دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با این روش های سنتی برای همیشه با موهای سفیدتان خداحافظی کنید

  • بهاره سلطانی
  • ۳۰ دی ۱۳۹۵
  • ۰

یکی از فاکتورهای زیبایی موی سر است که در خانم ها و آقایان اهمیت بسزایی دارد. یکی از آسیبهایی که ممکن است به مو وارد شود و زیبایی آن را از بین ببرد تغییر رنگ و سفید شدن مو است. در این مطلب به عوامل بوجود آورنده و پیشگیری کننده از این آسیب می پردازیم.

سفیدی مو پدیده ایی که ممکن است حتی در جوانی هم به سراغتان بیاید و همین عاملی برای اثبات این ادعاست که بگوییم سفیدی زود رس موها تنها مربوط به بالا رفتن سن نیست. بلکه شرایط زندگی, تغذیه, عوامل ارثی و عوامل متعدد دیگری باعث بروز این پدیده می شوند. مقاله ایی که امروز تهیه شده است روشهای درمان سفید شدن موها با استفاده از طب سنتی را برای شما توضیح می دهد.

عوامل بروز سفیدی زودرس مو

همانطور که در ابتدا گفته شد فشارهای روحی و عصبی, رژیم غذایی و کم کاری یا پر کاری تیروئید از عواملی است که در سفید شدن موها تاثیر زیادی دارد. به گفته متخصصان طب سنتی استعمال دخانیات, کمبود بعضی ویتامین ها از جمله ویتامین b12 می تواند به سفیدی زود رس موها کمک کند. رفع سفیدی موها در طب سنتی به دو شیوه انجام می شود اول درمانهای خوراکی است و توصیه هایی که باید در برنامه غذایی رعایت شود و دوم داروهایی گیاهی است که باعث تاخیر در سفید شدن موها و پیشگیری از بروز آن در جوانی می شود و بعضی دیگر برای درمان سفیدی مو بکار می رود.

علت سفیدی زود رس موها

توصیه های غذایی برای جلوگیری از سفیدی مو

خوردن ادویه های گرم مثل زنجبیل و فلفل میتواند شما را از سفید شدن زود رس موها در امان نگاه دارد. همچنین استفاده از سیر در غذا به دلیل وجود عنصر منگنز به عنوان روش موثر رفع سفیدی مو استفاده می شود. مصرف نان و برنجی که حاوی سبوس است یکی از بهترین گزینه های خوراکی در درمان و جلوگیری از سفید شدن مو به شمار می رود.

گفتنی است مصرف بی رویه انواع گوشت و فرآورده های حاصل از آن و همچنین لبنیات به سفیدی زود رس موها کمک میکند. یکی دیگر خوراکی های موثر در جلوگیری از پیری زود رس و سفید شدن موها,  ژل موجود در آلوورا است که سرشار از مواد معدنی و اسیدهای آمینه ایست که در ترمیم سلولهای آسیب دیده به خوبی فعالیت می کند.

خواص آلوورا برای درمان سفید شدن مو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان سفیدی مو در طب سنتی

با وجود پیشرفت علم پزشکی، طب سنتی همواره درمان های موثر با عوارض جانبی بسیار کمتری را در اختیار ما قرار می دهد. سه نمونه از موثرترین درمان های خانگی رفع سفید شدن موها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

ماسک برگ درخت گردو

ماسک تهیه شده از برگ درخت گردو برای از بین موهای سفید کاربرد فراوانی دارد. این ماسک به آسانی تهیه می شود و در چند بار استفاده شاهد تغییرات و تاثیر مثبت آن بر روی موهایتان خواهید بود.

مواد لازم:

  • یک لیتر آب جوشیده
  • یک فنجان برگ درخت گردو

طرز تهیه:

برگ گردو ها را به آب در حال جوش اضافه کرده تا نیم ساعت در همان حال بجوشد. بعد از جوشیدن آب و برگها بگذارید تا سرد شوند, سپس برگها را همراه آب به موهای تمیز و شسته شده بمالید و نیم ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید ۳ الی ۴ مرتبه در هفته استفاده کنید.

 درمان سفیدی مو با روش های طبیعی

ماسک طبیعی و موثر برای از بین بردن سفیدی مو

این ماسک که روشی ساده و توصیه شده است را می توانید دو بار در هفته تا رفع کامل سفیدی مو به کار گیرید.

مواد لازم:

  • نصف فنجان چای یا قهوه
  • دو لیوان آب جوشیده
    قهوه مناسب در درمان سفیدی مو

طرز تهیه:

چای یا قهوه را را در آب در حال جوش بریزید و صبر کنید تا دم بکشد و بعد از سرد شدن, موهایتان را با آن ماساژ داده و بعد از گذشت بیست دقیقه موهایتان را بشویید.

از حنا استفاده کنید!

اما یکی دیگر از راهکارهای درمان سفیدی مو در طب سنتی استفاده از حنا است. حنا علاوه بر رنگ مو قابلیت ترمیم مو را دارد و اگر حنا را با روغن مناسب مخلوط کنید میتوانید تاثیر شگفت انگیز آن را بر موهایتان در مدت کم ببینید. میتوانید با توجه به خواص روغن نارگیل برای مو از این روغن استفاده کنید.

مواد لازم

  • نصف فنجان حنا
  • یک فنجان روغن نارگیل

     درمان سفیدی مو در طب سنتی با استفاده از حنا

طرز تهیه

روغن نارگیل را در دمایی مشخص اما به صورت غیر مستقیم بگذارید تا گرم شود و به نقطه جوش برسد. سپس حنا را به آن اضافه کرده و هم بزنید. روغنی که به رنگ قهوه ایی در آمده است را کم کم  به روی موها و پوست سر آغشته کنید و به آرامی ماساژ دهید. و بگذارید نیم ساعت روی موهایتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

توصیه هایی برای مراقبت از مو

یکی از عوامل مهم در پیری زود رس استرس و اضطراب است. روشهای زیادی برای کنترل و کاهش استرس وجود دارد, مثل اینکه از محیط های استرس زا دوری کنید و به جای آن عادت شاد بودن و ورزش کردن را در خود به وجود بیاورید.

استرس باعث پیری زود رس و سفید شدن مو می شود

یکی دیگر از عوامل بوجود آورنده سفیدی مو عامل بیرونی است از جمله رنگ کردن مداوم موها با استفاده از مواد بی کیفیت. اگر قصد رنگ زدن موهایتان را دارید سعی کنید از رنگ موهای طبیعی و نزدیک به رنگ اصلی موهایتان استفاده کنید. تغییر دادن چند درجه رنگ مو احتمال آسیب به مو و سفیدی زود رس مو را فراهم می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *