دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هفت روش موثر برای درمان قطعی ریزش موی آقایان

  • سمانه عقیقی
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

برای درمان قطعی ریزش موی آقایان در مواردی که ریزش مو ارثی باشد ، کاشت مو تنها راه حل است. و در سایر موارد می توان به کاهش استرس و تنش در زندگی اشاره کرد.اصلاح تغذیه ای هم بی تاثیر نیست!

درمان قطعی ریزش موی آقایان نیاز به توجه و مراقب دارد که اکثر راه حل ها به اصلاح  نوع تغذیه ، استفاده از روش های طب سنتی و همینطور طب جدید منتهی می شود. بیشتر افراد در هر سنی می توانند ریزش موی شدید را تجربه کند . در خیلی از موارد ریزش مو ارثی است که بیشتر در آقایان با افزایش سن اتفاق می افتد.استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و وسایل گرمایشی یکی دیگر از عوامل ریزش مو در آقایان می شود .ترشح هورمون های مردانه و تاثیر آن بر روی موهای جلوی سر باعث ریزش مو می شود. 

درمان قطعی ریزش موی آقایان

هفت روش موثر برای درمان قطعی ریزش موی آقایان

1 – برای درمان قطعی ریزش موی آقایان که به دلیل وراثت اتفاق افتاده است، کاشت مو یکی از راه حل های معمول می باشد. درمان های دارویی تا زمانیکه موثر است که مصرف دارو ها ادامه داشته باشد.

2 – اصلاح تغذیه ای برای درمان قطعی ریزش موی آقایان بی تاثیر نیست.استفاده به اندازه از نمک ، مصرف آجیل و شکلات، عدم مصرف اسیدهای چرب اشباع و غذاهای سرخ کردنی، مصرف فراوان آب ، سبزی و میوه ی تازه جزء درمانهای موثر ریزش موی آقایان می باشد.

3 – برای درمان ریزش موی آقایان کاهش استرس نیز نتیجه ی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

4 – استفاده از روغن زیتون به شفافیت مو و رشد مجدد موها کمک زیادی می کند و تاثیر زیادی دارد.

5 – زرده ی تخم مرغ را  بر روی موهای بمالید خود بگذارید  به مدت 20 دقیقه بر روی موهایتان بماند. تخم مرغ دارای مواد مغذی می باشد که سریعا باعث جذب فولیکول های مو می شوند و باعث افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش مو می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

6 – شست و شوی مو با ترکیب نصف فنجان سرکه ی سیب و نصف فنجان آب گرم نیز جزء درمان های موثر ریزش موی آقایان محسوب می شود.

7 – روغن بذر کتان سبب تحریک فولیکول های مو می گردد و با افزایش گردش خون در پوست سر شرایط رشد موها را فراهم می کند.

ریزش مو در آقایان معمولا به صورت تدریجی اتفاق می افتد. به کارگیری و استمرار نکات یاد شده می تواند باعث درمان قطعی ریزش موی آقایان گردد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *