دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کاپوچینو با طعم واقعی در منزل

  • سمانه عقیقی
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه کاپوچینو با روش اصلی و استفاده از قهوه پر رنگ یا همان اسپرسو که به همراه شیر داغ و کف شیر تهیه می گردد و توسط پودر کاکائو و یا پودر دارچین تزیین می شود و دارای طعم بسیارفوق العاده ای است.

با این آموزش, طریقه ساخت کاپوچینو با طعم و مزه واقعی را در منزل خود تجربه کنید. کاپوچینو شیر قهوه ایتالیا است که متشکل شده از شیر داغ کف کرده و قهوه پر رنگ یا اسپرسو است که با پودر کاکائو و یا پودر دارچین روی آن را می توان نقش داد و تزیین نمود و آن را سرو کرد.

کاپوچینو یکی از انواع نوشیدنی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل زیادی به این نوشیدنی دارید اما وقت رفتن به کافی شاپ را ندارید بهترین تا پایان مطلب همراه ما باشید تا یک کاپوچینو بسیار خوشمزه در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه کاپوچینو در منزل

طرز تهیه کاپوچینو ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو :

شیر پر چرب : ۲۰۰ میلی لیتر

شکر : ۱/۲ قاشق چایخوری

قهوه یا اسپرسو دم کرده برای هر فنجان : ۱/۳ فنجان

طرز تهیه کاپوچینو 4

  •  آرون گروپس

دستور تهیه کاپوچینو :

ابتدا شیر سرد را با شکر مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر و شکر را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. بعد از اینکه شیر به جوش آمد ظرف را از روی حرارت بردارید و با یک همزن دستی و یا برقی شیر را هم بزنید تا خوب کف کند. نکته مهم برای هم زدن شیر اینکه آن را نباید بصورت چرخشی هم بزنید و باید از یک طرف شروع به هم زدن شیر کنید. قهوه یا اسپرسو را دم کرده و آن را آماده نمایید. داخل فنجان تا یک سوم آن را قهوه اسپرسو بریزید. (برای مشاهده  انواع دم کردن قهوه کلیک کنید.) با استفاده از یک قاشق شیر داغ را داخل فنجان که دو سوم آن خالی است بریزید. آخرین مرحله از طرز تهیه کاپوچینو, اضافه کردن کف شیر به فنجان می باشد. کاپوچینو شما آماده است, نوش جان.

طرز تهیه کاپوچینو 5

عوارض مصرف کاپوچینو

۱. در طول دوره سرماخوردگی از نوشیدنی کاپوچینو و مواد کافئین دار پرهیز کنید زیرا سبب افزایش طول دوره سرماخوردگی و تشدید گلو درد می شود.

۲. مصرف مقادیر زیادی که کافئین در خانم های باردار خطر سقط جنین را افزایش می دهد بنابراین بهتر است در این دور مصرف آن را کمتر کنید.

۳. زیاده روی در این نوشیدنی سبب اضطراب حاد، بی خوابی، بیقراری، مشکلات قلبی، تنش، سردرد شدید و مشکلات هضم می شود.

۴. مصرف بیش از حد این نوشیدنی سبب افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون می شود.

آشنایی با عوارض کاپوچینو

آشنایی با انواع کاپوچینو

کاپوچینو سنتی : این نوع نوشیدنی با اسپرسو دوبل و کف شیر بخار شده تهیه می شود.

کاپوچینو یخی : این نوع کاپوچینو با افزودن قطعات یخ به کاپوچینو گرم آماده می شود.

کاپوچینو تر : این نوع نوشیدنی با استفاده از شیر گرم یا مقدار کمی کف شیر بخار داده شده تهیه می شود که به آن لایت کاپوچینو یا کاپوچینی چیارو هم گفته می شود و در واقع زمانی که میزان شیر داخل فنجان از کف آن زیادتر باشد کاپوچینو تر نامیده می شود و برعکس.

کاپوچینو خشک : از افزودن مقداری کمی شیر یا کف شیر به قهوه اسپرسو تهیه می شود و زمانی که کاپوچینو تنها با کف شیر پر می شود به آن کاپوچینو خشک خشک گفته می شود.

کاپوچینو طعم دار : این نوشیدنی از افزودن شربت هایی با طعم های وانیل، نعناع، شکلات، کارامل، دارچین، تمشک به کاپوچینو معمولی آماده می شود که در ایالات متحده آمریکا بسیار پرطرفدار است

بررسی انواع کاپوچینو

تزیین کاپوچینو :

کاپوچینو را با پودر دارچین و یا پودر کاکائو به زیبایی تزیین کرده و آن را سرو نمایید. در ادامه تصاویری از تزیین کاپوچینو را مشاهده می کنید.

طرز تهیه کاپوچینو 2

طرز تهیه کاپوچینو 3Cappuccino (2)طرز تهیه کاپوچینو 6

در تهیه کاپوچینو می توان از قهوه ترک نیز استفاده کرد اما طعم واقعی کاپوچینو را دیگر نخواهد داشت. استاندارد اندازه فنجانی که کاپوچینو را در آن سرو می کنند ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر است، که البته شما می توانید از فنجان بزرگتر هم استفاده نمایید. برای مشاهده آموزش تهیه سایر نوشیدنی های گرم و سرد کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *