دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت گل کاغذی ساده و زیبا با کاغذ کشی

  • یلدا محمدی
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

آموزش مرحله به مرحله ساخت گل کاغذی با کاغذ کشی و نحوه ساخت گل رز با انواع کاغذ برای دسته گل و انجام تزیینات مختلف با کمک گرفتن از هنر گلسازی در منزل

تهیه گل کاغذی با انواع کاغذ کشی و ایده های جدید و زیبا برای گلسازی با روشی ساده و راحت که در منزل و بدون امکانات انجام می شود و با ساختن این گلهای کاغذی زیبا میتوان گلدان شیک و متفاوتی تهیه و برای تزیینات منزل از آن استفاده کرد. با آموزش تهیه گل رز با استفاده از کاغذ در ادامه مطلب همراهم باشید.

نحوه ساخت گل کاغذی با کاغذ کشی:

گلسازی با کاغذ از هنرهای پرکاربرد است که با کمی کاغذ کشی، نوار گاترین سبز، مقداری سیم مخصوص گلسازی و چسب به راحتی تهیه شده و موارد استفاده زیادی دارد. برای شروع ساخت این گل رز زیبا ابتدا الگو مورد نظر را روی کاغذ کشیده و اطرافش را برش می زنیم بهترین الگو برای گل رز، الگو به شکل قلب است که میتوان آن را در سایزهای مختلف برش زد.

ساخت گل کاغذی

ساخت گل

ساخت گل

ساخت گل

بعد از تهیه الگوها و انتقال و برش آنها روی کاغذ کشی، چند گلبرگ ساده داریم که با کمی فرم دادن تبدیل به گلبرگهای گل رز میشوند. برای اینکار میتوان از میله خودکار استفاده کرد و مطابق شکل لبه های گلبرگ را فرم داد و برای ساخت گل آماده کرد.

  •  آرون گروپس

ساخت گل

ساخت گل

وقتی همه گلبرگ ها آماده شد، سیمی که از قبل تهیه کردیم و به اندازه مناسب برش زدیم را با نوار گاترین میپوشانیم. (میتوان از ساقه رز آماده در بازار هم استفاده کرد) در این مرحله از ساخت گل کاغذی تکه ای پنبه یا دستمال کاغذی را ابتدای ساقه گذاشته و بعد گلبرگها را یکی یکی گذاشته و با نوار گاترین یا نخ اطرافش بپیچید فیکس شود.

ساخت گل

گلسازی

گلسازی

به همین ترتیب ادامه داده تا گل رز به سایز دلخواه برسد و بعد با کاغذ کشی سبز کاسبرگ و برگ برای گل تهیه کنید و باز هم به کمک نوار گاترین به گل و ساقه متصل کنید. برای اظمینان بیشتر از فیکس شدن و دوام کار میتوان از چسب مایع در نقاظ اتصال استفاده کرد.

گلسازی

گلسازی

گلسازی با کاغذ

ساخت گل کاغذی

برای ساختن گل کاغذی علاوه بر کاغذ کشی میتوان از انواع کاغذ رنگی هم استفاده کرد و گلهای زیبایی با مدل های مختلف تهیه و برای تزیینات به کار برد. امیدوارم این آموزش مورد پسند شما واقع شده باشد. برای مشاهده آموزش های بیشتر سری به اینجا بزنید. موفق باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *