دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

لاغری با سرکه سیب چگونه و با چه دستور العملی؟!!

  • بهاره سلطانی
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

بخش زیادی از کاهش وزن مربوط به رژیم های لاغری و نوع مواد خوراکی مصرفی است. تاکنون روش های زیادی برای کاهش وزن مطرح شده است که هر کدام از آنها ممکن است ایراداتی داشته باشد. در این مطلب در مورد یکی از روش های کاهش چربی بدن با استفاده از لاغری با سرکه سیب و دستور العمل آن صحبت می کنیم.

لاغری با سرکه سیب اولین بار در حدود ۷۰ سال پیش مطرح شد. این نوع رژیم بعدها مورد استقبال قرار گرفت و در کتابهای مختلف از آن صحبت شد. یکی از دلایل انتخاب سرکه سیب برای لاغری، تاثیر آن بر میزان اشتها و چربی سوزی است. از سرکه سیب به عنوان تقویت کننده دستگاه گوارش و روده ها نیز یاد می شود.
روش های لاغری با سرکه سیب

دستورالعمل لاغری با سرکه سیب

سرکه سیب طعم ناخوشایندی دارد و به همین دلیل آن را باید قبل از غذا مصرف کرد زیرا بر روی میزان اشتها تاثیر می گذارد. در این رژیم باید قبل از وعده های غذایی نهار و شام، مقدار ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب مصرف شود. می توان آن را با آب مخلوط و میل کنید.

مصرف سرکه سیب طبق دستور گفته شده در کاهش اشتها تاثیر زیادی دارد. سرکه سیب در کاهش اندازه دور کمر و چربی خون موثر بوده و همین امر باعث کاهش وزن بدن نیز می شود. مصرف مداوم سرکه سیب در طی روز در کاهش وزن موثر است به طوری که طی تحقیقاتی افرادی که طی ۳۰ ماه روزانه ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب مصرف کرده بودند در حدود ۳ کیلو کاهش وزن داشتند.

لاغری با سرکه سیب در چند ماه

همچنین از دلایل دیگر برای استفاده از سرکه سیب برای لاغری، تاثیر پکتین های موجود در آن بر روی کلسترول است. پکتینی که در سرکه سیب وجود دارد روی کلسترول تاثیر گذاشته و آن را از بدن خارج می کند.

فواید سرکه سیب

بعضی از خواص سیب بعد از تبدیل شدن آن به سرکه از بین می روند اما پتاسیم، بتاکاروتن و کلسیم از موادی هستند که طی تخمیر سیب به سرکه در آن باقی می مانند.

یکی از فواید دارویی سرکه سیب ضد قارچ و ضد میکروب بودن آن است که در افزایش قدرت ایمنی بدن نقش زیادی دارد. سرکه سیب دارای آنزیم ها، ویتامین ها، پروبیوتیک ها و مواد معدنی است. سرکه سیب آنتی اکسیدان قوی است و در پیگشیری از بیماری های مزمن و بیماری هایی که سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند کاربرد دارد.

  •  آرون گروپس

به دلیل وجود اسید استیک در سرکه سیب باعث افزایش جذب مواد معدنی موجود در غذا به بدن می شود. اسید استیک علاوه بر تاثیر روی جذب مواد غذایی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها نیز می شود.

روش لاغری با سرکه سیب

لاغری با سرکه سیب نسبت به لاغری با رژیم های غذایی سخت و یا قرص هایی که حاوی کافئین هستند بی ضرر است. قرص های لاغری باعث تحریک سیستم اعصاب مرکزی می شوند که بر روی سلامت بدن تاثیر مخرب دارد.

مضرات سرکه سیب

علاوه بر مزایای گفته شده سرکه سیب دارای مضراتی برای بدن نیز هست. مصرف طولانی مدت و بیش از حد سرکه سیب بر روی حس چشایی تاثیر می گذارد. ضعف عمومی بدن را در پی دارد. باعث کاهش آستانه تحمل بدن در برابر سرما می شود. همچنین مصرف سرکه سیب ممکن است بر روی قدرت بینایی تاثیر بگذارد.

از دیگر مضرات سرکه سیب برای بدن تاثیر آن بر روی سلول های پوستی و سلامت مو و پوست می باشد. به وجود آمدن جوش های پوستی، ریزش مو و تغییر رنگ پوست از تاثیرات مخرب سرکه سیب بر روی پوست می باشد.

همچنین سرکه سیب ممکن است سبب خستگی شود و بی حالی و افسردگی را نیز در پی داشته باشد.

گرفتن رژیم  کاهش با سرکه سیب در مدت طولانی باعث آسیب دیدن معده و مری می شود و ممکن است زخم معده و زخم مری و سایر ناراحتی های گوارشی را در پی دارد.

استفاده طولانی مدت از سرکه سیب باعث آسیب دیدن مینای دندان می شود. همچنین برای بافت های گلو و دهان خطرناک بوده و باعث آسیب دیدن آنها می شود.

لاغری با سرکه سیب

مصرف سرکه سیب روی پتاسیم بدن تاثیر گذاشته و باعث بوجود آمدن بیماری پوکی استخوان می شود.

قرص سرکه سیب

به دلیل طعم تلخ و نامطلوب سرکه سیب، بعضی از شرکت های دارو سازی آن را به شکل قرص در آورده اند. این قرص ها بیشتر خواص سرکه سیب را دارد با این تفاوت که طعم نا خوشایند سرکه سیب را ندارد. اما عده ایی بر این باورند چون دلیل اصلی لاغری با سرکه سیب وجود طعم نامطلوب آن و تاثیرش بر روی میزان اشتهاست لذا با از بین بردن طعم ناخوشایند آن در قرص ها ممکن است خاصیت کاهش وزن آن نیز از بین رفته باشد.

راهکار لاغری با سرکه سیب

کاهش وزن با ترکیب سرکه سیب و دیگر مواد

به منظور رسیدن به کاهش وزن می توانید سرکه سیب را با برخی مواد دیگر ترکیب کنید تا شاهد کاهش وزن تان شوید، در ادامه مطلب شما را با ترکیب سرکه سیب و دیگر مواد آشنا خواهیم کرد.

سرکه سیب و دارچین :

به منظور کاهش وزن می توانید به یک فنجان آب نصف قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید سپس آن را جوشانده و پس از خنک شدن به آن یک قاشق چای خوری سرکه سیب بیفزایید آن را به خوبی هم زده و بنوشید.

روش های لاغری با سرکه سیب

سرکه سیب و دانه های زغال اخته :

به یک فنجان آب دو قاشق چای خوری دانه های زغال اخته بیفزایید و اجازه دهید به مدت یک شب تا صبح داخل آب بمانند سپس به آن سرکه اضافه کرده و آن را بنوشید.

سرکه سیب و عسل :

می توانید از سرکه سیب و عسل به منظور کاهش وزن کمک بگیرید فقط کافی است به یک فنجان آب گرم دو قاشق چای خوری سرکه سیب و دو قاشق چای خوری عسل اضافه کرده سپس آن را به خوبی هم زده و بنوشید، استفاده از این نوشیدنی به عنوان سم زدایی خوب عمل کرده و تاثیر شگفت انگیزی در کاهش وزن دارد.

کاهش وزن با سرکه سیب

سس سالاد سرکه سیب :

از دیگر روش های لاغر شدن با سرکه سیب استفاده از سس سالاد سرکه سیب می باشد، بنابراین دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با چهار قاشق چای خوری روغن زیتون، یک قاشق چای خوری خردل، نصف قاشق چای خوری آب لیمو، یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه، یک قاشق غذا خوری سبزی خرد شده سالاد و مقداری نمک مخلوط کرده و به سالاد تان اضافه کنید، بنابراین توصیه می شود که از سرکه سیب به جای سس ها در تهیه سالاد استفاده شود. کالری موجود در سرکه سیب نسبت به سس کمتر بوده و از طرفی خواص و ویتامین های بیشتری دارد به همین دلیل جایگزین خوبی است.

سرکه سیب و چای سبز :

یک قاشق چای خوری برگ های چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده سپس درب آن را بسته و اجازه دهید بر روی حرارت کم به مدت سه دقیقه دم بکشد سپس آن را داخل فنجان ریخته و به آن سرکه سیب اضافه کنید و بعد از هم زدن آن را بنوشید.

روش های لاغر شدن با سرکه سیب

امیدواریم که مقاله کاهش وزن با سرکه سیب برای شما مفید بوده باشد. نکته ایی که در پایان باید ذکر شود این است که هر رژیمی ممکن است تاثیراتی داشته باشد اما در کنار این رژیم های کاهش وزن باید سایر عوامل مانند کنترل غذای مصرفی، کم کردن میزان کالری دریافتی و ورزش را نیز در نظر گرفت، به منظور آشنایی بیشتر با رژیم لاغری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *