دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماسک صورت با عسل با ۵ دستور تهیه و خاصیت متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
  • ۰

ماسک عسل از انواع ماسک های طبیعی و مفید برای پوست صورت است و این ماسک بی نظیر می تواند مشکلات پوستی شما را درمان کند, در ادامه این مطلب ۵ ماسک صورت با عسل را مشاهده خواهید کرد.

عسل، از انواع مواد طبیعی مناسب برای حفظ نشاط و شادابی پوست صورت است و از زمان های گذشته تا به امروز عسل، جایگاه ویژه ای در ساخت مواد بهداشتی و آرایشی داشته است. ماسک صورت با عسل، انواع مختلفی دارد و هر کدام از این ماسکها برای درمان مشکلات پوستی متفاوت مناسب هستند.

با بالا رفتن سن مشکلات پوستی نیز بیشتر می شوند و بهترین راه برای درمان مشکلات پوستی استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی است این ماسک های مفید و معجزه آسا به مرور زمان می توانند مشکلات پوستی شما را به راحتی درمان کنند و نشاط و شادابی را برای پوست صورتتان به ارمغان بیاورند.

ماسک عسل

معرفی انواع ماسک صورت با عسل معجزه آسا

روش تهیه ماسکهای طبیعی بسیار آسان است و شما می توانید با مواد در دسترس و صرف هزینه کم به راحتی ماسکهای طبیعی را در منزل تهیه کنید. در ادامه ماسکهای صورت با عسل در ۵ روش مختلف را به شما عزیزان معرفی می کنیم که امیدواریم با استفاده از این ماسکهای طبیعی بتوانید مشکلات پوستی را به راحتی درمان کنید.

ماسک عسل

۱. ماسک صورت عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین را می توانید برای از بین بردن جوش های صورت خود استفاده کنید این ماسک همچنین برای پوست های مختلف نیز مناسب است. ماسک عسل و دارچین همچنین از انواع ماسک های ضد پیری است و به مرور زمان می تواند لکه های ناشی از سوختگی را کمرنگ تر کند و پوست شما را نرم تر و سفت تر کند.

ماسک عسل و دارچین

  •  آرون گروپس

مواد لازم

  • عسل : به میزان لازم
  • پودر دارچین : ۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک

عسل و دارچین را در ظرف مناسبی با یکدیگر مخلوط نمایید سپس مخلوط این مواد را روی جوش های صورتتان و یا روی کل صورتتان بمالید. ماسک عسل و دارچین را بهتر است قبل از خواب استفاده نمایید و صبح بعد از بیدار شدن صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. برای درمان جوش های صورتتان از این ماسک به مدت ۱۴ روز استفاده کنید.

روش تهیه ماسک دارچین و عسل

۲. ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای پوست های بسیار خشک مناسب است و می تواند خشکی صورت شما را از بین ببرد.

مواد لازم

  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • عسل : ۱ قاشق مرباخوری
  • روغن زیتون : ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ماسک

سفیده تخم مرغ و عسل و روغن زیتون را در ظرف مناسبی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس این ماسک مفید را روی پوست صورتتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه مکث صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر پوست صورتتان خیلی خشک است میزان روغن زیتون را افزایش دهید.

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

۳. ماسک صورت با عسل و آرد جو

از ماسک صورت عسل و آرد جو می توانید برای شادابی پوست صورت خود استفاده کنید.

مواد لازم

  • عسل : ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر : به میزان لازم
  • پودر نعناع : ۱ قاشق چایخوری
  • آرد جو : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

در ظرفی مناسبی آرد جو و عسل و پودر نعناع را با یکدیگر مخلوط کنید سپس مقداری شیر به مخلوط این مواد اضافه نمایید تا به صورت کشدار در آیند توجه داشته باشید که مخلوط مواد نباید روان شوند.
بعد از تهیه این ماسک مفید صورتتان را به خوبی بشویید و موهای خود را به طور کامل جمع نمایید و روی پوست صورتتان و گردنتان از این ماسک بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه ماسک را از روی پوست صورت و گردن خود بشویید.

ماسک صورت با عسل و آرد جو

۴. ماسک ماست و عسل

ماسکی از عسل و ماست از انواع ماسکهای مفید برای درمان جوش صورت است و به راحتی می توانید این ترکیب را در منزل تهیه کنید این ترکیب مفید همچنین دارای خاصیت روشن کنندگی برای پوست صورت است. عسل موجود در این ماسک، پوست صورت را به خوبی پاکسازی و ضد عفونی می کند و منافذ پوست را باز می کند و باعث خارج شدن جوش های سر سیاه می شود. ماست خاصیت لایه برداری پوست صورت را دارد و می تواند به صورت شما شادابی و طراوت ببخشد.

ماسک ماست و عسل

مواد لازم

  • عسل : ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

در ظرف مناسبی ماست و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید سپس ماسک ماست و عسل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

مخلوط کردن عسل و ماست ماسک زرده تخم مرغ و عسل ماسک عسل و تخم مرغ

۵. ماسکی از عسل و زرده تخم مرغ

ماست صورت با عسل و زرده تخم مرغ برای پوست های چروک و معمولی و خشک بسیار مفید است.

مواد لازم

  • روغن زیتون گرم شده : ۱ قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  • عسل رقیق : ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسکی از عسل و زرده تخم مرغ

ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید سپس زرده تخم مرغ را در ظرف مناسبی به همراه عسل و روغن زیتون گرم شده بریزید و مخلوط این مواد را روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست صورت شما بماند بعد از مدت زمان ذکر شده با کمک پنبه روغنی، آن را از روی پوست صورت خود پاک کنید و صورتتان را با آب سرد بشویید.

    ماسک عسل و زرده تخم مرغ

در این مطلب انواع ماسک صورت با عسل را به شما عزیزان معرفی کردیم شما می توانید هر یک از این ماسک ها را به راحتی در منزل تهیه کنید و از خواص بی نظیر آن ها نهایت بهره را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *