دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان منافذ باز پوست صورت با ۴ روش درمانی موثر

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۳ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

منافذ پوست یکی از بخش های موثر در سلامتی پوست است که وظایف متعددی در بدن انجام می دهد. بزرگ تر شدن این منافذ پوستی، مشکلات دیگری را ایجاد می کند که منجر به آسیب به پوست می شود.

منافذ باز پوست بیشتر در اطراف بینی و روی گونه ها مشاهده می شوند. اگرچه با آرایش هایی می توان آن ها را به طور موقت پوشش داد ولی روش هایی برای از بین بردن همیشگی منافذ پوست وجود دارد. هرچند که این منافذ برای سلامتی پوست مورد نیاز می باشند ولی باید اندازه آن ها را مدیریت کرد. در حال حاضر درمان های طبیعی و مصنوعی زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد.

برنامه روزانه در درمان منافذ باز پوست صورت

منافذ باز پوست صورت

یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، شستشوی پوست صورت می باشد. توصیه می شود بیش از حد پوست صورت را نشویید. در صورتی که صورت را بیش از دوبار در روز بشویید، پوست صورت تصور می کند میزان چربی اش کم است به همین دلیل غدد چربی شروع به تولید چربی می کنند و منجر به باز شدن بیشتر منفذ پوست صورت می شود. دومین مساله در حفظ سلامتی پوست استفاده از یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک است که به کاهش تولید چربی توسط غدد کمک می کند.

تکنولوژی های اثر حاضر در درمان منافذ باز پوست

پوست صورت و منافذ

در حال حاضر، گزینه های بسیاری برای درمان منافذ باز پوست وجود دارند که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • فناوری AFT یک دستگاه مبتنی بر نور است که بر جوان سازی پوست صورت تمرکز دارد. در این روش نور طبیعی به طور عمیق بر پوست صورت نفوذ کرده تا موجب تشکیل کلاژن و تحریک پوست شود، به دنبال استفاده از این روش، پوست صورت روشن تر می شود و این روش تقریبا هیچ عوارضی ندارد.
  • روش دیگر Clearlift می باشد. این روش بر روی غشای میانی پوست صورت تاثیر می گذارد و باعث تحریک کلاژن می شود. سپس این کلاژن پوست را ارتجاعی تر کرده و منجر به جوانی پوست و درمان منافذ باز می شود. این روش در رنگ پوست صورت نیز تاثیر مثبت می گذارد و آن را بهبود می دهد.
  • از دیگر روش ها می توان به لیزر درمانی اشاره کرد که درمان به این روش نسبت به روش های بیان شده طولانی تر می باشد. افراد در سنین مختلف می توانند برای درمان منافذ باز پوست صورت، به متخصص پوست مراجعه و درمان را آغاز کنند و درمان در هر سنی انجام می گیرد.
  • از دیگر روش های مراقبت و درمان منافذ باز پوست صورت، درمان های خانگی هستند که تاثیر زیادی بر روی سلامتی و زیبایی پوست می گذارند. منافذ پوست، چربی ضروری و مورد نیاز برای پوست را فراهم می کنند و اجازه می دهند تا پوست راحت تر تنفس کند و آب موجود در پوست را حفظ کرده و موجب صافی و نرمی آن می شوند. علاوه بر این، منافذ پوست چندین عمل دیگر را انجام می دهند و مسئول از بین بردن و حذف مواد سمی از بدن می باشند.

به طور معمول منافذ پوست صورت، در افرادی که دارای پوست چرب هستند به نسبت افرادی که دارای پوست خشک می باشد، بیشتر باز است. همچنین این منافذ در اطراف بینی که غدد چربی در آن جا بیشتر است، زیادتر مشاهده می شود. به منظور دست یابی به پوستی بدون عیب و سالم، باید از باز شدن منافذ پوست جلوگیری شود و حفظ تعادل پاکسازی و مرطوب کنندگی ضرورت دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تعداد زیادی سبزیجات و میوه ها وجود دارند که در کوچک کردن منافذ باز پوست تاثیر فوق العاده ایی دارند. برخی از مواد خانگی که برای درمان منافذ باز پوست صورت،  مفید می باشند عبارت اند از :

منافذ باز پوست صورت

۱- تکه های یخ

یکی از اقدامات درمانی فوری، تحریک گردش خون می باشد. مالش پوست صورت دو بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه با تکه های یخ بسیار موثر است. برای تاثیر بیشتر می توانید مقداری آب لیمو تازه را به صورت یخ شده بر روی پوست ماساژ دهید. افرادی که دچار سینوزیت هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

۲- عسل

عسل و منافذ باز پوست

عسل یکی از مواد فوق العاده عالی برای پوست می باشد چرا که دارای خواص ضدباکتری، دارویی و درمانی می باشد. همچنین عسل دارای مقادیر بالایی از پتاسیم می باشد که باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که منافذ پوست را مسدود کرده اند. ماست منبع خوبی از اسید لاکتیک می باشد که باعث لایه برداری پوست شده و منافذ پوست را پاک می کند. توصیه می شود ترکیبی از ماست و عسل برای درمان منافذ باز پوست استفاده شود و بعد از چند دقیقه با آب ولرم پوست را شستشو دهید.

۳- ماسک سفیده تخم مرغ

منافذ باز پوست صورت

سفیده تخم مرغ حاوی اسیدهای آمینه و آنزیم های دیگر است که باعث جوان تر شدن مجدد پوست می شود و اندازه منافذ پوست را متعادل می سازد. سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت به طور کامل کشیده و از دستمال کاغذی برای پوشش بر روی ان استفاده کنید. بعد از خشک شدن سفیده تخم مرغ بر روی پوست، دستمال ها را از صورت جدا کنید. این ماسک لایه بردار یکی از موثرترین ماسک ها برای به حداقل رساندن منافذ باز به شمار می رود.

۴- بخار

بخار یکی از بهترین روش ها برای درمان منافذ باز پوست صورت می باشد. قبل از اینکه صورت را بخار دهید بهتر است پوست صورت با یک پاک کننده ملایم شسته شود. بعد از بخار بلافاصله، صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ باز، درمان شوند.

۵- ماساژ با میوه ها

میوه ها نه تنها، ابرسان پوست به شمار می روند بلکه باعث درخشش و شفافیت پوست نیز می شوند. ماساژ پوست صورت با میوه هایی مانند: پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور و هندوانه در درمان بسیار موثر است. میوه ها اندازه منافذ باز را کاهش می دهند و به عنوان ماسک سفت کننده پوست صورت کاربرد دارند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *