دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش درست کردن عروسک بسیار زیبا با گونی

  • یلدا محمدی
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ساخت عروسک با گونی یکی از جذاب ترین و در عین حال ارزان ترین ایده ها برای ساخت عروسک است که طرفداران زیادی نیز دارد، از این رو در این مطلب به ارائه آموزش عروسک سازی با انواع گونی و کنف می پردازیم.

انواع مختلف عروسک های پارچه ایی از جمله زیباترین و جالب ترین عروسک ها می باشند که حتی می توان از آنها برای تزیینات مختلف نیز استفاده نمود. در این میان ساخت عروسک با گونی و همچنین پارچه های نمدی طرفداران بیشتری دارد و درست کردن آنها بسیار آسان و راحت می باشد و با کمی ابتکار و خلاقیت می توان این نوع عروسک های زیبا را در منزل و بدون امکانات خاص تهیه نمود. در ادامه همراه ما باشید و از آموزش عروسک سازی با گونی نهایت استفاده را ببرید.

آموزش تصویری ساخت عروسک با گونی :

عروسک بامزه و جالبی که در این مطلب آموزش ساختن آن را ارائه می دهیم، عروسک خروس کنفی می باشد، البته این عروسک را می توان در قالب عروسک بافتنی یا پارچه ایی نیز تهیه نمود، اما ما قصد داریم آن را با کیسه گونی و یا کنف تهیه نماییم. برای ساختن عروسک با گونی می توانید از انواع کیسه گونی و یا کنف استفاده نمایید. در مرحله اول مقداری خمیر گل چینی که مربوط به ساختن عروسک خمیری می باشد تهیه نموده و با استفاده از آن چشم ها و نوک خروس را بسازید و کنار بگذارید تا خمیر خشک شود.

آموزش عروسک سازی جدید

حال با استفاده از رول دستمال کاغذی و یا مقوا اجزا بدن خروس را بسازید.

مراحل ساخت انواع عروسک با گونی

از کمی سیم استفاده کنید، آن را برش زده و با دست فرم دهید و  سپس سطح آن را با نخ کنفی بپوشانید. به همین راحتی پاهای عروسک شما ساخته شد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ساخت عروسک بانخ گونی

حال پاهای عروسک را متصل نموده و اقدام به ساخت دیگر اجزای عروسک نمایید.

آموزش ساخت عروسک با گونی

همانطور که آموزش مربوط به ساخت عروسک نمدی نیز مطرح نمودیم، برای اتصال اجزا می توانید از انواع چسب استفاده نموده و یا تکه های بدن عروسک را به یکدیگر بدوزید.

آموزش ساخت عروسک کودکانساخت عروسک جدید و جالب با گونی

عروسک خروس کنفی ما آماده است. از این عروسک زیبا می توانید برای تزیینات مختلف استفاده نموده و یا آن را به کودکان هدیه نمایید.

مدل عروسک با گونی

ساخت عروسک فانتزی زیبا و کودکانه

اگرچه امروزه استفاده از نمد برای ساختن انواع اسباب بازی ها و عروسک های نمدی طرفداران زیادی پیدا کرده است، اما هنوز هم می توان با استفاده از پارچه و یا گونی به همراه خمیر چینی عروسک های زیبا و جذابی درست کنید که پرطرفدار باشند، حال ایده استفاده از گونی برای ساخت عروسک هایی برای کودکان و نوجوانان ایده جذابی است که ضمن اینکه می تواند یک اسباب بازی زیبا برای فرزندانتان باشد، درست کردن آن به همراه کودکتان, بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود. از این رو برای ساختن نمونه ای از ساختن عروسک با گونی می توانید در ادامه همراه ما شوید.

ساختن عروسک با گونی

وسایل لازم

  • چشم های عروسک یا خمیر چینی
  • سیم های مفتولی یا رول دستمال کاغذی
  • گونی یا کنف
  • کاموا
  • پارچه طرحدار فانتزی

آموزش عروسک با گونی

برای درست کردن این عروسک زیبا و در عین حال ساده با استفاده از کنف و گونی می توانید، گونی یا کنف خود را دور یک شی بپیچید تا شکل اولیه عروسک درست شود، سپس از خمیر چینی و یا چشم های آماده برای اجزای صورت عروسک استفاده کنید، همچنین برای حفظ حالت ایستایی عروسک نیز می توانید از سیم های مفتولی استفاده کرده و یا اینکه رول دستمال کاغذی را به کار برید. سپس از نخ های کاموایی به صورتی که در تصویر می بیننید، دست و پای عروسک را بسازید، ضمن اینکه می توانید موهای عروسک را نیز با کاموا درست کنید.

ایده ساختن عروسک با گونی

همچنین برای زیباتر شدن عروسک، می توانید از پارچه های طرح دار فانتزی به عنوان لباس عروسک استفاده کنید، حال همانطور که مشاهده کردید, ساختن انواع عروسک به این صورت و با وسایل ساده کار چندان سختی نیست و فقط نیازمند کمی خلاقیت و سلیقه می باشد، از این رو با مشاهده ایده های مختلف می توانید کمی ذوق و ابتکار به خرج دهید و عروسکهای زیبایی در منزل بسازید.

آموزش عروسک با گونی

روش ساخت عروسک با گونی

مدل عروسک کنفی :

حال که با نحوه درست کردن عروسک با کنف و گونی آشنا شدید، به معرفی مدل های جالب و بامزه انواع عروسک کنفی می پردازیم که هر یک از این مدل های جالب و متنوع می توانند الگوی مناسبی برای شما عزیزان باشند تا با ایده گرفتن از آنها عروسک های متنوع و جالبی تهیه نمایید.

ساخت عروسک با گونی نخیعروسک خرگوش بامزه

ساخت عروسک های بامزه با گونیمدل عروسک هفت سین با گونی

سخت عروسک دختر با گونیعروسک های کنفی بامزه و زیبا

ساخت عروسک اسب با گونیعروسک اسب با نخ گونی و کنف

ساخت عروسک کنفی دخترساختن عروسک دختر با گونی نخی

ساخت عروسک با گونیعکس عروسک کتفی بامزه

آموزش عروسک سازی جدید و زیبامدل عروسک جدید و بامزه با کنف

مراحل ساخت عروسک با نخ گونیعروسک نفی جدید و جالب

عروسک با گونی کنفیمدل عروسک ساده با کنف

ساخت عروسک برای کودکان با گونیعروسک میمون با گونی نخی

همانطور که مشاهده نمودید ساخت عروسک با گونی و کنف از جمله جذاب ترین ایده ها در زمینه عروسک سازی است که با هزینه بسیار کم نیز انجام می گیرد. شما دوستان هنرمند در صورت تمایل به آشنایی با آموزش های بیشتر و متنوع تر و مشاهده مدل های جدید و زیبا می توانید به بخش عروسک سازی مجله آرگا مراجعه نمایید و از دیگر مطالب منتشر شده در زمینه ساخت انواع عروسک های جدید و زیبا نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *