آرگا
  • کد خبر: 11967
    تعداد بازدید : 458 بازدید
    تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    ۵ ورزش برای دیسک کمر, بهبود و درمان آن

    دیسک کمر یکی از بیماری هایی محسوب می شود که قبل از درمان با داروها و لوازم پزشکی، درمان های ورزشی را برای آن توصیه می کنند. ورزش های از قبیل اروبیک و حرکات ورزشی درون آب می تواند در بهبود این بیماری نقش زیادی داشته باشد.

    یکی از مشکلاتی که برخی از آن رنج می برند, دیسک کمر می باشد. دیسک ها از استخوان هایی ستو فقرات محافظت می کنند و به صورت اسفنجی به عنوان ضربه گیرهای ستون استخوان ها یا مهره ها عمل می کنند. زمانی که این دیسک ها دچار مشکل شوند، ممکن است در کمر و یا گردن و به ندرت در مهره های سینه درد احساس شود.

    ورزش برای دیسک کمر

    یکی از روش هایی که غالبا برای بهبود عملکرد دیسک کمر توسط پزشکان در ابتدا تجویز می شود, ورزش کردن است و در صورتی که علائم دیسک کمر شدت یابد، نیاز به جراحی تشخیص داده می شود.

    یکی از ورزش هایی که از ایجاد دیسک کمر جلوگیری می کند و در درمان دیسک کمر نیز بسیار موثر است، ورزش ایروبیک می باشد, این ورزش درد های ناشی از دیسک کمر را کاهش می دهد و علاوه بر حفظ تناسب اندام قدرت و توانایی حرکتی کل بدن را افزایش داده و به همین دلیل یکی از موثرترین ورزش ها قبل از نیاز به جراحی دیسک کمر محسوب می شود.

    برخی حرکات ورزشی کششی و قدرتی در کنترل بیماری دیسک کمر در کنار دیگر روش های درمان استفاده می شود که همواره باید به این نکته توجه داشت که این حرکات باید تحت نظر پزشک و در صورت نداشتن علایم بیماری و تشدید بیماری انجام شود, در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی تری به سلامتی بدن وارد کند.

    روش ۱ : ورزش دراز نشست

    ورزش برای دیسک کمر

    یکی از حرکات ورزشی که تقریبا همه افراد آن را یاد دارند، دراز و نشست است. این ورزش برای دیسک کمر مفید است و می تواند در درمان استفاده شود. برای شروع، روی زمین دراز کشیده و پاها را به اندازه زاویه ۹۰ درجه خم کنید، دستها را به پشت سر قفل کرده و به آرامی قفسه سینه را از زمین جدا کنید تا جایی که شانه ها از زمین جدا شوند سپس به آرامی برگشته و روی زمین دراز بکشید.

    روش ۲ : حرکت ورزشی بنام حرکت کششی گربه

    حرکات ورزشی

    کف دست ها و زانو ها بر روی زمین قرار دهید مشابه ایستادن گربه، توجه شود فاصله بین کف دست ها به اندازه عرض شانه و فاصله بین پاها به اندازه عرض لگن باشد. در این حالت، با تمرکز شکم را به داخل کشیده و کمر را به سمت خارج خمیده کنید. دقت کنید در این حالت سر به حالت طبیعی بین بازوهای دست قرار می گیرد. به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید در حالی که چند بار نفس عمیق می کشید.

    حتما بخوانید:  علایم دیسک کمر ،راه درمان و مراقبت های مهم افراد مبتلا به آن

    روش ۳ : ورزش بالا بردن دست و پا در حالت چهار دست و پا

    ورزش های مفید دیسک کمر

    به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار گیرید. یک دست و یک پای مخالف با آن دست را, به صورت هم زمان از روی زمین جدا کرده و به سمت بیرون و بالا بکشید. در طول انجام ورزش دقت کنید عضلات ناحیه شکم و کمر را با تمرکز کردن سفت کنید. همچنین در افرادی که دچار دیسک شده اند, در صورتی که نمی توانند همزمان دست و پای مخالف را بالا بیاورند بهتر است تنها دست و یا پا را بالا آورند. توصیه می شود این حرکت را در ۳ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار انجام دهید. این حرکت برای بهبود عملکرد ستون کمر و گردن بسیار مفید است.

    روش ۴ : حرکت ورزشی نیم خیز در درمان دیسک کمر

    ورزش برای دیسک کمر

    در حالت نیم خیز, بر روی شکم دراز کشیده طوری که بر روی آرنج ها تکیه داده اید. در صورتی که انجام این حرکت برای شما دشوار است، به حالت دمر قرار بگیرید. این حرکت را ۶ تا ۸ بار  به صورت ۲ساعت در میان و در هر بار ۱ تا ۲ ثانیه تکرار کنید.

    روش ۵ : ورزش در آب

    ورزش برای دیسک کمرورزش در آب

    ورزش در آب و شنا به دلیل داشتن فشار زیاد آب می تواند در درمان دیسک کمر و درد ناشی از آن بسیار موثر باشد. راه رفتن به تنهایی در آب، خود روش بسیار خوبی برای تسکین دردهای کمری محسوب می شود. یکی از حرکات ورزشی که می توانید درون آب برای دیسک کمر انجام دهید به این صورت می باشد. برای شروع پشت به دیوار استخر بایستید و به دیوار تکیه دهید. دو پای خود را کنار هم قرار دهید. سپس یکی از پاها را از زانو خم کرده و توسط دست ها زیر زانو را گرفته و به سمت شکم بیاورید. در این حالت کشش را در ناحیه ران احساس خواهید کرد, به مدت ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت را تا ۱۰ مرتبه می توانید تکرار کنید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :