر در مسایل عشقی احتمال شکست برای آنان فراوان است در حالی که در عشق بسیار فداکار هستند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عیوب بزرگ این افراد خودپرستی و عدم کنترل آن هاست و خصوصیت مثبت و بارز آنها خوش قلبی است.

♥ صورتــــــــــــی : دوستدار و مورد علاقه دیگران

رنگ صورتی، رنگ قرمز کم رنگ است افراد علاقه مند به رنگ صورتی تمام خصوصیات اشخاص علاقه مند به رنگ قرمز را ملایم تر در خود دارند. این افراد در عشق از خود تندی نشان نمی دهند و با گذشت هستند. در درک اطرافیان خود موفق هستند و با آن ها با لطف و محبت برخورد می کنند.

افرادی که به صورتی علاقه دارند، شکست ها، خشونت ها و دشواری و سختی های زندگی را تحمل می کنند و در عین حال دارای نشاط و شادابی هستند که به این خطر مورد علاقه دیگران هستند.

♥ ارغوانـــــــــــی : عـــــارف و روانگر

ارغوانی رنگی اسرار آمیز و با شکوه و بزرگ که مورد علاقه عرفا است. دوستداران و علاقه مندان به این رنگ افرادی اجتماعی و در عین حال مغرور هستند.

این افراد مدام به زیبایی ها و ظرافت ها جذب می شوند. افراد دوستدار رنگ ارغوانی به امور معنوی بیشتری می پردازند و مورد علاقه دیگران هستند.

♥ سبـــــــــــــــــز : جستجو گر و کنجکاو

در روانشناسی رنگ ها, رنگ سبز رنگ زندگی و نشاط و تازگی و طبیعت است. نقطه اشتراکات افراد دوستدار رنگ سبز با علاقه مندان به رنگ پرتقالی فراوان است. زندگی کردن در کنار این افراد بسیار آسان و آرامش بخش است.

روابط این افراد بر اساس یک سری اصول می باشد. اشخاص دوستدار رنگ سبز به ماجراهای زندگی اطرافیان خود توجه و کنجکاوانه برخورد می کنند در حالی که خودشان دوست ندارند در زندگیشان حادثه ای این چنین رخ دهد.

روانشناسی رنگ

♥ فیــــــــروزه ای : شگفت انگیز و اسرار آمیز و در عین حال پند ناپذیر

کسانی که به رنگ فیروزه ای علاقه دارند، دارای شخصیت اسرار آمیز و با ثبات هستند، احساسات و زندگی شخصی خود را به نحو احسنت اداره کرده، اما به هیچ وجه به نصحیت های دیگران گوش نمی دهند و پند ناپذیر می باشند. دارای پشتکار عالی در انجام امور هستند. رنگ فیروزه ای را بیشتر خانم ها می پسندند.

♥ آبــــــــــــــــــی : منظم، تنها، جدییت در انجام امور

طرفداران رنگ آبی زیاد هستند، خصوصیت بارز این افراد این است که بیشتر تمایل دارند در تنهایی به سر ببرند، که آن به دلیل شرم و حیا و شاید غروری که دارند، می باشد. اگر به رنگ آبی علاقه دارید، به طور یقین در کنترل احساسات و هیجانات خود موفق خواهید بود.

به دلیل ظاهر آرام، این افراد مورد احترام اطرافیان قرار می گیرند. و خودشان هم تمایل دارند مدام مورد ستایش و احترام دیگران قرار بگیرند. بسیار قانع در خرید پوشش لباس هستند.

چیزی که باعث ناراحتی این افراد می شود عدم فهم در دیگران و حماقت های آنان، و برتری دیگران نسبت به خودش از لحاظ هوش و فهم، است. این افراد دارای پشتکار و جدییت در انجام امور از روی نظم و ترتیب هستند.

♥ قهـــــــــــوه ای : مورد اعتماد

در روانشناسی رنگ ها, از خصوصیات مهم علاقه مندان به رنگ قهوه ای، باثبات می باشد. این افراد کمی فیلسوف و شاعر پیشه هستند. افراد دوستدار و علاقه مند به رنگ قهوه ای با اینکه کم تصمیم می گیرند اما آن تصمیم را به مرحله عمل می رسانند و به ندرت نظر و عقیده خود را تغییر می دهند.

کسانی که دنبال شخص مورد اعتماد برای بازگو کردن اسرار خود و نگهداری پول خود می گیرند، این افراد مناسب هستند. در عشق تند و بدبین نمی باشند.

♥ خاکستــــــــری : احساس رضایت و بی نیازی

رنگ خاکستری، رنگ چشم پوشی از خوشی های دنیوی و رنگ مورد علاقه عقلا است. افرادی که رنگ خاکستری را می پسندند از زندگی خود احساس رضایت دارند.

جوانانی که این رنگ را می پسندند، خود را هم شان و طراز کهنسالان می دانند و در زندگی احساس عدم نیاز می کنند. در مسایل عشقی به افراد بزرگتر از خود تمایل دارند. کسانی را که از نظر فکر و ایده نسبت به خودشان برتری دارند، مورد توجه خود قرار می دهند.

♥ مشکـــــــــــــی : خوش ذوق و دارای ظرافت طبع

در روانشناسی رنگ ها, رنگ مشکی یا سیاه بر خلاف عقیده عموم افراد جامعه که آن را رنگ ناامیدی و عزا می دانند، نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع فرد می باشد. دوستداران رنگ مشکی بسیار به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارند.

این اشخاص حتی به خاطر اینکه دیگران را برجسته و با ارزش نشان دهند، از هیچ کمکی دریغ نمی کنند. این افراد هیچگاه خود را بر دیگران تحمیل نکرده و نظرات و عقاید دیگران را به راحتی پذیرا هستند.

روانشناسی براساس رنگ

روانشناسی رنگ ها با نتایج تحقیقات بر روی افراد مختلف و با گروه سنی متفاوت و جنسیت مرد و زن فراهم شده و کاملا دقیق و مطمئن می باشد. شما می توانید برای انجام تست شخصیت بر اساس رنگ کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *