دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان گیاهی دیسک کمر را با این ۱۵ روش ایده آل تجربه کنید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

دیسک کمر دلایل متفاوتی دارد و شدت آن هم در افراد ممکن است متفاوت باشد. روشهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. یکی از مهمترین درمانها جراحی است. اما در بعضی موارد داروهایی برای تسکین درد ناحیه کمر تجویز می شود. علاوه بر داروهای شیمیایی می توانید از درمان گیاهی دیسک کمر بهره ببرید.

در ستون فقرات هر انسانی ۲۶ مهره وجود دارد که به واسطه صفحاتی به نام دیسک از هم جدا شده اند. ممکن است در اثر عواملی این دیسکها از جای خود حرکت کرده و بیرون بزنند و به نخاع فشار بیاورند در این صورت مشکلاتی از جمله ضعف حرکتی و درد شدید به همراه دارند. در کنار روش جراحی و یا دارویی روشهایی طبیعی برای تسکین درد دیسک کمر وجود دارد که در این مطلب به درمان گیاهی و موثر دیسک کمر می پردازیم.

درمان گیاهی دیسک کمر

درمان گیاهی دیسک کمر

همانطور که گفته شد علاوه بر داروهای شیمیایی می توانید از روشهای طبیعی هم برای درمان دیسک استفاده کنید. در مقالات گذشته با درمان دیسک کمر با ورزش و انواع ورزش های دیسک کمر آشنا شدید. در ادامه با چند نمونه از این درمان های گیاهی دیسک کمر آشنا می شوید.

درمان درد دیسک کمر با بابونه گاوی

یکی از دمنوش های مفید برای درمان دردهای کمر بویژه دیسک دمنوش گیاهی بابونه گاوی است. از این دمنوش برای درمان درد معده و دندان درد استفاه می شود. مصرف بابونه گاوی برای زنان باردار ممنوع است. همچنین مصرف بی رویه آن ممکن است باعث بروز تبخال در دهان شود.

بابونه گاوی

سیاه دانه

خوردن روزانه سیاه دانه برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین می توانید از پودر و جوشانده آن برای درمان استفاده کرد. درمان خانگی دیسک کمر با سیاه دانه یکی از موثرترین روشهاست. در این روش می توانید پودر یا جوشانده آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و در مدت ۲ ماه از آن استفاده کنید.

سیاه دانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رزماری

برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی رزماری را فراموش نکنید. گیاه رزماری یکی از اصلی ترین مواد سازنده انواع پمادهای ضد درد است. از این پماد می توانید بر روی محل درد مالیده و ماساژ دهید. همچنین دم کرده گیاه رزماری را می توانید به عنوان یک دمنوش مفید میل کرده و از خواص آن بهره ببرید.

درمان گیاهی دیسک کمر

زنجبیل

یکی دیگر از خوراکی های مفید برای درمان دیسک کمر زنجبیل است, می توانید جوشانده ریشه گیاه زنجبیل را در طی روز میل کنید, این نوشیدنی برای تسکین درد کمر مفید می باشد. همچنین روغن گیاه زنجبیل را می توانید از عطاری تهیه و با مقداری روغن بادام مخلوط کرده و نواحی که درد دارد را با آن ماساژ دهید.

دمنوش زنجبیل

ترب سیاه

یکی از خوراکی های طبیعی و موثر در بهبود درد دیسک کمر, ترب سیاه است. مصرف ترب در وعده های غذایی بسیار توصیه می شود. افرادی که دیسک کمر دارند, می توانند ترب سیاه را رنده کرده و آب آن را میل کنند و با تفاله های آن, نواحی از کمر که درد دارد را ماساژ دهند.

درمان گیاهی دیسک کمر با ترب

خرما

به افرادی که ناراحتی های کمر دارند توصیه می شود که از خرما در وعده های غذایی روزانه بویژه صبحانه استفاده کنند. همچنین می توانند از خرما برای مصرف موضعی بهره گیرند برای اینکار کافیست که چند عدد خرمای بدون هسته را با چند قطره روغن کنجد, زنجبیل و مقدار خیلی کمی دنبه مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورد. این خمیر را به نواحی از کمر که درد دارد بسته و تا چند ساعت بماند.

خوراکی مفید درمان دیسک

زرد چوبه

یکی از خواص بی نظیر زرد چوبه, خاصیت ضد التهابی آن است. دمنوش زردچوبه برای رفع خستگی و تسکین دردهای سیاتیک و کمر توصیه می شود. گفتنی است که طعم دمنوش زردچوبه برای خیلی از افراد ممکن است ناخوشایند باشد, و همچنین مصرف بی رویه آن ممکن است مشکلات و عوارضی را در پی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود که روزانه یک مرتبه از این دمنوش استفاده کنید.

پودر زرد چوبه

سیر

سیر علاوه بر خواص ضدعفونی کنندگی که دارد به عنوان یک ضد درد قوی هم شناخته می شود. مصرف سیر به جلوگیری از دیسک کمر کمک کرده و درد ناشی از آن را نیز درمان می کند. می توانید از سیر پخته, مغز گردو و چند عدد انجیر یک معجون خوشمزه تهیه کرده و به صورت روزانه میل کنید.

سیر

ریحان

استفاده از ریحان به منظور درمان انواع کمر درد ها گزینه بسیار مناسبی است زیرا، دارای خاصیت ضد التهابی است فقط کافی است به یک فنجان آب ده عدد برگ ریحان بیفزایید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بجوشد و بعد از اینکه به دمای اتاق رسید به آن کمی نمک اضافه کنید سپس محلول به دست آمده را روزی یک بار بنوشید.

روش های درمان دیسک کمر

سرکه سفید

از بهترین روش ها جهت بهبود انواع کمر درد ها سرکه سفید است، می توانید به یک لیوان آب یک تا دو قاشق سوپ خوری سرکه بیفزایید سپس محلول حاصل را هر روز مصرف کنید.

فلفل

به منظور درمان انواع کمر درد ها می توانید از دانه های فلفل کمک بگیرد بنابراین دانه های فلفل و آب نبات را خرد کرده سپس دو قاشق سوپ خوری از این مخلوط را روزی دو بار مصرف کنید.

درمان خانگی کمر درد

نکته : بعد از مصرف این مخلوط یک لیوان شیر مصرف کنید تا بدن به راحتی مواد را هضم کند.

عسل

می توانید برای درمان کمر درد ها از عسل استفاده کنید، به یک لیوان آب گرم یک قاشق غذا خوری عسل بیافزایید سپس به صورت ناشتا آن را مصرف کنید، از این روش هر روز استفاده کنید.

سرکه سیب

دو قاشق چای خوری سرکه سیب، یک نعناع تازه و یک قاشق چای خوری عسل را به هشت اونس آب اضافه کرده سپس آن را بنوشید.

درمان گیاهی انواع کمردرد

شنا

شنا کمک زیادی به کاهش درد کمر می کند، طبق تحقیقات انجام شده شنا باعث آرام شدن پاها، کمر، ستون فقرات، ماهیچه های مرکزی و بازو ها می شود بنابراین شنا را در برنامه تان بگنجانید.

یخ

داخل کیسه پلاستیکی تکه های یخ گذاشته سپس آن را با حوله پوشانده و بر روی منطقه دردناک به مدت بیست دقیقه قرار دهید و به مدت نیم ساعت آن را برداشته و مجدداً آن را تکرار کنید در طی روز این روش را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

امیدواریم آشنایی با این مقاله و انواع روش های گیاهی بهبود دیسک کمر برای شما همراهان مجله آرگا مفید بوده باشد، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دیسک کمر می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *