آرگا
  • کد خبر: 1289
    تعداد بازدید : 56 بازدید
    تاریخ انتشار : ۱ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    فواید نوشیدن چای،مقدار و زمان مناسب نوشیدن آن

    چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان پس از آب می باشد. فواید نوشیدن چای بسیار است که از میان می توان به خاصیت رفع خستگی ،ضد افسردگی، ضد درد ، مقوی قلب ، کاهنده فشار و چربی حون، افزایش حافظه،افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن و ... اشاره کرد.

    چای سیاه یکی از بیشترین نوشیدنی های مصرفی جهان پس از آب است.فواید نوشیدن چای فراوان است که بخاطر خواص آنتی اکسیدن آن است. آنتی اکسیدان ها اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. رادیکال های آزاد نقش مهمی در پیر شدن سلول ها دارند.جریان رادیکال های آزاد را فشار اکسیداتیو می گویند. سلول های بدن نیازمند اکسیژن برای حضور در واکنش اکسیداسیون هستند که نتیجه ی این واکنش تولید رادیکال های آزاد است.این مولکول ها بدون خطر و زیان هستند و حتی برای بدن فوایدی هم دارند. نقش آن ها مقاومت در برابر عفونت ها در سیستم دفاعی بدن است که از راه تنفس وارد بدن می شوند.

    فواید نوشیدن چای سیاه ، مقدار و زمان نوشیدن آن

    فواید نوشیدن چای

    چای یکی از ارزانترین نوشیدنی ها پس از آب، نیز است. در ایران چای طرفداران زیادی دارد که در هر زمان که اراده کنند برای نوشیدن آن امکاناتش را فراهم می کنند.حال می خواهیم فواید نوشیدن چای، مقدار و زمان مناسب آن را بدانیم.چای از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری و به هضم غذا نیز کمک می کند.چای حاوی کافئین می باشد که خستگی را رفع می کند و خاصیت آرامبخش بودن چای نیز به همین علت است.

    حتما بخوانید:  فواید و خواص چای سبز + بررسی مضرات آن

    فواید نوشیدن چای فراوان است که می توان به ضد درد، ضد تصلب شرائین، ضد قند خون، ضد افسردگی، ضد آلزایمر، ضد اسپاسم، ضد باکتری، مقوی قلب، کاهش فشار خون و چربی خون و تری گلیسیریدها، ادرار آور، حفاظت از کلیه ها، افزایش قدرت ایمنی بدن و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، اشاره کرد.

    هر چه چای تازه دم تر باشد طعم و مزه بهتری خواهد داشت و تمامی خواصش را دارا می باشد.و هرچه چای بیشتر بماند طعم و مزه ی اولیه ی خود را از دست می دهد و از خواصش کاسته می شود. دقت کنید که مصرف چای داغ باعث بروز سرطان می شود و سعی کنید چای را ولرم بنوشید.

    زمان مناسب برای مصرف چای ، دو ساعت پس از صرف غذا می باشد ، این بدان علت است که آهن موجود در غذای مصرفی از بین نرود. مصرف چای همراه یا بعد از غذا تمامی آهن موجود در آن را از بین می برد و مانع از جذب آن می شود. مقدار مناسب برای مصرف روزانه چای هر فرد ،۳ تا ۵ لیوان می باشد.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :