دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص دارچین و عسل برای سلامت و زیبایی شما

  • بهاره سلطانی
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

عسل و دارچین دو خوراکی مفید هستند که هر کدام به تنهایی می توانند ثمرات بسیاری در حفظ سلامتی بدن داشته باشند. مخلوط کردن این دو خوراکی با هم علاوه بر طعم جدید و دوست داشتنی, فواید آن را نیز دو برابر می کند. معجون عسل و دارچین از طرف متخصصان بسیار توصیه شده است. در این مطلب به طور مفصل به خواص دارچین و عسل می پردازیم.

از عمده خواص دارچین و عسل می توان به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد. یکی از خوراکی های مفید توصیه شده برای کسانی که تحت شیمی درمانی هستند, عسل و دارچین است. همچنین ترکیب این دو ماده ارزشمند به جلوگیری از بروز سرطان نیز کمک می کند، بنابراین پیشنهاد می کنیم شما عزیزان تا پایان مطلب همراه ما باشید.

در مقالات گذشته با خواص عسل و خواص دارچین آشنا شدیم در این مقاله ضمن بررسی خواص دارویی دارچین و عسل به بررسی خاصیت های مفید این ترکیب برای پوست و مو نیز خواهیم پرداخت.

رفع عفونتهای بدن

خواص دارچین و عسل را بهتر بشناسید

دارچین و عسل در درمان انواع عفونتها بویژه عفونت ادراری موثر هستند. برای درمان این عفونت می توانید مخلوط عسل و دارچین را به طور مرتب تا از بین رفتن کامل عفونت میل کنید.

گفتنی است یکی از راههای طبیعی برای رفع خستگی, خوردن مخلوط عسل و دارچین است. می توانید بعد از ظهر ها یا شبها که میزان خستگی بدن به اوج می رسد از این معجون استفاده کرده و از خاصیت انرژی زایی آن بهره مند شوید.

کاهش کلسترول

تقویت دستگاه گوارش

یکی از بهترین فواید دارچین و عسل, تقویت دستگاه گوارش و کمک به هضم غذاست. همچنین به درمان درد معده و نفخ کمک می کند. دارچین و عسل کلسترول بد خون را پایین آورده و به کنترل چربی خون کمک می کند. از طرفی به کسانی که قصد کاهش وزن دارند خوردن عسل و دارچین توصیه می شود. برای اینکار می توانید مقدار دو قاشق غذاخوری عسل را با سه قاشق غذا خوری پودر دارچین حل کرده و هر صبح میل کنید.

  •  آرون گروپس

مخلوط عسل و دارچین

درمان سرما خوردگی با عسل و دارچین

در فصلهای پاییز و زمستان که شیوع سرما خوردگی بیشتر است می توانید از عسل و دارچین برای درمان این بیماری استفاده کنید. این معجون دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی است و به همین دلیل در درمان سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار موثر عمل می کند. در طول دوره درمان این بیماری ها می توانید از مخلوط عسل و دارچین استفاده کنید. بهتر است که مقدار عسل بیشتر باشد می توانید از دو قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین برای تهیه معجون استفاده کنید.

سلامت پوست

درمان بیماران قلبی با عسل و دارچین

از دیگر فواید دارچین و عسل, درمان بیماری های قلبی است. افرادی که از ناراحتی قلبی رنج می برند می توانند در وعده غذایی صبحانه از مخلوط عسل و دارچین استفاده کنند. این معجون علاوه بر کاهش کلسترول که نقش مهمی در بروز بیماری های قلبی دارد, به تقویت ضربان قلب نیز کمک کرده و از بروز حمله های قلبی جلوگیری می کند.

این معجون باعث تقویت سیاهرگ و شاهرگهای حیاتی بدن می شود که در سلامت بدن نقش سازنده ایی دارند.

کاهش وزن

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفته شد دارچین و عسل دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی هستند که بدن را در برابر حمله احتمالی آنها حفظ می کنند. این مخلوط حاوی انواع ویتامین ها و آهن است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بویژه گلبولهای سفید خون می شود.

خواص دارچین و عسل

درمان درد دندان با عسل و دارچین

اگر یکی از دندانهایتان دچار درد شدید شد و امکان رفتن به دندانپزشکی را در آن شرایط نداشتید می توانید از عسل و دارچین برای تسکین درد دندان استفاده کنید. برای اینکار می توانید مقدار سه قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و روی دندانی که درد می کند بگذارید. برای از بین رفتن کامل درد می توانید این عمل را چندین بار در طی روز تکرار کنید.

تا اینجا راجع به خواص دارچین و عسل برای سلامتی بدن صحبت کردیم اما جالب است بدانید که می توان از این معجون برای زیبایی و سلامت پوست و مو هم استفاده کرد. چند نمونه از این فواید را در ادامه برایتان آورده ایم.

خواص دارچین و عسل

برطرف کردن آکنه

جوش صورت یکی از چیزهایی ایست که سلامت و زیبایی پوست را به خطر می اندازد. برای از بین بردن جوشها می توانید از فواید عسل و دارچین استفاده کنید. برای اینکار کافیست سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط کرده آن را روی نواحی که جوش دارد بزنید. البته مقدار این معجون با توجه به سطح پوستتان و مقدار جوشها می تواند متفاوت باشد. از این ماسک قبل از خواب استفاده کنید و پس از بیست دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.استفاده هر روزه از این ماسک مانعی ندارد.

همچنین از این ماسک می توانید برای رفع اگزما و عفونتهای سطح پوست استفاده کنید. این معجون برای جوان ماندن پوست بسیار کاراست و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

اگر قسمتی از بدن در اثر حساسیتهای پوستی دچار خارش شد. می توانید مخلوط عسل و دارچین را به مدت چند دقیقه روی پوست مالیده تا خارش از بین برود. برای تهیه این مخلوط بهتر است که مقدار نیم فنجان آب ولرم, یک سوم فنجان عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین باشد.

ماسک عسل و دارچین

قطع ریزش مو

افرادی که دچار ریزش مو هستند می توانند از فواید دارچین و عسل برای قطع ریزش مو استفاده کنند. برای اثر بخشی بهتر است که قبل از استحمام به مدت یک ربع سرتان را با دارچین و عسل ماساژ دهید. بهتر است که از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داغ, یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید دوبار در هفته از این ماسک طبیعی استفاده کنید.

درمان مشکلات شنوایی

از دیگر فواید بی نظیر عسل و دارچین برطرف کننده مشکل شنوایی است بنابراین روزانه به میزان مساوی از عسل و پودر دارچین را با هم ترکیب کرده و صبح و شب آن را مصرف کنید، عسل باید خام و پاستوریزه نشده باشد زیرا آنزیم های لازم با انجام پاستوریزه از بین خواهند رفت.

فواید باورنکردنی دارچین و عسل

رفع بوی بد دهان

به منظور از بین بردن بوی بد دهان می توانید از ترکیب عسل و دارچین کمک بگیرید بنابراین، بعد از بیدار شدن یک قاشق چای خوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم ترکیب کرده سپس با محلول حاصل غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان نداشته باشید.

درمان خارش نیش های حشرات

جهت از بین بردن خارش نیش های حشرات مخلوطی از یک سهم عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و دو سهم آب را با هم ترکیب کرده و روی ناحیه مورد نظر بمالید تا بعد از زمان دو دقیقه کاملاً از بین برود.

بررسی خواص دارچین و عسل

درمان عفونت مناسب

استفاده از ترکیب عسل و دارچین جهت درمان عفونت مثانه گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، دو قاشق غذا خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم مخلوط کرده و محلول حاصل را بنوشید تا کمک زیادی به از بین بردن میکروب های مثانه کند.

رفع خستگی مفرط

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی دچار خستگی مفرط می شویم که برای از بین بردن این مشکل می توان مقداری پودر دارچین، نصف قاشق غذا خوری عسل را به لیوان آب اضافه کرده و در صبح و بد ظهر جهت افزایش نیروی حیاتی بدن مصرف کنید تا انرژی در طول روز داشته باشید.

فواید بی نظیر عسل و پودر دارچین

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان ، امیدواریم به خوبی با فواید دارچین و عسل آشنا شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *