دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش مخفی کردن شماره در تلگرام با سه روش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

تلگرام امروزه به یکی از قدرتمندترین نرم افزار های پیام رسان تبدیل شده است که این نرم افزار محبوب و پرطرفدار ترفندهای مختلفی دارد که مخفی کردن شماره در تلگرام یکی از این ترفندها است و شما می توانید به راحتی و با کمک این ترفند شماره تان را در تلگرام مخفی کنید.

کاربران پیام رسان تلگرام تمایل دارند حریم شخصی آن ها به خوبی در این شبکه اجتماعی حفظ شود. یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران این شبکه اجتماعی پنهان کردن شماره در تلگرام است به طوری که افراد ناشناس نتوانند شماره تلفن آن ها را بدست آورند بنابراین با توجه به نیاز کاربران به یادگیری این ترفند در این مطلب ما قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با دو روش مختلف برای پنهان کردن شماره تلفن در تلگرام آشنا سازیم.

در زمان نصب تلگرام باید شماره تلفن تان را وارد کنید و پس از اولین ورود به تلگرام همه افرادی که شماره شما در لیست مخاطبین خود داشته اند قادر به مطلع شدن از حضور شما در تلگرام خواهند شد  اما برخی افرادی تمایل دارند که شماره تلگرام خود را پنهان کنند که با کمک روش های مختلف می توانید اینکار را انجام دهید.

تغییر شماره در تلگرام و هک تلگرام و پنهان کردن شماره تلفن در تلگرام از انواع ترفندهای تلگرام هستند که بهتر است هر کاربری با این ترفندها آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند از محیط تلگرام به نحو احسن استفاده کند.

ترفندهایی برای مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام

 مخفی کردن شماره در تلگرام با دو روش مختلف

کاربرانی که در یک گروه تلگرامی عضو هستند در حالت عادی می توانند فقط یوزر نیم های یکدیگر را مشاهده کنند و به هیچ وجه شماره آن ها برای کاربران دیگر قابل مشاهده نیست اما این روز ها ترفندهایی برای بدست آوردن شماره کاربران در گروه ها وجود دارد که شما می توانید با دو روش زیر امنیت کامل را برای پنهان کردن شماره تلفن خود در تلگرام ایجاد کنید و به کاربران دیگر اجازه ندهید که با ترفندهای مختلف شماره تلفن شما را بدست آوردند.

مخفی کردن شماره در تلگرام با دو روش مختلف

آموزش مرحله به مرحله مخفی کردن شماره در تلگرام

برای اینکه کاربران دیگر شماره شما را در تلگرام بدست نیاورند رعایت نکات زیر الزامی است:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. از دانلود فایل های ناشناس خودداری کنید.
۲. شماره تلفن فردی را که نمی خواهید شماره شما را بدست آورد در گوشی خود ذخیره نکنید زیرا شماره شما نیز با این کار برای آن فرد به نمایش در می آید.
۳. روی نرم افزار پیام رسان خود قفل بگذارید.
۴. اگر تمایل دارید شماره تلفن خود را پنهان کنید باید از نسخه های غیر رسمی تلگرام مانند تلگرام پلاس و یا موبوگرام استفاده کنید که در ادامه دو روش مختلف برای پنهان کردن شماره در تلگرام با این دو نرم افزار پیام رسان مختلف را مشاهده خواهید کرد.

مخفی کردن شماره تلفن در نزم افزار تلگرام

روش اول مخفی کردن شماره تلفن در نرم افزار پیام رسان تلگرام

۱. ابتدا موبوگرام را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.
۲. بعد از نصب موبوگرام وارد این نرم افزار شوید و گزینه  Mobo setting را انتخاب کنید.
۳. سپس گزینه Privacy and security را انتخاب نمایید و وارد بخش Ghost mode settings شوید و گزینه Hide phone in menu را تیک دار کنید.
۴. بعد از انجام این مراحل اگر به منوی اصلی بروید خواهید دید که شماره شما در تلگرام  پنهان شده است برای بازگشت به حالت قبل می توانید مراحل ذکر شده را انجام دهید و تیک گزینه Hide phone in menu را بردارید.

آموزش مخفی کردن شماره در موبوگرام

روش دوم مخفی کردن شماره در نرم افزار پیام رسان تلگرام

یکی دیگر از نرم افزارهایی که قابلیت پنهان کردن شماره تلفن را در تلگرام برای شما امکان پذیر می سازد نرم افزار پیام رسان Telegram+ است که با نصب این نرم افزار در کنار پیام رسان تلگرام می توانید چند قابلیت جدید را به آن بیفزایید توجه داشته باشید که برای استفاده از این نرم افزار وجود پیام رسان تلگرام روی گوشی موبایل شما ضروری است.

۱. بعد از نصب تلگرام پلاس و ساخت اکانت مورد نظر خود برای پنهان کردن شماره در تلگرام ابتدا باید وارد منوی setting شوید.

مراحل مخفی کردن شماره تلفن تماس در تلگرام
۲.سپس روی گزینه privacy and security کلیک کنید.

روش مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام
۳. در بخش privacy گزینه ای با عنوان Hide mobile number from menu وجود دارد که شما می توانید با انتخاب این گزینه شماره خود را در تلگرام پنهان کنید و افرادی که شما را با آیدی تان ادد می کنند دیگر نمی توانند شماره تماس تان را در تلگرام حتی با به کار بردن ترفندهایی برای پیدا کردن شماره کاربران مشاهده کنند.

 روش های مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام

روش سوم : پنهان کردن شماره تلفن در تلگرام

به منظور پنهان کردن شماره تلفن در تلگرام وارد قسمت تنظیمات تلگرام شوید سپس از قسمت Privacy and Security بر روی گزینه Phone Number کلیک نمایید.

آموزش پنهان کردن شماره در تلگرام

در این قسمت به منظور پنهان کرده شماره تلفن تان از بخش Who can see my phone number با سه گزینه مواجهه خواهید شد که عبارتند از :

Everybody : با انتخاب این گزینه تمام کاربران چه غریبه و چه مخاطب در قسمت پروفایل قادر به مشاهده شماره تلفن تان خواهند بود.

My Contacts : این گزینه بدین معناست که فقط افرادی که جزو مخاطبین شما هستند می توانید شماره شما را مشاهده کنند.

Nobody : اگر روی این گزینه کلیک نمایید یعنی تمام مخاطبین و غریبه ها نمی توانند شماره تلفن شما را مشاهده کنند.روش های مختلف جهت پنهان کردن شماره در تلگرام

انتخاب این گزینه خود دارای یک قسمت مجزا است

My Contacts : یعنی فقط افرادی که جزو مخاطب شما هستند می توانید شماره تلفن شما را مشاهده کنند.

Always Allow : یک نوع استثنا محسوب می شود مثلا شما نمایش شماره را روی گزینه هیچ کس قرار داده اید اما تمایل دارید که چند نفر شماره شما را ببیند با انتخاب افزودن مخاطب مورد نظر در این گزینه می توانید اینکار را انجام دهید.

Never Allow : این گزینه بر عکس قسمت بالا عمل می کند یعنی اگر شما چهل تا مخاطب دارید و تمایل دارید که فقط چند نفر از آن شماره شما را نبینند با افزودن مخاطب مورد نظر به این قسمت دیگر آن ها نمی توانند شماره تلفن تان را مشاهده نمایند.

در این مطلب با سه روش مختلف برای مخفی کردن شماره در تلگرام آشنا شدید که امیدواریم با کمک این دو روش بتوانید شماره خود را در تلگرام به راحتی مخفی کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده و آشنایی با انواع ترفندهای مختلف تلگرام کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *