آرگا
  • کد خبر: 14939
    تعداد بازدید : 324 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    رژیم لاغری کانادایی ۱۵ روزه + برنامه غذایی و نکات سلامت

    این روز ها بسیاری از افراد به دنیال یک رژیم غذایی به منظور کاهش وزن به همراه تناسب اندام و حفظ سلامتی هستند. در این مطلب با یکی از موثرترین رژیم لاغری کانادایی آشنا خواهیم شد.

    یک رژیم غذایی شدید سبب از دست دادن سریع وزن می شود در حالی که گرسنگی شدیدی احساس نمی شود. در تمام رژیم های غذای نکته بسیار مهم, انجام دقیق رژیم بدون کمترین تغییر در آن است. نوشیدن مایعات و به ویژه آب در طول رژیم لاغری اهمیت زیادی دارد و انجام تمرینات ورزشی روزانه مثلا ۳۰ دقیقه پیاده روی با شدت متوسط، علاوه بر حفظ سلامتی باعث تناسب اندام نیز می شود.

    رژیم لاغری کانادایی ۱۵ روزه

    رژیم لاغری کانادایی

    آگاهی در مورد برنامه غذایی و نکاتی در مورد آن, می تواند در رژیم لاغری تاثیر زیادی داشته باشد و همچنین باید سلامتی بدن و نیاز های بدن تامین شود. در ادامه رژیم لاغری کانادایی ۱۵ روزه که می تواند ۸ تا ۱۰ کیلو وزن را کاهش و سایز را ۱۰ تا ۱۵ سانت کم کند، بیان می کنیم.

    روز اول

    در وعده صبحانه از یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند استفاده کنید. دقت شود در این رژیم ضرورت دارد که وعده صبحانه صرف شود.

    در وعده ناهار توصیه می شود مقداری اسفناج پخته شده به همراه یک عدد گوجه فرنگی را با دو عدد تخم مرغ آب پز میل کنید.

    در وعده شام ابتدا  از مقداری کاهو به همراه آب لیمو ترش استفاده کرده و سپس ۳۰۰ گرم گوشت را به صورت پخته و یا کبابی میل کنید. تاکید می کنیم بعد از سرو شام، نباید سریعا خوابید، چرا که ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند و همچنین باعث چاقی اطراف شکم شود.

    روز دوم

    در وعده صبحانه مشابه روز اول عمل کنید.

    در وعده ناهار پیشنهاد شده در ابتدا ۱ لیوان ماست کم چرب میل شود و سپس ۱۰ ورق کالباس مرغ استفاده شود.

    در وعده شام مشابه روز اول از کاهو و لیمو ترش و بورانی کدو استفاده کنید.

    روز سوم

    در روز سوم وعده صبحانه را با خوردن ۱ لیوان آب ولرم شروع کنید و سپس یک فنجان چای را به همراه ۲ عدد خرما بخورید.

    در وعده ناهار ابتدا مقداری کاهو را به تنهایی میل کنید و سپس نصف سینه مرغ پخته شده یا کبابی را بخورید. توصیه می شود میل غذا, به آرامی صورت گیرد و مواد غذایی خوب جویده شود، این کار باعث می شود اشتها رفته رفته کم شود.

    در وعده شام از سالاد کرفس و کلم و گوجه فرنگی به همراه آب لیمو ترش استفاده شود.

    روز چهارم

    در وعده صبحانه این روز مشابه روز اول عمل کنید با این تفاوت که یک ورق نان تست را به ان اضافه کنید.

    در وعده ناهار در ابتدا باید از ماست کم چرب استفاده شود، سپس با گذشت زمانی از خوردن ماست، یک لیوان آبمیوه ترجیحا آب سیب و یا آب هویج میل شود.

    در وعده شام ابتدا بورانی اسفناج میل شود. توصیه می شود شام در ابتدای شب صرف شود و بعد از گذشت ساعتی از خوردن شام، مقداری هویج رنده شده پخته به همراه ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی میل شود.

    رژیم لاغری

    روز پنجم

    وعده صبحانه را مانند روز چهارم آماده و میل کنید.

    برای وعده ناهار، از ماهی پخته شده به همراه یک قاشق چای خوری کره و مقداری آبلیمو استفاده کنید. توصیه می شود در این رژیم از مصرف غذاهای سرخ کرده اجتناب شود تا علاوه بر حفظ سلامتی غذا، کاهش وزن به راحتی اتفاق افتد.

    برای وعده شام, ابتدا سالاد کاهو به همراه آبلیمو و روغن زیتون میل شود. سپس بورانی کدو  را به تنهایی بخورید.

    روز ششم

    وعده صبحانه این روز را مشابه روز سوم رژیم لاغری آماده و میل کنید.

    وعده ناهار را مشابه روز دوم انتخاب و استفاده کنید.

    وعده شام را نیز مشابه شب قبل (روز پنجم) آماده و مصرف کنید.

    روز هفتم

    روز هفتمین روز رژیم لاغری کانادایی در وعده صبحانه, از یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند و یک ورق نان تست استفاده کنید.

    در وعده ناهار، به ترتیب از کاهو، یک ورق کالباس و بورانی اسفناج با فاصله استفاده شود.

    در وعده شام، تنها سالاد کلم را با گوجه فرنگی و آب لیمو تازه استفاده کنید. بعد از گذشت ساعتی از خوردن شام، پیشنهاد می شود یک عدد میوه میل شود.

    حتما بخوانید:  رژیم شیر و خرما معجزه ای برای لاغری شما

    روز هشتم

    وعده صبحانه این روز مشابه روز اول رژیم لاغری است.

    وعده ناهار را مشابه روز سوم میل کنید و به ان آبلیمو تازه را نیز اضافه کنید.

    وعده شام از عدسی استفاده کنید. همچنین سالاد کاهو را به همراه آبلیمو میل کنید. با گذشت ساعاتی از میل این مواد غذایی، می توانید یک عدد میوه استفاده کنید.

    روز نهم

    در وعده صبحانه تنها از یک لیوان شیر کم چرب استفاده شود.

    در وعده ناهار ابتدا سالاد کاهو را به همراه آب لیمو ترش تازه به آرامی میل کرده و سپس نصف سینه مرغ ترجیحا کبابی را استفاده کنید.

    در وعده شام سالاد کاهو را به همراه خیار، گوجه فرنگی، آب لیمو ترش تازه آماده کرده و میل نمایید. سپس از یک عدد میوه به عنوان دسر استفاده کنید.

    روز دهم

    در وعده صبحانه این روز مشابه روز اول عمل کنید با این تفاوت که یک ورق نان تست را به ان اضافه کنید.

    در وعده ناهار در ابتدا باید از ماست کم چرب استفاده شود، سپس با گذشت زمانی از خوردن ماست، یک لیوان آبمیوه ترجیحا آب سیب و یا آب هویج میل شود.

    در وعده شام ابتدا ۲ عدد تخم مرغ آب پز میل شود. بعد از گذشت ساعتی از خوردن شام، مقداری هویج رنده شده پخته به همراه ۲۰۰ گرم پنیر رژیمی میل شود.

    روز یازدهم

    در وعده صبحانه این روز مشابه روز قبل عمل کنید.

    برای وعده ناهار، از ماهی پخته شده به همراه یک قاشق چای خوری کره و مقداری آبلیمو استفاده کنید.

    در وعده شام از سالاد کاهو و کرفس استفاده شود و در انتها بورانی کدو میل شود.

    روز دوازدهم

    روز دوازدهم رژیم لاغری کانادایی را با خوردن ۱ لیوان آب ولرم شروع کنید و سپس یک فنجان چای را به همراه ۲ عدد خرما بخورید.

    ناهار عدسی و ۱ هویج پخته شده میل کنید.

    برای وعده شام، مواد غذایی شب قبل را آماده و مصرف کنید.

    رژیم لاغری کانادایی

    این رژیم لاغری دارای ۱۲ روز رژیم پایه و اصلی می باشد و ۳ روز از آن به عنوان رژیم نگهدارنده پیشنهاد می شود. توصیه می شود در ابتدا رژیم را به مدت ۱۵ روز انجام داده و سپس به صورت عادی از مواد غذایی استفاده کنید. ولی توجه داشته باشید از پرخوری باید اجتناب کرد و از همه گروه از مواد غذایی در حد اعتدال استفاده نمود. در صورتی که بعد از گذشت ماه ها از رژیم لاغری، تنها به اندازه ۲ کیلو اضافه وزن پیدا کردید، تنها لازم است ۳ روز رژیم نگهدارنده را دوباره انجام دهید.

    رژیم نگهدارنده برای رژیم لاغری کانادایی

    روز سیزدهم

    در وعده صبحانه تنها از یک لیوان شیر استفاده کنید.

    در وعده ناهار ابتدا سالاد کاهو را به همراه گوجه فرنگی و آب لیمو ترش تازه سرو کنید و سپس مقداری بورانی اسفناج استفاده کنید.

    در وعده شام ۲ عدد نان تست را به همراه سوپ آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. بعد از گذشت ساعاتی از شام ۲ عدد میوه میل کنید.

    روز چهاردهم

    در وعده صبحانه تنها یک لیوان چای را به همراه یک ورق نان تست و عسل استفاده کنید.

    در وعده ناهار ۵ ورق کالباس مرغ، ۱ عدد خیار شور، ۲ ورق نان تست و گجه فرنگی آماده کنید.

    در وعده شام ابتدا سالاد کاهو را به همراه خیار و گوجه فرنگی میل کنید و سپس نصف سینه مرغ بخورید و ساعاتی بعد از یک عدد میوه استفاده کنید.

    روز پازدهم

    وعده صبحانه مشابه روز سیزدهم رژِم لاغری کانادایی است.

    وعده ناهار ابتدا سالاد گوجه فرنگی و خیار میل کنید. سپس عدسی مصرف شود.

    در وعده شام ۲ عدد نان تست را به همراه سوپ آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. بعد از گذشت ساعاتی از شام ۲ عدد میوه میل کنید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :