دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

برای درمان لک صورت با عسل از این روش های مطمئن استفاده کنید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

عسل باعث شفافیت پوست شده و به جوان سازی آن کمک می کند. در این مقاله به درمان لک صورت با عسل می پردازیم و انواع ماسکهای مفیدی را برای از بین بردن لکه های قهوه ای, قرمز و سفید روی پوست آموزش می دهیم.

همانطور که گفته شد از بین بردن لک صورت با عسل به سادگی انجام می شود. یکی از مسائلی که ممکن است زیبایی پوست را به خط اندازد، لکه های پوستی است که ممکن است در اثر زخم, حساسیتهای پوستی، آفتاب سوختگی و یا حاملگی بروز کند. در ادامه با چندین نمونه از ماسکهای طبیعی که با عسل تهیه می شوند و برای پوست مفید هستند آشنا می شوید.

رفع لک صورت

درمان لک صورت با عسل

در ادامه با روش تهیه چند ماسک ضد لک صورت با عسل آشنا می شوید.که برای از بین بردن لک تاثیر بسیار خوبی دارند.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

مواد لازم:

  • آب گوجه فرنگی: نصف فنجان
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • آرد جو : ۲قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه: ابتدا آبلیمو را با آب گوجه فرنگی ها مخلوط کنید. سپس آرد جو و عسل را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد. اجازه دهید این ماسک یک ربع روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. لازم به ذکر است گفته شود این ماسک به دلیل داشتن آرد جو و آب لیمو تازه از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده و ترکیب آنها با عسل پوستی بدون لک را تضمین می کند.

از بین بردن لکه های صورت

ماسک هویج و عسل

برای تهیه ماسک هویج و عسل باید ابتدا هویج را رنده کرده و حدود یک قاشق مرباخوری عسل را در آن ریخته و مخلوط می کنید. همچنین می توانید از سیب رنده شده هم در این ماسک استفاده کنید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. می توانید در هفته چندین بار از این روش استفاده کنید.

انواع لک های صورت

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماسک سیب زمینی و عسل

سیب زمینی باعث شفافیت پوست می شود و ترکیب آن با عسل به کم رنگ شدن و از بین رفتن لکهای صورت کمک می کند. درمان لک صورت با عسل و سیب زمینی با روشی بسیار ساده انجام می شود. برای تهیه این ماسک ابتدا یک سیب زمینی متوسط را پوست گرفته و رنده کنید. تفاله های آن را جدا و به آب سیب زمینی کمی عسل مخلوط کرده تا قوام پیدا کند. ماسک سیب زمینی و عسل را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

درمان لک صورت با عسل

ماسک زعفران و عسل

از ترکیب زعفران و عسل می توانید برای رفع لکه های قهوه ای پوستتان استفاده کنید. برای درمان لک صورت با عسل و زعفران کافی است نصف قاشق چای خوری زعفران ساییده شده را با چند قاشق عسل مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی تمام صورتتان بگذارید.

درمان لک صورت با عسل

ماسک دارچین و عسل

از روشهای مفید برای از بین بردن لک صورت و شفاف شدن آن می توان به ماسک عسل و دارچین اشاره کرد. این ماسک را می توانید هرروز به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و تا زمانی که به طور کامل لکها برطرف شوند از آن استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

عسل و دارچین

ماسک عسل و سرکه

از ماسک عسل و سرکه برای رفع لکهای حاملگی و از بین بردن کبودی های اطراف چشم می توانید استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است که دو قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق چای خوری سرکه را با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید.

درمان لک صورت با شیوه خانگی

درمان طبیعی لک صورت

برای درمان لک صورت علاوه بر عسل از راهکارهای طبیعی دیگری نیز می توان بهره مند شد که در ادامه این مطلب چند نمونه از شیوه های خانگی برای از بین بردن لک را معرفی کرده ایم که امیدواریم این راهکارها نیز همچون استفاده از عسل کارساز باشند.

  • خیار

این میوه به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و مغذی که بر روی پوست دارد، برای از بین بردن لک صورت مفید می باشد زیرا سلول های پوستی که تخریب شده اند را بازسازی می کند و در پاک سازی سلول های مرده نیز نقش دارد و به شفافیت و سلامت پوست کمک می کند. برای این منظور باید خیاری را به قطعات بزرگ تری برش بزنید و پیش از خواب و با صبر بیشتر این برش ها را خوب بر روی پوست صورت بمالید و فردای آن روز با آب گرم صورت خود را شستشو دهید. این عمل را هر شب می توانید تکرار کنید.

همچنین می توانید به مقدار یکسان آب خیار و آب لیمو را ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بعد از خشک شدن این ترکیب بر روی صورت، پوست را با آب گرم شستشو دهید. این کار را می توانید روزانه انجام دهید.

درمان لک صورت با خیار

  • روغن نارگیل

این روغن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل مانع از فعالیت رادیکال های آزاد بر سطح پوست می شوند(این رادیکال ها سبب کدر شدن پوست و ایجاد پوست مرده می گردند). روغن نارگیل به خاطر خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریایی خود از ایجاد لک بر روی پوست جلوگیری می کند و با نفوذ به بافت ها و لایه های عمقی پوست موجب لطافت و نرمی پوست می شود. برای این منظور روغن نارگیل را در ماکروویو مقدار کمی گرم نمایید و بعد پوست صورت، دست و پا و گردن را با این روغن به مدت ۱۰ دقیقه خیلی آرام ماساژ دهید و با آب گرم شستشو دهید. این عمل را می توانید روزانه یک بار انجام دهید.

درمان لک صورت با عسل و سرکه

  • سیب زمینی

برای درمان لک صورت با سیب زمینی دو روش وجود دارد. روش اول این که سیب زمینی را برش بزنید و بر روی لک های صورت بگذارید و بعد از گذشت چند دقیقه ای صورت خود را با آب گرم بشویید. در روش دوم مقداری سیب زمینی رنده شده را عسل به میزان ۱ قاشق چای خوری مخلوط نمایید و بر روی پوست قرار دهید و پس از گذشت یک ربع صورت خود را به خوبی با آب ولرم شستشو دهید. درمان لک صورت با سیب زمینی

همچنین برای درمان لک صورت و لکه های تیره پوست به شیوه طبیعی می توانید از شیر، آب لیمو، جعفری، روغن کرچک، آب آناناس، ماست، توت فرنگی، سرکه سیب و … استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *