دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از پوسیدگی دندان با هفت نکته طلایی

  • سمانه عقیقی
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

دندان ها یکی از ارزشمندترین دارایی های بدن است که توجه نکردن به آن باعث پوسیدگی می شود.بنابراین جلوگیری از پوسیدگی از مسایل مهمی است که بدان باید توجه کرد. نکات و راه های بسیار ساده و در عین حال مفید می تواند ما را از این بیماری عفونی نجات دهد.

یکی از ارزشمندترین دارایی های بدن انسان ، دندان است ؛که علاوه بر اینکه جنبه ی زیبایی به انسان می دهد، در جویدن غذا نقش مهمی را ایفا می کند. بنابراین باید برای همه ی ما، جلوگیری از پوسیدگی دندان حایز اهمیت باشد. یکی از شایع ترین بیماری های عفونی استو ،پوسیدگی دندان است. برای پوسیدگی دندان علت هایی مختلفی وجود دارد مانند جنس و نحوه قرارگیری دندان ها، وجود میکروب ها، پلاک های دندانی ،مواد قندی ، کیفیت و کمیت بزاق، عوامل ژنیتیکی و ارثی. به طور کلی 4 عامل برای ایجاد پوسیدگی وجودارد: دندان،میکروب،مواد قندی و زمان.

هفت نکته طلایی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان

دندان های سالم برای حفظ شخصیت مهم است بنابراین باید به دنیال جلوگیری از پوسیدگی دندان ها خود باشید و به آن اهمیت بدهید. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها 7 نکته ی طلایی ارائه می شود.با بکار بردن آنها از زیبایی و سلامت دندان هایتان لذت ببرید.

1 – مسواک زدن دندان ها با مسواک مناسب و صحیح مسواک زدن و در زمان مناسب و مدت زمان مناسب برای مسواک زدن یکی از راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان است. دندان ها را صبح و قبل از خواب مسواک بزنید،مدت زمان مناسب مسواک زدن 3 دقیقه می باشد که با نحوه ی صحیح آن باید همراه باشد.آهسته و بدون فشار آوردن بر دندان ها و مسواک این کار را انجام بدهید.

2 – استفاده از نخ دندان بعد از صرف غذا را فراموش نکنید. برای این کار زمان بگذارید و با حوصله انجام بدهید . استفاده از نخ دندان یکی از راه های مهم پیشگیری از پوسیدگی دندان است.

3 – استفاده از فلوراید و دهان شویه های مناسب زیر نظر پزشک با روش های مختلف یکی دیگر از این روشها برای سلامت دندان می باشد.

4 – استفاده نکردن از دخانیات و قلیان هم بر زیبایی دندان ها موثر است و هم از پوسیدگی شدید آن ها جلوگیری می کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

5 – برای جلوگیری از پوسیدگی می توان شیارهای سطح دندان را پوشاند.

6 – پر کردن پوسیدگی های ایجاد شده به منظور جلوگیری از پیشرفت آن، نیز یکی دیگر از راه های مبارزه با پوسیدگی است.

7 – مراجعه منظم به دندانپزشک هر ششش ماه یک بار برای بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید.

نکته ی آخر اینکه حدالامکان سعی کنید از شیرینی ها کمتر استفاده کنید و در صورت مصرف شیرینی ها با آب، دهان خود را کامل بشویید. و به یاد داشته باشید جلوگیری از پوسیدگی دندان به مراتب کم هزینه تر و قابل اعتمادتر از ترمیم آن هاست.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *