دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

23 نکته کلیدی برای افزایش سرعت اینترنت

  • مرضیه شاکری
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

یکی از مشکلات کاربران اینترنت امروز، کندی سرعت اینترنت و عدم عملکرد خوب اینترنتشان است. گاهی کاربران اینترنت شکایاتی درباره کند شدن سرعت اینترنتشان می کنند که ممکن است علت پیش پا افتاده ای داشته باشد و آنها بی خبر باشند. در این مقاله سعی داریم راهکارهای افزایش سرعت اینترنت را به شما خوبان آموزش دهیم.

شاید شما هم جزء آن دسته از کاربرانی باشید که که گله از کندی سرعت اینترنت دارند و سعی می کنند که راهی برای افزایش سرعت اینترنت بیابند و از این کندی خلاص شوند. ما در این مقاله با 23 روش آسان و کاربردی راه کارهایی ساده جهت افزایش سرعت اینترنت را آموزش خواهیم داد. امیدواریم که مورد رضایت و استفاده شما همراهان صمیمی قرار گیرد.

افزایش سرعت اینترنت با راهکارهایی ساده

در این مقاله به صورت تصویری افزایش سرعت اینترنت را بیان خواهیم نمود کافیست با ما در این مقاله همراه شوید. ما به شما اطمینان می دهیم که دیگر نیازی به نگرانی شما برای سرعت اینترنت نخواهد بود.

الف) سخت افزار و خدمات خود را چک کنید

1- یک تست سرعت انجام دهید

افزایش سرعت اینترنت 1

بسیاری از ابزارهای تست سرعت رایگان آنلاین وجود دارند که شما می توانید برای تست سرعت اینترنت خود از آن استفاده کنید. کافیست جستجو را برای “تست سرعت” در موتور جستجو انجام دهید (در موتور جستجو کلمه “تست سرعت” را سرچ کنید) و از بین چندین برنامه مختلف، یکی را به دلخواه انتخاب کرده و اجرا کنید. چندین آزمون تست سرعت به شما چندین نتیجه مختلف خواهد داد، این به این دلیل است سرور هر کدام از آزمون ها در مناطق مختلف واقع شده است و تعداد کاربران آنلاین در هر منطقه متفاوت است که این تعداد کاربران می تواند سرعت شما را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین آزمون را با توجه به نزدیکترین سرور به خود انتخاب کنید و سرعتتان را تست کنید.

2- نتایج به دست آمده را مقایسه کنید

افزایش سرعت اینترنت 2

نتایجی که از آزمون های تست سرعت به دست می آورید را با آنچه که شما برای آن هزینه پرداخت کرده اید مقایسه کنید. اگر در چندین مرحله و در چندین زمان متفاوت اینکار را انجام دادید و متوجه شدید که ارائه دهندگان سرویس اینترنت شما خلاف آنچه که ادعا کرده بودند و شما بابت آن هزینه کرده اید، از خدمات دیگری سرویس بگیرید.

  •  آرون گروپس

3- مودم خود را خاموش/ روشن و یا ری استارت کنید

افزایش سرعت اینترنت 3

گاهی اوقات یک خاموش و روشن کردن ساده و راه اندازی مجدد می تواند سرعت اینترنت شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. فقط با اینکار ممکن است که نیاز به راه اندازی مجدد و تنظیم مودم خود پیدا کنید.

4- کانال وای فایتان را تغییر دهید

افزایش سرعت اینترنت 4

اگر شما در ساختمانی زندگی می کنید که تمام اهالی آن ساختمان از یک کانال مشترک وای فای استفاده می کنند، شما باید کانال وای فایتان را تغییر دهید. به دلیل اینکه استفاده چندین کاربر از یک کانال می تواند حجم ترافیک را افزایش دهد و در نتیجه سرعت اینترنت به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابر این کانالتان را به یکی از کم جمعیت ترین ها تغییر دهید تا افزایش قابل ملاحظه ای را در سرعت اینترنتتان ببینید.

5-تغییر مکان مودم و یا کامپیوتر

افزایش سرعت اینترنت 5

اگر شما از یک مودم بی سیم استفاده میکنید، فواصل طولانی می تواند سیگنال ها را تضعیف کند و موجب کند شدن سرعت اینترنت شود، اگر امکان دارد جای کامپیوتر و یا مودمتان را تغییر دهید و در فاصله ای نزدیک به هم قرار دهید تا سرعت اینترنتتان افزایش یابد.

6- سعی کنید از اترنت به جای وای فای استفاده کنید

سرعت اینترنت 6

در فضاهای کوچک و در حد یک ساختمان از اترنت استفاده کنید بدین صورت شما می توانید از دسترسی افراد دیگر به وای فایتان جلوگیری کرده و سرعت اینترنتتان را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

7- شبکه خود را امن کنید

سرعت اینترنت 7

اگر از شبکه های بی سیم استفاده میکنید میتوانید به سادگی و با یک رمز عبور برای وای فایتان شبکه خود را امن کنید، در این صورت شما نه تنها امنیت را برای سرقت غیر مجاز پهنای باندتان حفظ کرده اید بلکه می توانید سرعت اینترنتتان را نیز افزایش دهید. به خصوص در آپارتمان های شلوغ این روش می تواند بسیار کارآمد باشد.

8- جلوگیری از اجرای همزمان برنامه ها

سرعت اینترنت 8

زمانی که شما به اینترنت متصل می شوید، چندین برنامه همزمان سعی دارند که از اینترنت استفاده کرده و خود را به روز رسانی کنند. با جلوگیری از این عمل شما می توانید با افزایش قابل توجه سرعت اینترنت رو به رو شوید.

9- استفاده از بررسی داده ها

سرعت اینترنت 9

بسیاری از ارائه دهنگان خدمات اینترنتپ، قابلیت مشاهده داده های دانلود شده و میزان استفاده از اینترنت را برای مشتریانشان عرضه می کنند که شما می توانید با استفاده از آن بفهمید که چه میزان داده دانلود کرده اید و یا چه میزان از اینترنت استفاده داشته اید، چرا که در برخی موارد همین ارائه دهنگان خدمات اینترنت ، به عنوان جریمه سرعت اینترنت مشتریانشان را در دوره بعدی کاهش می دهند.

ب) سیستم عامل و مرورگرتان را تمیز کنید

1- اجرای آنتی ویروس و اسکن نرم افزارهای مخرب

سرعت اینترنت 10

ویروس ها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، و سایر نرم افزارهای مخرب به طور قابل توجهی سرعت اینترنت شما را کاهش می دهند. شما باید از آنتی ویروس استفاده کنید و مطمئن شوید که هر روز به روز می شود.

2- حافظه کش cash مرورگرتان را پاک کنید

سرعت اینترنت 11

همانطور که شما در اینترنت گشت و گذار میکنید و مطالب مختلف را جستجو میکنید، این مطالب در حافظه کش مرورگرتان باقی میماند، که باعث کندی سرعت اینترنت می شود، با پاک کردن حافظه کش می توانید سرعت اینترنتتان را افزایش دهید.

3- نوار ابزار را از مرورگر خود پاک کنید

سرعت اینترنت 12

اگر در زمانی احتیاج به نوار ابزار در مرورگرتان دارید و آن را به مرورگر اضافه میکنید، پس از اتمام کار آنها را حذف کنید، چرا که لود شدن ابزارها در هنگام کار با مرورگر می تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد.

4- مرور گر خود را به روز رسانی کنید

سرعت اینترنت 13

 مرورگرها به صورت مداوم به روز رسانی میشوند و نسخه های جدیدتری از آنها وارد بازار می شود که عملکردهای بسیاری نسبت به نسخه های قدیمی دارند. مطمئن شوید که در حال استفاده از آخرین نسخه مرورگر خود هستید. در غیر این صورت مرورگرتان را به روز رسانی کنید.

5- مرورگرتان را تغییر دهید

سرعت اینترنت 14

ممکن است شما ابزارها و پلاگین های متعددی روی مرورگرتان نصب کرده باشید که به حد زیادی باعث کندی اینترنت شما می شوند در حالی که تمامی آنها را می توانید در نسخه دیگری از مرورگرها بدون نصب پلاگین ها و ابزارهای اضافه داشته باشید. بنابر این تغییر مرورگر می تواند شما را در عملکرد بهتر و بیشتر و همچنین افزایش سرعت اینترنت یاری دهد.

6- هارد دیسک خود را پاک کنید

سرعت اینترنت 15

هارد دیسک ها به مرور زمان عملکردشان کند می شود و این به دلیل کار کردن زیاد بدون تمیزکاری است. در زمان های مختلف هارد دیسک هایتان را از روغن ها و چربی های اضافه و کثیفی که به مرور زمان روی آنها نشسته است پاک کنید.

7- به طور منظم کامپیوتر خود را خاموش کنید

سرعت اینترنت 16

عده ای عادت دارند حتی در زمان هایی که با کامپیوترشان کار نمیکنند هم آن را روشن نگاه دارند. این روشن نگه داشتن های بی مورد باعث میشود تا کار اضافی و بی مورد از کامپیوتر بکشید که در عملکرد بهتر آن خلل وارد می کند و موجب کندی سرعت اینترنت شود. کامپیوترتان را مرتبا و در زمان هایی که احتیاجی به آن ندارید، خاموش کنید.

8- حذف خوک پهنای باند

سرعت اینترنت 17

برنامه های اضافی که روی سیستمتان نصب است می تواند مثل یک خوک از پهنای باند اینترنت شما استفاده کند. با حذف برنامه های اضافه ای که در طول زمان های دراز روی سیستمتان نصب کرده اید از اشغال بی مورد پهنای باند خود جلوگیری کنید.

ج) تغییر سرعت پهنای باند اینترنت

سرعت اینترنت 18

1- پنجره Run را باز کنید و عبارت gpedit.msc را در آن وارد کنید.

سرعت اینترنت 19

2- در پنجره جدیدی که برایتان باز میشود ، Administrator را انتخاب کرده و از زیر منوی آن گزینه Network را انتخاب کنید.

سرعت اینترنت 20

3- پس از آن گزینه QoS Packet Scheduler را انتخاب کنید.

سرعت اینترنت 21

4- روی Limit Reservable Bandwidth دابل کلیک کنید.

سرعت اینترنت 22

5- در پنجره بعدی روی Enable کلیک کنید.

سرعت اینترنت 23

6- Disk Cleanup را اجرا کنید و برنامه مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید.

**********************************

امیدواریم که از آموزش افزایش سرعت اینترنت استفاده کرده باشید. با ادامه آموزش ها همراه باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *