دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اگر دکوراسیون پذیرایی بنفش دوست دارید این مقاله را از دست ندهید!

  • شیما عنایتی
  • ۱ فروردین ۱۳۹۶
  • ۰

دکوراسیون پذیرایی بنفش با توجه به جذابیت این رنگ بسیار مورد توجه است. طراحی دکوراسیون داخلی به رنگ بنفش بسیار شیک و می باشد. در این مطلب همراه ما باشید.

همه افراد، علاقمند به داشتن اتاق نشیمن و پذیرایی شیک، صمیمی و جذاب و در عین حال مدرن برای منزلشان می باشند، تا به نحوی عالی و بی نظیر از میهمانان خویش استقبال نمایند. در این مطلب در طراحی دکوراسیون داخلی به دکوراسیون پذیرایی بنفش می پردازیم، که می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن شما باشد.

دکوراسیون پذیرایی با رنگ بنفش

طراحی دکوراسیون داخلی

ابتدا باید توجه کنید که در طراحی دکوراسیون داخلی چه عواملی دخیل هستند تا بتوانیم یک دکوراسیون عالی را برای خود طراحی کنیم و از آن بهترین استفاده را ببریم. دکوراسیونی مورد توجه است که زیبا، آرامش بخش و در عین حال مفید و کاربردی باشد. نظم و هماهنگی چه در چیدمان وسایل و اشباء تزیینی چه در انتخاب رنگ ها عاملی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. در این مجال، ما به طور خاص به رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی با عنوان دکوراسیون پذیرایی بنفش می پردازیم.

جایگاه رنگ بنفش در دکوراسیون

طراحی برای دکوراسیون منزل

رنگ بنفش یکی از رنگ هایی است که در گذشته تهیه آن بسیار سخت و پر هزینه بوده است به همین دلیل بیشتر در طبقه اشراف مورد استفاده قرار می گرفته و رنگی سلطنتی محسوب می گردید و اغلب در اتاق های بزرگ مخصوص میهمانی ها و مجالس باشکوه به کار گرفته شده است. از لحاظ روانشناسی نیز رنگ بنفش رنگی جذاب است به طوری که در اولین لحظه ورود به یک مکان، اولین رنگی خواهد بود که توجه ما را جلب می کند. این رنگ، حس آرامش را در ما ایجاد خواهد کرد و عزت نفس را بالا می برد، از این جهت یک رنگ عرفانی هم محسوب می گردد. بنفش، جزء رنگ های فرعی می باشد به این دلیل که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی به وجود می آید و بسته به قرار گرفتن در کنار رنگ های مختلف می تواند سرد یا گرم باشد. رنگ های سرد، آرامش بخش و رنگ های گرم، انرژی زا و باعث ایجاد تحرک و جنبش می شوند. با استفاده از رنگ بنفش بعنوان رنگ اتاق پذیرایی جایگاه این رنگ را به خوبی در منزلتان حس خواهید کرد.

رنگ بنفش در پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون پذیرایی بنفش زیبا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رنگ بنفش از آن دسته از رنگ هایی است که باید به اندازه و ماهرانه در دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرد. در غیر این صورت سبب کلافگی و نا زیبا شدن محیط می گردد. در قدیم یا به عبارتی در طراحی کلاسیک، رنگ بنفش بیشتر با رنگ طلایی بکار گرفته می شد اما اکنون رنگ طلایی، جایگاهی در دکوراسیون مدرن ندارد. امروزه رنگ بنفش بیشتر با رنگ های زمینه سفید، سیاه و خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد. اما این رنگ قابلیت قرار گرفتن در کنار رنگ های دیگر را نیز دارد به شرطی که از طیف های بسیار این رنگ غافل نشویم با این کار می توانید بهترین دکوراسیون اتاق پذیرایی بنفش را داشته باشید.

قرار دادن رنگ بنفش در کنار دیگر رنگ ها در دکوراسیون پذیرایی بنفش

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل خود، ابتدا رنگ زمینه و غالب را مشخص کنید اغلب، رنگ دیوارها، پرده ها و مبل ها رنگ غالب بر محیط شما هستند. هیچگاه رنگ غالب خود را تماما تیره انتخاب نکنید، می توانید بخشی از دیوار یا به صورت طرح دار از آن استفاده کنید، زیرا می تواند خسته کننده و یاس آور گردد.

دکوراسیون زیبای بنفش برای پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی بنفش

رنگ بنفش را اغلب با رنگ های سفید، سیاه و خاکستری، ست می کنند.

طراحی دکوراسیون منزل

دکوراسیون جذاب بنفش

در دکوراسیون پذیرایی به رنگ بنفش استفاده از رنگ آبی سیر همراه با رنگ بنفش محیطی شاد و در عین حال زیبا و جذاب را فراهم می آورد. اگر پرده ها  را آبی سیر و مبل های راحتی را بنفش ( یا برعکس ) انتخاب نمایید این محیط برای شما فراهم می شود.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون پذیرایی بنفش

در دکوراسیون پذیرایی بنفش پس زمینه سبز با بنفش نیز محیطی دلنشین همچون طبیعت را ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون داخلی زیبا

دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن

رنگ قهوه ای نیز همراه بنفش ترکیب خوبی است اما رنگ قهوه ای خیلی کم و در اشیاء جزئی خانه مورد استفاده است، رنگ قهوه ای  همانند رنگ های تیره، سطح بزرگی را نباید احاطه کند مگر طیف های روشن و یا براق آن یا برای بخشی از محیط مانند یکی از دیوارها یا به صورت طرح دار مورد استفاده قرار می گیرد.

دکوراسیون منزل

رنگ طلایی در کنار رنگ بنفش نیز فضایی مجلل را به تصویر می کشد که این کار را می توان با استفاده از پخش رنگ های طلایی با چراغ های تزیینی روی دیوار یا وسایل تزیینی طلایی مورد استفاده قرار داد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون پذیرایی به رنگ بنفش

قابلیت دکوراسیون پذیرایی بنفش در همراهی سایر رنگها و هماهنگی آن با رنگ بنفش زیاد است و طراحی دکوراسیون پذیرایی فوق العاده جذابی را به ارمغان می آورد. کنار هم قرار گرفتن رنگها و هماهنگی آن ها را می توانید به سادگی با وسایل کوچک امتحان کنید، تا بتوانید حتی با قرار دادن وسایل کوچک با ترکیب رنگی مناسب در کنار هم محیط دلخواهتان را فراهم آورید.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون زیبا برای پذیرایی

طیف رنگ های مختلف بنفش نیز دز کنار رنگ های مختلف دکوراسیون پذیرایی دلخواه شما را فراهم می آورد، با دیدن نمونه ای از این عکس ها، زیبایی ترکیب این رنگها و تاثیرگذاری آنها را با طراحی دکوراسیون پذیرایی بنفش مشاهده نمایید و طراحی دلخواهتان را برگزینید.

دکوراسیون پذیرایی بنفش   دکوراسیون پذیرایی بنفش

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون با رنگ بنفش   دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون داخلی منزل با رنگ بنفش   دکوراسیون بنفش برای پذیرایی منزل    بهترین دکوراسیون منزل

امیدواریم دکوراسیون پذیرایی بنفش مورد توجه شما قرار گرفته باشد تا گزینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون منزل شما باشد و از آن در اتاق پذیرایی و نشیمن خود استفاده کنید و لذت و بهره کافی را از آن ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *