دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش تهیه ۱۰ ماسک تخم مرغ برای سلامت پوست

  • پرستو محمدی
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

قبل از استفاده از هر ماسکی باید با خواص موادی که ماسک با آنها تهیه شده است آشنا شوید. در این مقاله ده ماسک تخم مرغ عالی برایتان آورده ایم با توضیحات جامعی در باره ی خواص تخم مرغ و ماسک ها.

قبل از استفاده از هر ماسکی باید به طور کامل با خواص ماسکها آشنا شوید و از مفید بودن ماسکها برای پوستتان مطلع شوید ما در این مقاله روش تهیه ماسکهای تخم مرغ با ده روش برتر را برایتان آورده ایم تا با توجه به نیاز پوستتان ماسکی مناسب را انتخاب کنید.

خواص تخم مرغ برای پوست و مو :

خواص تخم مرغ

احتمالا شما هم از خواص تخم مرغ برای سلامت مو و سلامت پوست باخبرید، اما بهتر دیدیم که خواص تخم مرغ را برایتان شرح دهیم تا بتوانید با خیالی آسوده و با توجه به نیاز هایتان از این ماسک استفاده کنید.
تخم مرغ شامل ۶۹ پروتئین مختلف و چندین ویتامین است که به سلامت پوست و مو کمک بسیاری میکنند. تخم مرغ دارای آنزیم لیزوزیم است این آنزیم از فساد جلوگیری میکند و باعث کاهش جوش های صورت میشود.

ویتامین های موجود در تخم مرغ :

تخم مرغ، بیشتر ویتامین های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم مرغ منبع  بسیار خوبی از ویتامین های گروه B و ویتامین A می باشد. همچنین ویتامین D و ویتامین E را نیز دارا میباشد که هرکدام از این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو و همچنین سلامن بدن مفید هستند.

املاح تخم مرغ :

تخم مرغ املاح بسیاری درون خود دارد که شامل ید، فسفر ، آهن ، روی ، کلسیم و … میباشد . روی باعث بهبود زخم ها میشود و از عفونت جلوگیری میکند در نتیجه تاثیراتی مثبتی بر روی پوست خواهد گذاشت .
سلنیم نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد و رادیکال های آزاد ناشی از سوخت ناقص چربی ها را در بدن از بین می برد. درنتیجه به کاهش چربی های اضافه ی پوست که باعث براقیت بیش از حد و نابجای پوست میشوند کمک می کند.
پروتئین هایی که به تخم مرغ خاصیت کش سانی داده اند برای رفع چین و چروک پوست نیز بسیار مفید اند.

ماسک تخم مرغ

۱۰ ماسک تخم مرغ عالی برای پوست :

ماسکی از سفیده تخم مرغ و لیمو مناسب برای پوست های چرب :

ماسک تخم مرغ و لیمو

  •  آرون گروپس

مواد لازم : یک عدد سفیده تخم مرغ + نصف لیمو
روش تهیه : سفیده را به خوبی هم بزنید تا کف کند بعد نصف لیمو ترش را آب بگیرید و به سفیده اضافه کنید. این ماسک را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید
مدت زمان لازم برای این ماسک بیست تا سی دقیقه است.

ماسکی از تخم مرغ و زرد چوبه :

مواد لازم : یک عدد سفیده تخم مرغ + نصف قاشق پودر زرد چوبه
روش تهیه :  سفیده را به خوبی هم بزنید تا کف کند سپس زرد چوبه را به آن اضافه کنید. حال ماسک شما آماده است. زرد چوبه خاصیت ضد باکتری دارد و عفونت ها را از بین می برد برای از بین بردن جوش ها بسیار مفید است و از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می کند.
زمان لازم : این ماسک به دلیل داشتن زرد چوبه نباید زیاد روی پوست بماند زیرا ممکن است پوست را کمی زرد رنگ کند. بعد از خشک شدن ماسک بر روی پوست آنرا بشویید

ماسکی از تخم مرغ و عسل برای پوست های خشک :

Masks eggs (7)

مواد لازم : زرده تخم مرغ +  یک قاشق چای خوری عسل
روش تهیه : زر تخم مرغ را هم بزنید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. برای اینکه عسل رقیق تر شود آن را برای مدت کوتاهی روی بخار آب و یا حرار غیر مستقیم قرار دهید.مدت زمان لازم برای این ماسک ۱۵ دقیقه است.

ماسکی از تخم مرغ و خاک رس برای پوست های دارای آکنه :

مواد لازم : دو سفیده تخم مرغ + مقداری خاک رس
روش تهیه : دو عدد سفیده تخم مرغ را کمی هم بزنید و مقداری خاک رس به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر نسبتا غلیظی در بیاید. این ترکیب برای رفع آکنه ها بسیار مناسب است.
مدت زمان لازم برای این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

ماسک تخم مرغ، آرد جو دوسر و عسل :

اگر دوست دارید از ماسکی استفاده کنید که علاوه بر روشن کردن پوست و ترمیم بافت های آسیب دیده ی پوستتان به لایه برداری پوست نیز کمک کند به ماسک تان مقداری آرد جو نیز اضافه کنید و ماسک را روی پوست مالش دهید.
مواد لازم : یک عدد سفیده تخم مرغ+ یک قاشق چای خوری عسل + مقداری آرد جو دوسر
روش تهیه : سفیده را هم بزنید و با عسل مخلوط کنید آرد را نیز کم کم اضافه کنید تا به خمیری رقیق تبدیل شود سپس این ماسک را به مدت بیست دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید.

ماسکی از تخم مرغ و آرد ذرت :

ماسک آرد ذرت و تخم مرغ

مواد لازم : یک عدد سفیده تخم مرغ+ یک قاشق آرد ذرت
روش تهیه : سفیده را هم بزنید تا کف کند سپس آرد ذرت را به آن بیافزایید و این ماسک را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

ماسکی از تخم مرغ و روغن زیتون :

ماسک تخم مرغ

مواد لازم : سفیده تخم مرغ + یک قاشق روغن زیتون
روش یه روغن زیتون را مقداری حرارت دهید تا رقیق تر شود و ان را به سفیده که قبلا هم زده اید اضافه کنید و بر روی پوست قرار دهید می توانید دستمال تمیزی را مرطوب کنید و بعد از ماسک آن را بر روی پوستتان قرار دهید
مدت زمان استفاده از این ماسک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است .

ماسک صورت با سفیده تخم مرغ، شیر و هویج

مواد لازم : سفیده تخم مرغ + هویج + شیر

روش تهیه : کمی سفیده تخم مرغ، یک هویج کوچک و مقدار کمی شیر را با یکدیگر مخلوط کنید، سپس ترکیب حاصل را روی صورتتان بمالید واجازه دهید به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند، سپس آن را بشویید.

ماسک برای پوست های چرب

استفاده از این ماسک یک درمان خانگی مؤثر و عالی برای جلوگیری از پیری انواع مختلف پوست می باشد.

ماسکی از سفیده تخم مرغ برای کاهش پف زیر چشم

با استفاده از انگشت اشاره خود سفیده تخم مرغ را به زیر چشم هایتان بمالید و زمانی که سفیده خشک شد، می توانید صورت خود را شست و شو دهید و با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید و روغن نارگیل بمالید، اکنون با این روش از شر پف زیر چشم هایتان خلاصی خواهید یافت.

ماسکی دیگر برای کاهش چربی صورت

استفاده از سفیده تخم مرغ به دلیل خاصیت سفت کنندگی که برای پوست ایجاد خواهد کرد و نیز بستن منافذ پوست به ویژه برای افرادی که دارای پوستی چرب هستند، بسیار مناسب و عالی می باشد.

برای استفاده از این نوع ماسک، در ابتدا صورت خود را با آب گرم شست و شو دهید، سپس با یک حوله نرم خشک کنید، بعد یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، اکنون می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت

امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید باشد و بتوانید با استفاده از ماسک تخم مرغ سلامتی را به پوستتان هدیه دهید. برای مطالعه ی روش های تهیه پنج ماسک عسل عالی و برتر کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *