دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پای سیب خوشمزه و نکات کلیدی پخت بهتر

  • سمانه عقیقی
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

آموزش دستورالعمل و طرز تهیه پای سیب با تصاویر مربوط به هر مرحله، برای کدبانوهایی که دوست دارند پخت پای سیب را با روشی آسان، تجربه کنند. سرو شیرینی پای سیب در کنار سس شکلات یا بستنی بسیار بی نظیر خواهد بود.

دستور ساخت پای سیب بسیار ساده و نیاز به مواد اولیه ای خاصی ندارد. مخلوط سیب و دارچین طعم و بوی فوق العاده ای به پای سیب می بخشد. پای سیب را جز دسته کیک و شیرینی ها قرار داده اند که با ترکیب خمیر و میوه سیب تهیه می شود و البته پای سیب طرفداران زیادی را داراست.

طرز تهیه پای سیب خوشمزه و ایده آل

 پای سیب نواریمواد لازم :

آرد سفید : ۳۰۰ گرم

کره گیاهی یا مارگارین : ۲۰۰ گرم

شکر یا خاکه قند : ۲۰۰ گرم

تخم مرغ : ۲ عدد

سیب رنده شده : ۴ عدد

وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری

  •  آرون گروپس

پودر دارچین : ۱ قاشق چایخوری

پای سیب برش زده

طرز تهیه پای سیب :

آرد و کره را با استفاده از همزن با هم مخلوط کرده تا به صورت گلوله های ریز دربیایند. این مخلوط را باید در دمای محیط قرار داده، سپس با دست شروع به ورز دادن مخلوط آرد و کره کنید.

خاکه قند یا شکر را به مخلوط آرد و کره که خوب ورز دادید، اضافه کنید. سپس به ترتیب وانیل و یک عدد تخم مرغ به مواد اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

پای سیب خوشمزه

سپس خمیر پای سیب را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. اگر می خواهید مدت زمان کمتری صرف کنید می توانید خمیر را به جای اینکه یک ساعت در یخچال نگهداری کنید، به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید.

بعد از گذشت یک ساعت خمیر را از یخچال بیرون آورده و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. نصف خمیر را بصورت گلوله درآورده و روی سطح صافی که بر روی آن مقداری آرد پاشیده اید، توسط وردنه باز کرده طوری که لبه های خمیر باید نازک باشند.

خمیر را طوری پهن کنید که ضخامت یکسان داشته باشد و خیلی هم نازک نباشد که پاره نشود شکلش را به صورت دایره در آورید.

خمیر پای سیب را در قالب مخصوص پای، پهن کنید. لبه های قالب را توسط خمیر پوشانده و قالب را کنار بگذارید.

خمیر پای سیب

سیب ها را در ظرفی مناسب مانند پیرکس رنده کرده و یا نازک ورقه ورقه کنید و سپس پودر دارچین را روی آن بریزید. به اندازه یک قاشق غذاخوری شکر نیز به سیب ها اضافه کنید و همه را با هم مخلوط نمایید.

پای سیب و دارچین

این مخلوط را بر روی خمیر پای، بریزید و با پشت قاشق به طور یکنواخت پهن کنید.

چیدن سیب بر روی پای

نصف خمیر را که کنار گذاشته اید، مانند خمیر قبل بر روی سطح آردی به صورت گرد پهن کنید و بر روی مخلوط سیب و دارچین قرار دهید.

نحوه پخت پای سیب

یک تخم مرغ را در کاسه ای شکسته و زرده آن را با چنگال هم بزنید و با قلم مو روی سطح خمیر بمالید.

پای سیب دارچینی

سوراخ هایی توسط چنگال بر روی خمیر ایجاد کنید. قالب را در داخل فر که از قبل با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم شده، به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.

پای سیب پرطرفدار

بعد از پخت پای سیب، برای سرو می توانید آن را با خامه یا کنجد و یا دارچین تزیین کنید.

طرز تهیه پای سیب محبوب

در دستور ساخت پای سیب می توانید به جای رنده کردن سیب، آن ها را به صورت ورقه های نازک خرد کرده و با دارچین و شکر مخلوط کنید. برای زیبا تر شدن پای سیب خمیر دوم را به صورت نوارهای ۲ سانتی برش زده، و به صورت شطرنجی بر روی مخلوط سیب و دارچین بچینید و لبه های خمیر را به قالب بچسبانید و اضافات خمیر را بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *