دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک مرغ و تصاویر زیبای تزیین کیک مرغ

  • سمانه عقیقی
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

طرز تهیه کیک مرغ با مواد اولیه مختلف مانند پنیر، گردو، پیازچه و … نوع کیک مرغ را مشخص می کند. در اینجا تهیه کیک مرغ پنیری با دستور العمل مرحله به مرحله به شما آموزش داده می شود و همچنین برای شما، تصاویر زیبای تزیین کیک مرغ، ارایه شده است.

کیک مرغ را با مواد اولیه مختلف می توان تهیه کرده که نام آن بر حسب نوع مواد اولیه به کار برده شده نیز تغییراتی می کند. در اینجا بهترین و آسان ترین  دستور ساخت کیک مرغ به شما آموزش داده خواهد شد و تصاویر زیبایی از تزیین این کیک لذیذ برای ایده گرفتن شما برای آراستن کیک مرغ، آماده شده که امیدواریم از آن لذت کافی را ببربد.

طرز تهیه کیک مرغ پنیری لذیذ و تصاویر تزیین آن

تهیه کیک مرغ لذیذ

مواد لازم :

آرد : ۲ پیمانه

شکر : ۲ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر : ۳ قاشق چایخوری

نمک : ۱ قاشق چایخوری

خامه : ۳/۴ پیمانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کره : ۱ پیمانه

سینه مرغ : ۲ عدد

پیازچه : ۱/۳ پیمانه

پنیر چدار یا پنیر پیتزا : ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک مرغ پنیری :

ابتدا فر را با دمای ۲۴۰ درجه سانتیگراد روشن کرده تا گرم شود. آرد، نمک و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و چندین بار الک کرده تا سبک شود.

کره را قطعه قطعه کرده و به مخلوط آرد و نمک و بیکینگ پودر اضافه میکنیم و با دست خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله تهیه کیک مرغ

سپس شکر را به این مواد بیفزایید و دوباره همه را با هم مخلوط کنید. لازم نیست که کره آب شود فقط با مخلوط آرد میکس شود کافی است. سینه یا ژامبون مرغ را به شکل نوارهای باریک برش بزنید و با بیفتک بکوبید تا خوب له شوند. مرغ ها را در مقداری کره تفت دهید تا سرخ شوند. سپس نمک و فلفل را به همراه پیازچه که خردش کرده اید، به مرغ ها اضافه کرده و خوب باهم مخلوط کنید. پنیر پیتزا یا پنیر چدار را رنده کرده و به مرغ و پیازچه بیافزایید و خوب هم بزنید.

مراحل تهیه کیک مرغ

خامه را کم کم به مواد اضافه کرده و مدام هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. ممکن است کیک شما نیاز به خامه بیشتری داشته باشد، حتما اضافه کنید.

تهیه مرحله به مرحله کیک مرغ

یک کاغذ روغنی بر روی سینی فر قرار داده و این خمیر را بر روی آن بریزید و با چاقو مواد را به چند قسمت تقسیم کرده و برش بزنید روی همه قسمت ها کمی خامه بکشید.

سینی کیک مرغ را درون فر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. سپس کیک مرغ را از درون فر خارج کرده با هویج، لیمو و … به زیبایی آن را تزیین کنید.

تصاویر تزیین کیک مرغ :

برای تزیین کیک مرغ ایده های زیبا و فوق العاده جذاب می توان خلق کرد. با استفاده از هویج می توانید گل و یا پاپیونی زیبا درست کرده و بر روی کیک مرغ بگذارید. و یا با استفاده از زیتون های سبز و سیاه، لیمو، برگ نعناع، ژامبون مرغ، گردو، گوجه فرنگی، خیار، سس مایونز و … کیک را به زیبایی آراست.

تهیه کیک مرغ و تزیین آن کیک مرغ پنیری و خامه ای آراستن کیک مرغ و تهیه آن کیک مرغ و ژامبون کیک مرغ کادو شده تهیه سبد زیبا و کیک مرغ تزیین باغچه زیبا با کیک مرغ  طرز تهیه کیک مرغ پنیری لذیذ طرز تهیه کیک پنیری مرغ  تزیین کیک مرغ کادو   تهیه کیک مرغ ایده آل

در طرز تهیه کیک مرغ می توانید به جای خامه  از ماست یا خامه ترش یا دوغ و یا آب مرغ غلیظ نیز استفاده کنید. این کیک را با گوشت هم می توانید بپزید و طعم و مزه خوبی خواهد داشت. طبق ذائقه و علاقه خود می توانید هنگام سرخ کرده مرغ ها کمی زعفران نیز به آن اضافه کنید تا طعم و رنگ زیبایی به خود بگیرد. مقدار مواد لازم ارایه شده برای ۸ نفر می باشد و آماده شدن این کیک ۹۰ دقیقه زمان خواهد برد. این کیک مرغ پنیری را در منزل طبخ کرده و برای عزیزانتان سرو کنید و آن را نوش جان بفرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *