دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک مخلوط میوه های مختلف در منزل

  • سمانه عقیقی
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

طرز تهیه لواشک مخلوط با میوه های هسته دار در منزل فقط نیازمند میوه و مقدار کمی نمک می باشد. لواشک را با میوه های پرخاصیت تابستانی تهیه کرده و آن را در فصل تابستان به عنوان تنقلات سالم و بهداشتی استفاده و نوش جان نمایید.

لواشک از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین فرآورده های میوه جات می باشد و بهتر است که لواشک را در منزل تهیه کنید تا با خیال راحت و مطمئن از نظر بهداشتی آن را استفاده و از فواید این فراورده پر خاصیت میوه بهره مند شوید. بهترین و ملس ترین روش ساخت لواشک با میوه های مختلف را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه لواشک میوه ای خوشمزه مخلوط

لواشک میوه آلبالو

مواد لازم برای تهیه لواشک مخلوط :

آلبالو : ۵۰۰ گرم

آلو قرمز : ۵۰۰ گرم

زردآلو : ۵۰۰ گرم

نمک : نوک قاشق چایخوری

طریقه ساخت لواشک مخلوط میوه ای :

میوه ها را تمیز و با دقت بشویید. سپس هسته آلبالو ها و زردآلو ها را خارج کرده و با مقداری نمک و با حرارت ملایم بگذارید بپزند. لازم به ذکر است نیازی نیست هسته آلو قرمزها را درآورید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زمانی که هسته آلبالو ها را جدا می کنید آب آن نیز خارج می شود و هنگام پخت میوه ها نیاز به آب اضافه ندارند.

لواشک آلبالو،آلوسیاه و زرد

آب میوه ها که از گوشتشان خوب کشیده و خارج شد، قابلمه را بگذارید تا خنک شود. سپس میوه ها را در آبکش که زیرش کاسه ای قرار داده اید بریزید و با دست میو ها را بفشارید تا آب میوه از پوره هایش جدا شود.

طرز تهیه لواشک میوه ای

لواشک را در سینی که با مقدار کمی روغن چربش کردید ریخته و سینی را آهسته تکان دهید تا به صورت یکنواخت بر روی سینی پخش شود. سینی را می توانید در هوای آزاد که فاقد گرد و غبار است و یا بر روی بخاری بگذارید تا لواشک ها خشک شوند.

لواشک پر طرفدار ترش

بعد از چند روز لواشک ها خشک شدند آن ها را از سینی جدا کرده و به اندازه های دلخواه برش برنید و نوش جان کنید.

لواشک ترش و ملس لذیذ

طرز تهیه لواشک با میوه های تابستانی با توجه به نوع میوه ای که استفاده می کنید کمی تفاوت خواهد داشت. اما اصول کار را به طور تقریبی میتوان یکی دانست. از میوه های تابستانی لواشک تهیه کنید تا از خواص آن در فصل زمستان، که دسترسی به آن میوه ها وجود ندارد، بهره مند شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *