دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایده های ساخت کتابخانه خانگی ساده و شیک + تصاویر

  • یلدا محمدی
  • ۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ایده هایی زیبا و جدید برای ساخت کتابخانه خانگی با روش های ساده و کاربردی که با استفاده از این طراحی های جالب و ایده های متفاوت میتوانید در منزل به راحتی کتابخانه های زیبایی بسازید. در ادامه این ایده های جذاب را مشاهده فرمایید.

نحوه ساختن کتابخانه خانگی برای همه ما جالب و قابل توجه است و ترجیح می دهیم با هنر دست خود و کمی ابتکار و خلاقیت کتابخانه های زیبا و متنوعی برای منزل خود تهیه کنیم. در ادامه روش هایی ساده و در عین حال زیبا را برای درست کردن انواع کتابخانه خانگی مشاهده می کنید که با کمک این روش ها می توانید به راحتی کتابخانه و قفسه های مختلف بسازید و از آنها نهایت استفاده را ببرید. تا پایان همراه ما باشید.

ساخت کتابخانه خانگی با روش های ساده و کاربردی:

برای درست کردن کتابخانه می توان از وسایل و ابزار گوناگونی استفاده کرد اما یکی از پرکاربردترین ملزومات ساخت کتابخانه چوب است که به شکل های مختلف در تهیه انواع قفسه و کتابخانه به کار می رود. در صورتی که در برش زدن چوب مشکل دارید می توانید این کار را به نجار بسپارید و بعد با تکه چوب ها، کتابخانه مورد نظر را تهیه کنید. در ادامه روش های مختلف برای ساختن کتابخانه را مشاهده می فرمایید.

ساخت کتابخانه با تخته چوب:

یکی از روش های ساده استفاده از تخته های چوب و نصب آنها روی دیوار است که به کمک آن می توانید کتابخانه های ساده و زیبایی فراهم آورید.

ساخت کتابخانه جدیدکتابخانه خانگیساخت کتابخانه ساده

ساخت کتابخانه با جعبه مقوایی:

استفاده از باکس های آماده و جعبه های چوبی نیز کمک زیادی به ساخت انواع کتابخانه می کند و به وسیله آنها می توانید کتابخانه های جالبی تهیه کنید. البته با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید به کمک جعبه های مقوایی و انواع کارتن محکم و مقاوم باکس های مختلفی تهیه کنید و از آنها برای ساخت کتابخانه استفاده کنید.

کتابخانه خانگیساخت کتابخانهساخت کتابخانهکتابخانه خانگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نحوه ساختن کتابخانه خانگی با چوب و طناب:

ساخت کتابخانه خانگی با چوب و طناب ایده متنوع و جذابی است که به راحتی می توانید آن را انجام دهید و به کمک آن کتابخانه خانگی زیبا و متفاوتی بسازید.

ساخت کتابخانهساخت کتابخانه خانگیساخت کتابخانه

روش ساخت کتابخانه ساده:

در صورتی که تمایل دارید کتابخانه شما کاملا متفاوت باشد و فضای زیادی برای اینکار ندارید، می توانید از روش زیر که به کمک گیره های مخصوص آماده می شود برای نگه داری کتاب ها استفاده کنید.

ساخت کتابخانهساخت کتابخانه ساده

نحوه ساختن کتابخانه خانگی با وسایل دور ریختنی :

آنچه که در ادامه مشاهده می فرمایید تصویری از ساخت کتابخانه های مختلف با انواع وسایل بازیافتی است که هر یک می توانند ایده خوب و جالبی برای ساخت کتابخانه شما باشند و آنها را با وسایل مختلف تهیه کنید.

ساخت کتابخانهکتابخانه خانگیساخت کتابخانهساخت کتابخانه

ایده های متنوع دیگر برای ساخت کتابخانه خانگی

ایده درست کردن کتابخانه با وسایل بازیافتی و دور ریختنی اگر چه ممکن است کمی عجیب باشد اما در صورتی که با روش های زیباسازی منزل با استفاده از وسایل به دردنخور و دور ریختنی آشنایی داشته باشید، می توانید هر وسیله تزئینی و کاربردی مورد نیاز از جمله ساخت جاکفشی، قفسه، کتابخانه و … را به راحتی در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

چوب و تخته ام دی اف جزو ملزومات پرکاربرد برای ساخت و طراحی کتابخانه می باشند که مقدار آنها فراوان بوده و معمولا در هر خانه ای یافت می شوند، حال ایده های زیادی برای ساخت کتابخانه و خلاقیت با جعبه میوه به اشکال مختلف وجود دارد، در ادامه نمونه هایی از آن را می توانید مشاهده کرده و الگو بگیرد.

مدلی از ساخت کتابخانه در منزل

حال قبل از اینکه ایده دلخواه خود را برای ساخت کتابخانه ای زیبا در منزل انتخاب نمایید، لازم است به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشید؛ در ابتدا و قبل از انجام هر کاری لازم است تعداد کتاب ها و وسایل دکوری خود را بسنجید و فضای کتابخانه مورد نظرتان را برآورد نمایید.

اگر تعداد کتاب هایتان زیاد باشد، لازم نیست تعداد قفسه ها را زیاد کنید، بلکه باید طبقات آن را اضافه تر نمایید، زیرا در صورتی که قفسه ها بیش از اندازه دراز باشند، تاب تحمل سنگینی کتاب ها را نخواهند داشت و در نتیجه خمیده می شود.

مدلهای جالب کتابخانه خانگی

همچنین ارتفاع مناسب هر قفسه با قفسه بعدی، بهتر است در حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد و با قرار دادن یکی از بزرگ ترین کتاب های خود بر روی متریالی که برای ساخت کتابخانه مورد استفاده قرار می دهید، می توانید عمق مناسب برای گذاشتن کتاب را تعیین کرده و آن را برش دهید.

همچنین با به کار بردن کمی خلاقیت و سلیقه و نیز استفاده از رنگ های جذاب و مورد علاقه تان و یا استفاده از کاغذ دیواری و غیره می توانید کتابخانه خود را به زیبایی تزیین و دیزاین نمایید. در اینجا انواع مدلهای دیگری از ساخت کتابخانه دست ساز در منزل با طراحی های زیبا و خلاقانه را ملاحظه می کنید.

ساخت کتابخانه در منزل

ایده ساخت کتابخانه در منزل

 

ساخت کتابخانه در خانه

درست کردن قفسه کتاب خانگی

خلاقیت ساخت کتابخانه خانگی ساختن قفسه کتاب خانگی

ساخت قفسه کتاب خانگی

ساخت کتابخانه خانگی خلاقانه

ساخت کتاب خانه خانگی

دست کردن کتابخانه خانگی

آموزش کتابخانه خانگی

ساختن کتابخانه خانگی

ساخت کتابخانه خانگی ساده

امیدواریم از ایده های امروز برای درست کردن کتابخانه خانگی استفاده کنید و کتابخانه زیبا و جالبی با ابتکار و خلاقیت خود تهیه کنید. برای مشاهده آموزش های بیشتر و ساختن کاردستی های مختلف در منزل به بخش هنر در خانه مراجعه کنید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *