دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کتلت مرغ خوش طعم و مزه با سیب زمینی

  • سمانه عقیقی
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

پخت و طرز تهیه کتلت مرغ با مواد اولیه ساده و در دسترس و با دستورالعمل تهیه اصل کتلت مرغ، در این مطلب آموزش داده می شود. کتلت مرغ وعده غذایی سبک و پر کالری می باشد که مناسب برای کودکان و همه سنین می باشد.

آموزش تهیه کتلت مرغ ترد و خوشمزه با روشی ساده و راحت در این مطلب برای تمامی علاقه مندان به این کتلت خوشمزه و لذیذ، و همه کدبانوهای با سلیقه ارایه شده است. به شما پیشنهاد می شود حتما این دستورالعمل اصلی تهیه کتلت مرغ را امتحان کرده و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

کتلت مرغ آماده

مواد لازم :

سینه مرغ : ۱ عدد

روش تهیه کتلت مرغ

سیب زمینی : ۳ عدد

پیاز : ۲ عدد

پودر سوخاری : نصف پیمانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تخم مرغ : ۲ عدد

کتلت مرغ با سیب زمینی

نمک و فلفل : به میزان لازم

زعفران ساییده شده : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت مرغ ترد و خوشمزه :

سینه مرغ را همراه یک عدد پیاز خرد شده و یک لیوان آب و نصف مقدار زعفران و کمی نمک، درون قابلمه ریخته روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. سیب زمینی ها را تمیز بشویید و با مقداری آب، آن ها را آبپز کنید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست گرفته، آن ها را گرم رنده یا چرخ کنید.

مراحل تهیه کتلت مرغ

سینه مرغ پخته شده ریش شده و سیب زمینی های چرخ شده را با هم مخلوط کنید و دوباره آن ها را چرخ کنید. پیاز را نیز با رنده درشت، رنده کنید و همراه زعفران و تخم مرغ، نمک و فلفل، به مرغ و سیب زمینی میکس شده اضافه کنید.

همه مواد کتلت مرغ را با هم خوب مخلوط کرده و آن را ورز دهید تا مواد خودشان را بگیرند. مواد کتلت را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کنار بگذارید و اجازه دهید استراحت کند. در ماهی تابه مقدار نسبتا زیادی روغن کنجد و یا روغن مخصوص سرخ کردنی ریخته و روی حرارت ملایم به زیاد بگذارید تا کمی داغ شود.

دست خود را به پودر سوخاری آغشته کنید و به اندازه یک پرتقال از مواد کتلت مرغ برداشته و آن را به صورت گرد و یا بیضی در آورده و در روغن بگذارید تا سرخ شود. همه مواد را به همین شکل باید شکل داده و دو طرف آن را سرخ کنید.

پخت کتلت مرغدستورالعمل کتلت مرغکتلت مرغ با سسکتلت مرغ قالبیتزیین زیبای کتلت مرغ

آموزش تهیه کتلت مرغ و گوشت

کتلت مرغ را می توان به همراه مخلوطی از گوشت گوسفندی و گوساله نیز تهیه کرد این نوع کتلت از لذیذترین انواع کتلت است که می توان برای مهمانی ها و ضیافت های مختلف تهیه و سرو کرد. البته در نظر داشته باشید برای اشخاصی که فشار خون بالا دارند می توانند این کتلت را مطابق با روش اول تهیه کنند که بدون گوشت قرمز می باشد.

مواد لازم:

  • سینه مرغ بدون استخوان: ۱ عدد
  • گوشت گوساله و گوسفند چرخ شده
  • سیب زمینی : ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • پودر نان: ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۱ حبه
  • زعفران آب کرده: به مقدار کمی
  • فلفل(سیاه و قرمز)، زردچوبه و نمک: به میزان لازم
طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت

دستور پخت:

برای تهیه این نوع کتلت ابتدا باید سینه مرغ را به همراه پیاز و فلفل دلمه ای را خوب چرخ نمایید و کاملا مواد چرخ شده را ورز دهید و مقداری زعفران آب کره به آن ها بیفزایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت باید مقداری گوشت گوسفندی و گوشت گوساله را داخل چرخ گوشت بریزید تا با هم کاملا مخلوط شوند. سپس مخلوط گوشت را به همراه ادویه ها و نمک به مواد دیگر اضافه نمایید و بعد پودر نان را به مواد بیفزایید و به خوبی مواد را ورز بدهید و در آخر سیب زمینی را رنده کنید و به ان اضافه نمایید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

برای خوش عطر و طعم شدن کتلت می توانید مقداری جعفری یا گشنیز ساطوری خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید.

روی مواد کتلت را با نایلونی بپوشانید و آن را درون یخچال بگذارید تا طعم و مزه مواد خوب به خورد یکدیگر بروند. بعد از گذشت ۱ ساعت مواد را از یخچال بیرون بیاورید.

رد اخر تابه ای را روی حرارت بگذارید و مقدار مناسبی روغن داخل تابه بریزید بعد از داغ شدن روغن مواد کتلت را به شکل دلخواه درون روغن سرخ نمایید.

حال کتلت های سرخ شه را می توانید درون دیس بگذارید و با کمی جعفری، برشی از لیمو یا کوجه فرنگی و … به زیبایی تزیین نمایید و سرو کنید.

نحوه تهیه کتلت مرغ

در دستور ساخت کتلت مرغ برای ترد و خوشمزه شدن آن، باید حتما در روغن زیاد سرخ شوند و انتخاب نوع روغن آن نیز بسیار اهمیت دارد که مخصوص سرخ کردنی باشد. روغن کنجد مناسب ترین روغن برای سرخ کردن انواع کتلت سیب زمینی، مرغ و … می باشد و باعث ترد و خوشمزه تر شدن آنها می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *