دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خورش چغاله بادام بسیار خوشمزه و ایده آل

  • شیما عنایتی
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
  • ۰

چغاله بادام در ابتدای فصل بهار در بازار فراوان یافت می شود و به دلیل بافت نرم تر آن نسبت به چغاله زردآلو طرفداران بیشتری دارد. در این مطلب می توانید با طرز تهیه خورش چغاله بادام آشنا گردید و این خورش خوشمزه را در منزلتان بپزید.

چغاله بادام میوه نارس بادام می باشد که طرفداران بسیاری دارد و با توجه با اینکه فصل بهار است، چغاله بادام در بازار بسیار یافت می شود. برای اینکه در این فصل، عاشقان چغاله بادام از مصرف زیاد این میوه دچار مشکل نشوند، پیشنهاد ویژه ما ساخت خورش چغاله بادام است که در ادامه به دستور ساخت آن اشاره می کنیم.

 خورش چغاله بادام

چغاله بادام که معمولا میوه نارس بادام شیرین محسوب می گردد، در ابتدای فصل بهار به بازار می آید. چغاله بادام را معمولا با نمک به صورت خام می خورند و بسیار پرطرفدار است. اما برای استفاده همه از جمله سالمندان از طعم لذیذ آن می توان خورش چغاله بادام را تهیه نمود که طعم و مزه آن کمی شبیه به خورش کرفس می شود. در دستور پخت خورش چغاله بادام بهتر است چغاله ها را پس از اینکه شستید، هسته آبکی آن را خارج نمایید و می توانید با توجه به سلیقه خود به قطعات کوچکتری خلال کنید.

طرز تهیه خورش چغاله بادام

مواد لازم:

  • گوشت (قرمز یا مرغ): ۴۰۰ گرم
  • چغاله بادام: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: یک عدد
  • نعناع و جعفری خرد شده: ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل و زرد چوبه: به میزان دلخواه
  • روغن : به میزان کافی

طرز تهیه خورش چغاله بادام:

روش درست کردن خورش چغاله بادام

ابتدا پیاز را خرد کرده در روغن سرخ نمایید کمی که طلایی شد، گوشت ها را اضافه کرده تفت دهید ( گوشت ها خشک نگردند). سپس فلفل و زرد چوبه و ادویه های دلخواه خود را همراه با گوشت کمی تفت داده، سپس به میزان کافی آب اضافه نمایید تا دیگر مجبور نباشید در حین پخت به آن آب اضافه کنید و بگذارید روی حرارت متوسط گوشت ها پخته شوند. میزان جعفری باید بیشتر از نعناع باشد. ( تقریبا بیش از دوبرابر آن) اگر نعنا و جعفری سرخ شده و فریز شده دارید که در همان مرحله تفت دادن گوشت ها به همراه چغاله بادام به گوشت ها اضافه نمایید و اگر نه، در ظرفی جداگانه تفت دهید و چغاله بادام ها را نیز به همراه سبزی ها کمی تفت داده سپس به گوشت ها اضافه نمایید.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه خورش چغاله بادام

حالا باید صبر کنید تا گوشت و چغاله بادام به خوبی پخته شوند تا چاشنی های دلخواه خود همچون رب، آبلیمو، آبغوره و… را با توجه به ذائقه خود اضافه و نمک آن را اندازه کنید، سپس به همراه برنج سرو نمایید.

   دستور پخت خورش چغاله بادام خوشمزه

امیدواریم از آموزش طرز تهیه خورش چغاله بادام رضایت داشته باشید و این خورش خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت انواع خورش ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *